IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault се отказва от дизеловия двигател

Към 2020 година този тип агрегати ще отпадат от повечето модели на марката

Renault се отказва от дизеловия двигател

Renault се отказва от дизеловия двигател
Производителят на едни от най-популярните и доказани дизелови двигатели в света - френската компания Renault, възнамерява да се откаже от този тип агрегати, съобщава Ройтерс.

Към 2020 година дизеловите мотори ще отпаднат почти напълно от гамата на Renault, твърди агенцията. Основните причини са свързани с вредните емисии, които се отделят при изгарянето на дизеловото гориво.

Информацията идва само година след избухването на скандала с манипулираните дизелови мотори на друг голям производител -
Volkswagen. Германската компания вече обяви, че поема в нова посока и ще се съсредоточи върху електрическото задвижване.

Екологичните стандарти стават все по-сурови, като за да се впишат в тях дизеловите мотори се нуждаят от сериозно модифициране и допълнителни системи. А това би ги оскъпило дотолкова, че те вече нямат да бъдат добра алтернатива както на бензиновите, така и на хибридите и електрически аналози.

Renault вече стартира действия в тази посока, пускайки гама от електрически автомобили. Компанията също така лиши от дизелова опция компактния модел от сегмент А Twingo. Според информацията през 2020 година това ще се случи и с моделите от сегмент В (Clio), а малко след това и от сегмент С, където е позициониран Megane.

Според консултантската компания AlixPartners подобен ход ще предприемат повечето производители на автомобили в Европа. Прогнозата на специалистите сочи, че през 2030 година пазарният дял на дизеловите коли ще спадне от сегашните 52 до едва 9%.

0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Kude sa ( преди 9 години )
    Tez benzinovi milioneri be? Mai si pushil dosta.. Kak si predstavqsh edun dvigatel koito raboti sredno statisticheski sus 1000 oborota po visoko da izdurji poveche... Starite dizeli trakat oshte kakto kogato sa bili novi... A starite benzini trakat kato novi dizeli.. I plachat za osnoven remont.. A tezi koito ne zvuchat kato cheli shte izduhnat sa sled osnoven remont.. Demek veche sa umreli edin put. Zdravite benzinki sa dosta malobroini sprqmo dizelite..
  • #39
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Разбирачев ( преди 9 години )
    Дрън-дрън чи пляс!Рено без дизел?80% от продажбите им в Европа са дизел,та дори и 60% от Дачиите също.За 4г. няма кой да се остаже от зл.кокошка.Дизела е най-ефективдия ДВГ и никъкъв турбо-бенз не може да се мери с него.Обикновенно при последния разликата между написания и реалния разход е до 50%.При рафениране на петрол винаги се получава поне 40% дизел.Ще им се на някои да го махнат да може да продават повече от скъпарския си бензин.Хибридите цял свят видя че са бошлаф работа-за бълъци!
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На всяка марка базовите модели се оборудват със скопен двигате колкото нещо да движи купето, и Тойота не правят изключение, и Мерцедес А-клас ползва 1.5 дизел от Дачия, но това прави ли го расов Мерцедес.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Хаха, расов жребец с 1.6 133кс качен на АвенсисМоже!
  • #36
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Бензинова скопена ламя", изключаемо ВАГ, не се сещам за друга марка на планетата която да прозвежда "расови дизелови спортисти", вкарай един бензинов двигател в 5000 оборота и един дизелов исправи ги един срещу друг и гледай сеира на нафтовата печка.
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    "Не случайно НИКОГА няма да чуете за кола дизел милионик.Всичките са бензинови."Ти добре ли си? Нима си мислиш, че тези по моргите, демек Горубляне са на реални 120к В немско им навъртат над половин милион за 2-4г и ги разкарват, взимат нова.Има едни кремави милионници, бивши таксита по немско/австрийско. Главно Зефира и Туран
  • #34
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Хаха, виждам какви сте разбирачи!Количеството масло зависи основно от обема на двигателя, не от горивото. Проблема е че повечето сте гледащи!Пишете колкото да не заспите. Както споменах аз сменявам масла на 15к, колкото и при бензиновия. Другото са измишльотини. Мислете и се заблуждавайте за по скъпата поддръжка на дизела, нали някак трябва да сте ок, че сте се прееб*ли, взимайки бензиновата скопена ламя. А пушещите дизели Евро 6 е заради ****те зад волана.
  • #33
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до: fermera ( преди 9 години )
    Това е един от проблемите и то най-важния, защото се касае за здравето и човешкият живот на всички. Само елементарните частици не го разбират. Интересното при дизелите е, че дори и да са с ДПФ пак си пушат. Говоря за нови автомобили Ауди, БМВ, Мерцедес, Фолксваген, Форд, Фиат, Рено, Пежо и т.н. Тези са ми са се набили в погледа, че при по-рязко тръгване и изпушват. По баири пак ги виждам как излиза черен дим отзад.Уж са евро 6, а пак пушат. Не е нормално.
  • #32
    7 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 9 години )
    По скоро Рено знаят повече за новия двигател с променлива кпмпресия на ИНФИНИТИ и понеже са от алианса ще получат патент.Технологията е подходяща за малки бензиниви мотори като намаля емисийте и повишава ефиктивноста на двигатела.Проблема при дизела е какво дишаш в градска среда,след като си отстранил DPF филтъра и си чипосал стария си дизел.Това е въпрос на възпитание и разбираш вредата чак когато станеш пациент на някоя болница.
  • #31
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да добавя и аз нещо - разглеждайки малки автомобили бензините имат по 3-4 литра масло, дизелите по 5-6 литра. А при вторите както колега беше споменал по-долу се сменява по-често. Е, къде му отиде сметката дори само в това отношение???