IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Когато колелата са две: тестваме BMW R nineT (видео)

С тази възродена класика баварците отдават почит на една култова инженерна концепция

Когато колелата са две: тестваме BMW R nineT (видео)

Текст ИВАН НОНЧЕВ

 

Колко струва историческото наследство и защо е важно от време на време да си припомняме славното минало? Повод за размисъл ни даде ето тази машина: новото BMW R nineT.


 


КАТО КАЗВАМЕ "НОВО"
, все пак да отбелжим, че този мотоциклет всъщност слезе от поточната линия още през 2013 - точно навръх 90-ата годишнина от създаването на една наистина култова инженерна концепция. В пантеона на BMW тя се означава с буквичката "R" и още от митичния първи R32 от 1923 година маркира двуцилиндровия боксер с карданно предаване. За много хора това не е просто задвижваща система, а начин на мислене. Неслучайно решихме и първият в историята двуколесен тест на "КОЛЕЛА" да е именно на такава машина.
 

R NINET И БРАТЧЕТО МУ Scrambler са част от моделната линия Heritage - което ще рече „наследство“. Това е опитът на баварците да спечелят онази част от мото-обществото, която с носталгия си спомня за едно отминало време. За годините, в които от машините не се изискваше да покриват норми за вредни емисии и нива на шум, а разликата от пет стотни в ускорението от 0 до 300 километра в час не беше сред водещите критерии за купувачите. Това бяха години, в които моторите просто трябваше да са „яки“.

R nineT е як от всяка гледна точка. Двуцилиндровият четиритактов боксер с обем от 1170 куб. см, въздушно-маслено охлаждане и електронен инжекцион предлага 110 конски сили - достатъчно, за да ни накара да се хилим в каската при всяко подаване на газта, но не чак толкова, че да изкара акъла на по-неопитните ездачи. Към това се добавят още две класики: сухият еднодисков съединител и добрият стар кардан, задвижващ задното колело.


 Когато колелата са две: тестваме BMW R nineT (видео)


ЦЯЛОСТНАТА РЕТРО ВИЗИЯ
и концепция на мотоциклета обаче включва и някои от неизбежните „глезотии“ на XXI столетие. Например спирачната система с интегрален ABS, титаниевата изпускателна система Akrapovic и „обърнатата“ 46-милиметрова предна вилка, взета директно от суперспортиста BMW S1000 RR.

Така стигаме до най-важния въпрос - как се държи този миш-маш от история и модерност, когато я вкарате в завоите?
 

ТРЯБВА ДА ПРИЗНАЕМ, че в това отношение R nineT ни изненада приятно. Двигателят доставя мощността без „резки движения“ и в целия диапазон от обороти, скоростната кутия сменя предавките мазно и без излишни шумове. Но това, което наистина отличава машината от повечето преки конкуренти в този клас, е спирачната система Brembo. Тя се състои от два 320-милиметрови диска отпред и един 265-милиметров отзад, и нито веднъж не ни вкара в ситуация, в която спирачното усилие да е недостатъчно или пък в излишък. Модулацията е прогресивна, а превърналият се в задължителен ABS рядко напомня за себе си. Общото тегло на мотоциклета с пълен резервоар достига респектиращите 222 килограма, но в завоите те се усещат поне с двайсетина по-малко.
 

ПРИ ПО-ВИСОКА СКОРОСТ и леки неравности по пътя окачването започва да показва признаци на колебание, но само и единствено при подчертано грубо влизане и „лягане“ в завоите – такова, на каквото повечето собственици на R nineT едва ли ще го подложат. Все пак този мотоциклет няма амбициите да предизвиква никого в клас суперспорт – там BMW ще ви предложат съвсем други машини. Целта на тази е да събере най-позитивните емоции от последните 90 години и да ги обедини в една стабилна, надеждна и напълно съвременна конструкция. И според нас успява, защото ни припомни нещо, което бяхме позабравили – особения чар на мотоциклетния минимализъм.
 

КАТО СВОЕОБРАЗЕН БОНУС R nineT дава безброй възможности сами да го достроявате и променяте. Цялата задна част на рамата - така нареченият събффрейм - може да се демонтира, което веднага превръща машината в чистокръвен кафе рейсър. Изобщо, ако сте склонни да преглътнете цената от малко над 30 хилядарки, BMW R nineT е прекрасен повод да вкарате в гаража си една модерна класика.

 

110 к. с. максимална мощност

222 кг тегло (с горивото)

120 мм ход на окачването

 

 

Тагове: BMW r ninet
0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пропорциите на мотора, който е в статията и който искат да ни го лансират, като ретро са меко казано грозни. Толкова несъразмерно плашило на 2 колела трудно може да се види. Дори първите мотори правени преди повече от 100 г. са по-красиви и изискани от това подобие на нещо, което трудно можем да го наречем мотоциклет. Хем грозно, хем чупливо и хем скъпо. За това БМВ с моторите са в трета глуха, защото не го могат този занаят. Да се учат от италианците и японците! Те са най-добрите.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Те и за снимки не стават, защото са едни от най-грозните мотори. С тези стърчащите цилиндрови глави са, като извънземни. Не само грозни, но и непрактични. Всеки моторист знае какво се случва, ако имаш стърчащи неща отстрани на мотора. При заобикаляне на някакво препятствие правиш маневра с кормилото да избегнеш удара. главите обаче стърчат достатъчно и те обикновено поемат удара. Главите се сцепват, както обикновено става и с тази на водача. При падане пак главите пострадват най-много.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    BMW са голям трошляк.По Дискавъри имаше филм, от далечния Исток, през цяла Русия до Англия.*** строши рамката/скелета още в Монголия, и пътуването продължи с Иж Юпитер 5......BMW моторите са като манекенките, само да си правиш снимки с тях.За работа нестават......за никаква!!!
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добре, че бяха Цюндап, за да понаучат баварците как се правят мотори. Крадяха технологии от всчики. Първо от другите немски фирми и англичаните, после, като почна ВСВ почнаха от италианците, а след войната от японците. Истината е, че БМВ никога не са правели добри мотоциклети. Скъпи, ненадеждни, скъпа поддръжка и лакоми за гориво. Интересно би било да се пуснат подобни статии за Цюндап, Триумф, Мото Гуци, Bock & Hollender, Ротакс, Нимбус и др. БМВ са антикласика при моторите.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кражба 100% от Moto Guzzi V7 kaffe racing.