IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault се отказва от дизеловия двигател

Към 2020 година този тип агрегати ще отпадат от повечето модели на марката

Renault се отказва от дизеловия двигател

Renault се отказва от дизеловия двигател
Производителят на едни от най-популярните и доказани дизелови двигатели в света - френската компания Renault, възнамерява да се откаже от този тип агрегати, съобщава Ройтерс.

Към 2020 година дизеловите мотори ще отпаднат почти напълно от гамата на Renault, твърди агенцията. Основните причини са свързани с вредните емисии, които се отделят при изгарянето на дизеловото гориво.

Информацията идва само година след избухването на скандала с манипулираните дизелови мотори на друг голям производител -
Volkswagen. Германската компания вече обяви, че поема в нова посока и ще се съсредоточи върху електрическото задвижване.

Екологичните стандарти стават все по-сурови, като за да се впишат в тях дизеловите мотори се нуждаят от сериозно модифициране и допълнителни системи. А това би ги оскъпило дотолкова, че те вече нямат да бъдат добра алтернатива както на бензиновите, така и на хибридите и електрически аналози.

Renault вече стартира действия в тази посока, пускайки гама от електрически автомобили. Компанията също така лиши от дизелова опция компактния модел от сегмент А Twingo. Според информацията през 2020 година това ще се случи и с моделите от сегмент В (Clio), а малко след това и от сегмент С, където е позициониран Megane.

Според консултантската компания AlixPartners подобен ход ще предприемат повечето производители на автомобили в Европа. Прогнозата на специалистите сочи, че през 2030 година пазарният дял на дизеловите коли ще спадне от сегашните 52 до едва 9%.

0 от 500
  • #20
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе ти от кое село си или си таксиджия. Защо си мислиш,че всички карат колите си на газ или на нафта като теб и твоите приятели.Толкова коли има бензинови по улиците,особено новите или на няколко години 90% са на бензин както са от завода.
  • #19
    2 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    "Демпфери, дюзи, простотии - като се счупят да казвам ли колко струват?" Айде кажи. Колко е? Напиши и за съвременен бензинов колко е една дюза. Ама да не се учудиш колко е скъпаКараш на бензин, емиии те такива почти не останаха. На 90" от личните бензинови са на газ. Ти някакъв динозавър ли си?
  • #18
    22 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 9 години )
    СОЦваген няма да са номер 1, споко!Тойота, Хонда, Субару, Митсубиши, Нисан - това са колите с иновации, технологии, железни двигатели, идеи, които гледат 100 години напред в бъдещето.Разбрахте ли, жалки германофилчета?
  • #17
    3 rate up comment 22 rate down comment
    До долния ( преди 9 години )
    "Трошльота" ли са 1 бе!?Я смени дрогата или дилъра
  • #16
    31 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сега разбрахте ли защо Тойота са номер 1 в света и тука разни селянчета чак се подиграваха на световния номер 1 по технологии Тойота,че не разработват нов дизел,а го купуват от Бмв.Тойота първа заяви,че бъдещето е на хибридите,ел.автомобилите и водородните хибриди.Затова ви казах и ви повтарям,че японеца задава посоката в автоиндустрията,останалите го следват със закъснение.Германците твърдяха,че хибридите са безсмислени и бъдещето е в дизела.Стана ли ви ясно защо японските коли са най-добри.
  • #15
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Хе хе хе ( преди 9 години )
    Дилърчитътъ яко са се впрегнали да драскат минуси! Тъй е като си нямат др. работа. )))
  • #14
    16 rate up comment 2 rate down comment
    olo ( преди 9 години )
    Смятай, колко им е чист дизела и на тея. Замитат яко всичките.
  • #13
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Останалите, които карат дизел са ***. Умните хора карат бензин, газ, метан, ток, хибрид. Дизела е закамионите и селскостопанската техника. мЕЖДУ ДРУГОТО ВЕЧЕ ВОДЕЩИТЕ ФИРМИ И В ТАЗИ ТЕХНИКА СЕ Е НАСОЧИЛА КЪМ ХИБРИДИТЕ. От доста години комбайнитеи тракторите са хибриди, а от скоро започнаха и камионите и тировете даги правят хибридни. Нали немеца каза, че хибридите не стават за нищо и са ялова технология.Слушайте немци и правете точно обратното и няма да сбъркате.С емигрантите е същото.
  • #12
    18 rate up comment 5 rate down comment
    до: до 3-ия надолу ( преди 9 години )
    Продават се САМО в г*йРопа предимно дизели, заради г*йската политика на немците. Те е прокараха тази политика и те бяха впрегнали ЦЯЛАТА си скапана държава да действа за манипулиране на всико и най-вече на МАЛОумната част на населението, че от дизела по-убаво нЕма. Тестове се манупулираха, статии се пишеха, филми се правеха, само и само дадокажат това, което на умните хора е ясно, че не е истина. В БГ само тарикатите, които купуват крадена нафта или крадат карат дизел.Останалите са ***.
  • #11
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Набълбукахте се с дизели, карайте си ги.Не ни пробутвайте на нас тези остарели технологии от времето на прабаба ми. Демпфери, дюзи, простотии - като се счупят да казвам ли колко струват? Къде е икономията? Тракат като трактори. Ай сиктир!Засега карам бензин. В пъти по-яко и по-готино е от саждите на нафтата. Чакам новите технологии - електрически автомобили. Това е бъдещето.