IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Octavia - бестселърът на Skoda

Новото поколение на модела бележи ръст от 41,4% за първите осем месеца на годината

Octavia - бестселърът на Skoda

Повече от 249 100 автомобила Octavia и Octavia Combi е доставила до клиенти чешката марка Skoda в периода януари-август 2014 година. Резултатът представлява ръст от 41,4% в сравнение със същия период на миналата година, като превръща модела в бестселър на марката.
Octavia - бестселърът на Skoda
Най-новата версия на Octavia - проходимата модификация Scout. Снимка: Skoda

Новата Octavia е генерирала приблизително 37% от общите продажби на Skoda за този период. А доставките към клиенти от въвеждането на третото поколение на модела в началото на 2013 г. са над 344 000.

Най-голям ръст в продажбите Octavia бележи в Западна Европа. Реализациите на модела на основния за Skoda пазар през първите осем месеца на 2014 г. достигат 98 100 автомобила. За този период моделът оглавява класациите по продажби в страни като Чешката Република, Унгария, Финландия, Полша, Словакия, Хърватия, Босна и Херцеговина и Исландия. Версията комби пък е най-продаваната кола в своя клас за първите осем месеца на тази година, реализирайки 99 400 продажби, или 61% от реализациите на марката в Европа.

Европа обаче не е единствената цел на Octavia. Тя е ключов модел в международната стратегия за растеж на чешкия автомобилен производител, който планира през следващите няколко години да увеличи продажбите си в световен мащаб до най-малко 1,5 милиона автомобила годишно. За своя растеж производителят разчита по-специално на пазарите на Китай, Русия и Индия.

Освен в Европа, новата Octavia се произвежда в Китай - в един от заводите на VW в Шанхай, Русия - в завода на ГАЗ в Нижни Новгород, и Индия - в завода в Аурангабад.

Възродената Octavia се появи на пазара през 1996 година, а настоящото й поколение е трето. До август 2014 г. компанията е доставила 4,4 милиона екземпляра от модела до клиенти в над 100 страни, което съответства на около 40% от общите продажби на Skoda за периода.

Тагове: skoda octavia
0 от 500
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Propusnah da napomnia znachenieto na dumata Skoda na chehski na moia oponent. V sluchai, che ne znae znachi "zhalko".
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Az Civic kombi ne sym vizhdal. Pyrviia Civic prez 93 mi struvashe US$13,000, posledniia prez 2009 $18,000. Virano pyrviia beshe bazov DX, LX posledniia. Civic e evtina kola. Okolo 2009 biaha zapochnali da izpolzuvat evtini plastmasi, no kato zagubiha pazar smeniha plochata. Drynkane i tropane nikoga. Namiram cenite dnes za tvyrde visoki za avtomobili standarten klas kato Civic, Corolla, da ne govorim za Sentra, Elantra, Rio i focusi, fiesti, cruzove i dr. za hora deto cepiat centa na dve.
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И вярно е ,че Сивик е много по-скъп от Шкода, но това е повече от нормално.Сивик е премиум сравнен с Шкода, която е конглокенция единствено на Дачия и фолксваген.
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя ти говори пълни глупости. В последния тест на Ауто-Билд най-ясно се видя,че Хонда Сивик комби е много по-добра от Шкода Октавия Комби!!Двигателя на Хондата по-мощен,по-бърз и по-икономичен, при това дизелов! Пълна глупост е за малкия багажник.Напротив- Сивика има по-голям багажник от Октавия. 624 литра срещу 610 литра нач Октавия!! Шкодата вози много твърдо пише в теста! 5 предавки при Шкода Октавия, 6 предавки при Сивик турър. Единственото вярно е,че е малко по-шумен в интериора.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Kakto i da e, v imeto na dobrosysedskite otnosheniiq priemam che evropeiskiia Civic (deto po marketingovi prichini se broi na prysti iz Evropa) e po-slaba kola. Az mai do momenta pisha za Accord, ama niama da izdrebnqvame sega dali sravniavame iabylki s domati.Shte dobavia samo, che dokato Honda syzdade pyrviiq turbo dvigatel i tetsva dvigatelite si vyv Formula 1, Skoda testva... bagazhnici.Ta, spored bagazha i bagazhnika. Karai si Skodata-ta, momche!
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Не е необходимо да си изсмукваш аргументи от пръстите! Има 7 стр. тест в последния брой на АБ,където много подробно ти обесняват в какво и защо Октавия е по-добрият автомобил от Сивик! ***E, s tova me srazi totalno, za syzhalenie amerikanskite avto spisaniia ne sa publikuvali oshte takova sravnenie, dori po prostata prichina, che Skoda ne otogovaria na amerikanskte standarti za sigurnost. sledva
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Syglasen RRE, vypreki che zavisi koi ot modelite vizirash V, C, etc. Prius e v subkompaktniia klas, no tova promenia li s neshto moia point, po-tochno, che sreden razmer semmen sedan (Accord hybrid) harchi po-malko (ili kolkoto v zavisimost ot modela) ot subkompaktniia Prius?
  • #37
    2 rate up comment 4 rate down comment
    доWho Cares ( преди 9 години )
    Не е необходимо да си изсмукваш аргументи от пръстите! Има 7 стр. тест в последния брой на АБ,където много подробно ти обесняват в какво и защо Октавия е по-добрият автомобил от Сивик! И не спестяват нищо -както добрите страни на двигателя на Хонда,така и недостатъците-пътно поведение,спирачки,шум в салона,малък багажник,тясно място на задните седалки и.т.И това при цена с 30% по-висока от тази на Октавия.Прочети малко,преди да си толкова категоричен
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Prius ne e kola v kompaktnia klas,ne6to si se obyrkal.
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Dopusnal sym geshka po-dolu otnosno razhoda na noviia Accord hybrid. Razhoda e gallon na 50 mili ili na 83 km, koeto e ravno ili po-dobro ot Prius - kola v kompaktniia klas. Da ne se byrka s Accord Plug-in, koito za razlika ot BMWi3 i i8 e chisto elektricheski. E, ne e Tesla, no pyk bagazhnika mu mozhe i da e po-malyk ot tozi na obsyzhdanata Skoda... Predlagam an oponenta mi da gi premeri.