IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia

Моделът излиза от завода през септември 1996 година

Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia

Най-популярният и най-добре продаван модел на чешката марка Skoda празнува 20 години от пускането си на пазара. Това е Octavia, чийто първи екземпляр слиза от поточните линии на завода в Млада Белослав през септември 1996 година.
Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia
Спортните версии RS с 4х4 на третото поколение Octavia

Разработването на Octavia стартира през 1992 година, или по-малко от година след влизането на Skoda под шапката на VW Group. Моделът е базиран на платформа на германския концерн - PQ34, използвана за редица други модели, сред които Volkswagen Golf и Audi A3.

Автомобилът на чешката компания, предлаган във версии хечбек и комби, се отличава с достъпна цена и увеличен простор, като бързо печели симпатизанти. От първото поколение на Octavia са реализирани 970 000 хечбека (седана) и 470 000 комбита.
Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia
Първото поколение Octavia

Успехът на първата Octavia обаче бледнее пред постижението на второто поколение. То се предлага с по-широка гама мотори и опции, като са реализирани 1,6 млн. седана и 900 000 комбита. Второто поколение също използва платформата на Volkswagen Golf - PQ35, но от петата му генерация. Автомобилът се произвежда между 2004 и 2012 г.
Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia
Второто поколение Octavia

На пазара в момента е третото поколение Octavia, което бе избрано за Автомобил на годината в България. Този модел, отново предлаган като седан и комби, използва най-новите технологии на Volkswagen Golf, включително платформата MQB, адаптивното окачване и най-модерните агрегати.

Производството му се осъществява в Китай, Русия, Индия, Казахстан и разбира се - в Европа.
Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia
Третото поколение Octavia

Самото име Octavia обаче се появява още през 1959 година, когато Skoda пуска компактен семеен автомобил с 1,1- и 1,2-литрови мотори. Първата Octavia е осмият пореден модел в историята на марката, откъдето идва и името й.
Skoda празнува 20 години от пускането на новата Octavia
Оригиналната Octavia

Тагове: Skoda Octavia
0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до долния.. ( преди 9 години )
    не е шкода, и си я карам и то доста често и натоварена..да кажем просто че знам как да шофирам..което е много относително понятие за публиката предвид че тук всички са от разбирач и профи драйвър нагоре.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 9 години )
    Бе ти караш ли или я буташ на ръка тая шкода, та сменяш накладки над 100000км!? Или имаш предвид дискове...
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Ще ти се ( преди 9 години )
    Ще ти се да е правил ама нее... да те викам ли когато сменям накладки..на 110 е и още има..ак оса оригиналните ще се наложи да ги изядеш.Та помисли.Ти колко хибриди смени, имам и още по големи от друга кола,че и японска, и щяха да изкарат точно 100,сега е на 80. Сиктир от палячовци.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    До край-помпа дюза 90 коня няма.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Seat Leon Cupra ( преди 9 години )
    Този калпав Mercedes, е любимеца на сервизите. Отлична возия , но много капризен двигател.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Моята беше AFN и эа 310 000 kм при мен , не съм правил никакви ремонти по двигателя и турбото ,само обслyжване .Ho, смених 4 съединителя, 1 скоростна кутия и помпата(нафтовата). Сега съм собственик на E320 CDI (2005) и не съм особено доволен.
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до: край ( преди 9 години )
    Много елементарни плоски лъжи пусна. Точно пък тоя скапан дизел да си го карал толкова км. без проблем не вярвам и няма как да е истина. Ако беше излъгал, че си бил с помпа-дюза и то 90 к. с. без променлива геометрия на лопатките на турбото можеше да ти повярвам. Не те знам само закакво лъжеш. На всеки с малко повече опит с колите е ясно за нафтовата печка която споменаваш какъв коптор е. И ако кажеш, че и масло не ти е горяла, направо ще ти повярвам. :)))
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    иква октавия не си имал лъжецо.подгревни свещи си сменял.окачване поне 2 пъти си правил.тубото също сигурно е пипано.а най голямата лъжа е за накладките.няма нормална кола с накладки които издържат толкова километри.единствено хибридите и електричките държат толкова.
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    край ( преди 9 години )
    Имах Октавия1 и Октавия 2. Октавия 1 имаше недостатъци /много ниска, тропащи врати, слабо турбо - смених го в гаранцията, доста ремонти/ Октавия2 -2тди 140 к.с. Велик автомобил 180 хил км. без никакви повреди - едни накладки на 100 хил. сменени нищо друго. Малко харчеше и много вървеше. Не мога да я забравя тая кола.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ВАГенизъм? ( преди 9 години )
    Не лоша кола, но защо в топ модела VRS 4х4 се предвижда само при дизела от 185к.с., докато при бензина с 220 к.с. не!?