IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Mazda 6 –първи впечатления на група журналисти

Макар новата Mazda 6 вече да е готова, до появата й в дилърските центрове има още малко време. В Европа новата „шестица” ще се появи през март 2008 г.

Новата Mazda 6 –първи впечатления на група журналисти
Дотогава можем да се задоволим с чужди впечатления от новия автомобил. На група журналисти от Европа новото поколение на Mazda 6 беше представено в Будапеща, с възможност за тестване на колата на затворена за движение писта. Този нов модел на Mazda е чакан вече доста дълго. Добрата новина обаче е, че още от самото начало ще бъдат предлагани всичките три варианта на автомобила – седан, комби и хечбек. 


Макар все още да не е известна официалната цена на бъдещата „шестица”, прогнозите са, че базисната версия с двигател 1.8 и мощност 88 kW ще струва около 22 000 евро. 

Също като сегашната Mazda 6 и новата има спортен вид и спортно поведение на пътя. В дизайна на колата практически няма остри ъгли. Това важи с особена сила за предницата, което позволява новата Mazda 6 да бъде един от автомобилите с най-аеродинамична форма. От Mazda твърдят, че новата „шестица” ще бъде пряк конкурент на Lexus IS. 


Новата Mazda 6 е по-голяма от сегашния модел – на дължина с 65 мм, на широчина с 15 мм и на височина с 5 мм. Разстоянието между двете оси е също така по-дълго с 50 мм. По-големият размер обаче не означава по-голямо тегло, новата Mazda 6 ще бъде по-лека от сегашната с 35 кг. (версия седан). 

На новия модел ще бъде монтиран и познатият турбодизелов двигател с обем 2.0 литра и мощност 103 kW. Той обаче ще бъде сериозно модернизиран, което ще се отрази на разхода - по-нисък с 6.7%. Според производителите това означава средно 5.6 литра на 100 км. Друг дизелов двигател няма да се предлага. Бензиновите двигатели ще бъдат три. При тези с обем 1.8 и 2.0 литра, мощността съответно е 88 и 108 kW. Както се вижда тя не е променена спрямо монтираните агрегати на сегашното поколение, но и при бензиновите двигатели модернизацията е довела до значително по-нисък разход – средно 6.8 литра на 100 км при по-малкия двигател и 7.0 литра на 100 при по-силния. Единствената промяна на мощността е направена при сегашния бензинов двигател с обем 2.3 литра. Той вече има обем 2.5 литра, което повишава не само мощността, но и максималния въртящ момент. 


Първите впечатления от базовата версия потвърждават съмненията, че двигателят с обем 1.8 литра и мощност 88kW ще бъде слаб за този автомобил. Това вече се видя и при сегашната версия на Mazda 6, където най-продаваният двигател е този с обем 2.0 литра. При тестовете в Будапеща проявите на двулитровия двигател са били много добре оценени и разликите между него и този с обем 1.8 литра са доста значителни по отношение на динамиката. 


Вътре в купето, благодарение на увеличеното междуосие, има повече място. Прави впечатление мултифункционалният волан (който се предлага като екстра срещу доплащане). Макар в началото да изглежда доста сложен, бързо се свиква с него и от там може да се командват огромна част от системите в автомобила. Качеството на изработка и материалите в интериора на новата „шестица” на Mazda традиционно е високо. Багажникът има обем от 519 литра при седана и 499 литра при хечбека.
0 от 500