В същото време руският пазар на леки автомобили се развива с бясна скорост. Расте търсенето на по-качествени автомобили и в последно време вносните коли за първи път изпревариха местното производство.
По повод на преговорите с руската АвтоВАЗ шефът на Fiat Серджо Марчионе (Sergio Marchionne) заяви, че вярва в успеха на начинанието. Според него АвтоВАЗ се нуждае от рязко повишаване на качеството и именно в тази област Fiat може да помогне.
Трябва да се каже обаче, че Fiat не е единствената чуждестранна марка с която руснаците преговарят. Определена роля в развитието на руското автомобилостроене иска да играе и канадско-австрийската Magna International, която ще произвежда нова платформа за моделите на АвтоВАЗ.
Амбиции за Русия имат и Renault и General Motors.
Италианците обаче определено имат предимство в Русия, защото именно те създадоха модерното автомобилостроене там още през 70-те години на миналия век, когато Fiat даде лиценза за своя модел 124 и започна производството на Жигули, по късно и на Lada.