IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Връщаш километража - отиваш в затвора

СБА настоява да се криминализира деянието

Връщаш километража - отиваш в затвора

По подобие на Германия и у нас може връщането на километража на колите да се криминализира. Предложението е на СБА.
Връщаш километража - отиваш към затвора
Лишаване от свобода може да се налага за случаи на катастрофи с возила с променен пробег или при рецидиви с подправяне на километрите на возила от едно лице, обясни пред "Монитор" инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Според експерта може да се налагат и административни наказания - глоби или принудително спиране на дейността на фирми или частни лица, които продават коли с върнати километражи.

По-големият пробег на една кола личи най-често по изгаряне на много масло и липса на мощност. Освен това много често подобни коли се продават без сервизни книжки, каза още експертът.

"Най-добре се вижда дали има промяна в пробега със софтуер на оторизирани сервизи", съветва Панчев.

Той е категоричен, че манипулациите се правят с цел повишаване на цената. По думите му най-малко с 30% може да се увеличи стойността на автомобила в зависимост от годините и състоянието му.

Експертът обяснява например, че 20 хил. километра годишно е малък пробег за кола от Германия. Ако искаме да се ориентираме за реалните километри на автомобил от Италия, трябва да сметнем годините й по 35-40 хил. км, колкото е средногодишният пробег на возило там. За колите от Германия километрите са между 30 и 35 хил.

Предложението на СБА за криминализирането на връщането на километражите ще бъде внесено с началото на новия политически сезон в парламента.

Трябва да се направи сметка колко такива случаи има установени, какви са практиките в тази насока, коментира Иван Вълков, зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт. Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, каза още той. И допълни, че не всяко нещо може да е наказателно, за това трябва много внимателно да се обмисли.

Например търговци, които извършват подобна дейност да бъдат санкционирани така, че те вече да не могат да я изпълняват. Не може да се говори така общо, но темата е сериозна и трябва да се повдигне дискусия, категоричен е Вълков. Депутатът е убеден, че няма адекватен анализ на положението.

Народният представител очаква през новия парламентарен сезон да бъде внесен и проект на закон за сервизите, като вече има готови текстове. Но имаме поети ангажименти да се приеме първо Законът за движение по пътищата и след това ще се говорят и за други промени, обясни Вълков. По негова информация около 10 хил. са сервизите, които работят в страната, без да има нормативна база, която да регламентира дейността им.

Още новини от България - в Dnes.bg

0 от 500
  • #16
    12 rate up comment 1 rate down comment
    ссс ( преди 9 години )
    ами има решение за проблема според мен и е много лесен когато една кола се внесе да речем от Германия да се внася само с TUV и когато трябва да се регистрира в КАТ да се изисква този документ от Холандия документа е АРК в Белгия е CAR PASS и там си ги пише километрите и без такъв документ да не се допускат коли в България и да не се регистрират само това е решението според мен
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    d-r. Kurtev ( преди 9 години )
    Bravo-vseki 4uval za USA ! Ama kolko sa bili v USA ??
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Германия е голяма рядкост ЧАСТЕН автомобил да прави повече от 25-30 000 на година! За служебните може, но те са нафтови печки и никога и на никого не бих препоръчал да си вземе подобно нещо. Някой тук приказва за по 100 000 км на година. Не, че не е невъзможно, но е голямо изключение отколкото да е нещо нормално. Задръстванията в Германия са ужасни и по 300 км. на ден за да ги правиш трябва да се движиш само по аутобан далече от населени места и да не е в час пик. В противен случай 6-8 часа.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Zet ( преди 9 години )
    Много грешно е това. Който е ходил в Германия или Холандия или Белгия или Дания и т.н.знае, че пред предприятията и университетите и училищата има хиляди велосипеди. Хората ходят на работа с велосипед! Колата(ите) е в гаража и се използва през уикенда или ваканцията. Моят професор във Флоренция живееше в Пиза и пътуваше вкеки ден с влакчето. Колата- каза през ваканцията....А иначе има хора, които са глокиери или търговски агенти, които карат много, но те не са болшинство
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    USA ( преди 9 години )
    Бях студент в УНСС и там един от преподавателите ни бе Румен Гечев, Dotuk!
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Gabor ( преди 9 години )
    ами работи на по4ти 600 км. Прибира се само за уикенда. Само от тук са му 300К. И това не е рядък случай. Аз също работя работа с над 60К годишно.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Че тоя, последния каква работа е вършил със семеен автомобил? Май целта през цялото работно време е била да се стигне до тук или там. А колко време е оставало за работа на въпросните места - тайна. Да караш по цял ден ми се струва малко глупаво.
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Gabor ( преди 9 години )
    доста повърхностен и тесногръд коментар, предполагам на човек не напускал родното място. Вярно е, че в Германия доста се ползва градски транспорт и семейния автомобил предимно уикенда и по време на отпуск, но точно тези семейни автомобили стоят в семейството с десетки години и после не идват в България. В България идват такива от примера на колегата, дори най-много служебни дизели, които са минали 100К още първата гоdина. Аз лично имам приятел германец, който направи 500к за малко по-малко от 5
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    USA ( преди 9 години )
    В САЩ примерно е срамно да ползаш градски транспорт?????? Muhaaaaaaaaaa. Chuval si ti za USA
  • #7
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Такива обобщения кой колко карал на година са пълна глупост. Много германци имат автомобили, но ги използват рядко в града, те не се срамуват да ползват метро или друг вид градски транспорт /говорим за средно статистически германец/. В САЩ примерно е срамно да ползаш градски транспорт и всеки гледа като стане на 16г. да вземе книжка и да си вземе нещо било то и евтина втора ръка, само за да не го гледат като чумав. Тестовете на Ауто Билд за 100К км. траят между 2 и 3 години и ги стапят от каране