IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot

По-къса от Ford Fiesta и по-широка от Lamborghini, тази триколка ще ви промени представите (ВИДЕО)

За последните четири години сме тествали над 250 автомобила. Включително някои от най-смайващите предложения на пазара: BMW i8 и M4, Nissan GT-R, S-класата на Mercedes и цели четири различни модела на Rolls Royce.

Но ако ни питате коя е най-вълнуващата машина в колекцията ни, ще посочим ето тази: новия Polaris Slingshot.
  
   

  

НА ПРЪВ ПОГЛЕД ЩЕ ВИ Е ТРУДНО да разберете защо. Възможно е никога да не сте чували името на производителя - американска компания, специализирана най-вече в моторните шейни. Освен това Slingshot няма климатик, круиз контрол и дори въздушни възглавници. Седалките са директно задигнати от някое водно колело. Багажникът, ако въобще можем да използваме тази дума, побира само собствената ви каска. И накрая идва същинският шок: зад внушителната мускулеста предница се крие... задната част на мотоциклет.
 

НАКРАТКО, SLINGSHOT е триколка - ни риба, ни рак. За бюрократите се води мотоциклет, с всички законови улеснения, които носи това. За нас нещо, в което можете да седите облегнати и има поставки за чаши, си е несъмнен автомобил.

В концепцията няма нищо чак толкова революционно: шасито от високоякостна стомана и алуминий е покрито с леки полимерни панели. Отпред те прикриват 2.4-литровия бензинов мотор, който иначе се монтира в спортни машини като Pontiac Solstice. Отзад шасито неочаквано свършва с типична мотоциклетна вилка, която държи третото колело.
 
 
Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot
 
  
ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ се предава към него с ремък. Звучи като технология от 50-те години, но всъщност идва директно от склада на NASA. Ремъкът е с вплетени въглеродни влакна и е фантастично здрав. Самата гума е специална, поръчково изработена 20-цолова Kenda с необичайните размери 255 на 35.

Изобщо Slingshot е необичайна машина и ще ви трябва време да свикнете с него. Дори и само с габаритите: с 20 сантиметра по-къс е от Ford Fiesta, и в същото време е с 5 сантиметра по-широк от чудовищното Lamborghini Huracan.

АМЕРИКАНСКИЯТ МУ МОТОР се усеща малко муден и груб, но 173-те коня са предостатъчни за нещо, което не тежи и осемстотин килограма. От Polaris дори не дават официално време за ускорение от 0 до 100 км/ч. Според нас ще се справи за под 6 секунди, което е бавно за мотоциклет, но доста бързо за кола.

Само че смисълът на тази машина не е в бързото каране. Slingshot ще сложи широка усмивка на лицето ви, но не със скоростта, а с пъргавината си и с неповторимото усещане, че между вас и пътя няма почти нищо.
   
  

Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot

  
  
ЗАДНИЦАТА С НЕЙНОТО САМОТНО колело е малко като кученце на каишка: следва ви вярно, но с някои капризи и отклонения. В широки и по-бързи завои често ще се налага да коригирате с волана. Но в по-остри завои този Polaris е повратлив като конска муха. Задницата не тежи и не ви тегли настрани, а воланът е фантастично директен. Не че ще ви трябва кой знае каква обратна връзка в машина, в която и колелата, и асфалтът са ви буквално на ръка разстояние.

Воланът има електрическо усилване, но спирачките нямат, така че се подгответе добре да упражните десния си крак.

Известен минус е и изпускателната система, която завършва някъде под десния крак на пътника и след време чувствително затопля шасито.
 

ИНТЕРИОРЪТ - ЕТО ОЩЕ ЕДНА ДУМА, която никога не сме използвали за мотоциклет - е изненадващо комфортен. Получавате 4-инчов дисплей с камера за обратно виждане, радио и аудиосистема с 6 говорителя, която за наше изумление се чува спокойно дори и при доста шумния мотор.

Седалките са напълно водоустойчиви и безгрижно можете да вкарате Slingshot в автомивката, макар че ние решихме да си спестим това удоволствие. А бутоните се свеждат до два: един за запалването и втори - за изключване на електронната стабилизираща система.
 

ЗА БАГАЖ ПОЛУЧАВАТЕ заключваща се жабка и две кухини зад седалките, където ще се сместят каската ви и малка раница. Каската е препоръчителна не само заради безопасността ви, но и за да ви пази от слънцето и от челен удар с бръмбар със сто километра в час.

Освен това каската ще ви предпази и от прекалена популярност. Защото стигаме до най-отличителното качество на Polaris Slingshot: той привлича погледите по-мощно от кое да е Ferrari или Lamborghini.
 
   
Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot
   
  
ВСИЧКИ СЕ ОБРЪЩАТ СЛЕД НЕГО - често забравяйки, че сами шофират. А при всяко отбиване край пътя до вас неизменно ще дотича някой да попита какво, за бога, е това. Суперавтомобилите за по половин милион често предизвикват неприязън; Slingshot буди само симпатия и усмивки.

Като споменахме милионите, нека видим и цената. Базовата версия тръгва от около 50 хиляди лева, но е с едва 18-цолово колело отзад, само в сив цвят и без предно стъкло - лоша новина за онези от нас, които не колекционират насекоми.

По-високата версия SL, която тестваме ние, вдига летвата до 60 000 лева. От една страна, това е доста солено за нещо толкова непрактично. От друга, е чувствително по-малко от всички други играчки от този тип.

На английски Slingshot означава "прашка". Тази машина е точно това: играчка, измислена да прави пакости. И да ви накара пак да се почувствате като момче. Дали това чувство си заслужава цената? Иска ли питане!

  

790 килограма общо тегло

127 мм пътен просвет

173 к. с. максимална мощност

 
 

0 от 500