IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Връщаш километража - отиваш в затвора

СБА настоява да се криминализира деянието

Връщаш километража - отиваш в затвора

По подобие на Германия и у нас може връщането на километража на колите да се криминализира. Предложението е на СБА.
Връщаш километража - отиваш към затвора
Лишаване от свобода може да се налага за случаи на катастрофи с возила с променен пробег или при рецидиви с подправяне на километрите на возила от едно лице, обясни пред "Монитор" инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Според експерта може да се налагат и административни наказания - глоби или принудително спиране на дейността на фирми или частни лица, които продават коли с върнати километражи.

По-големият пробег на една кола личи най-често по изгаряне на много масло и липса на мощност. Освен това много често подобни коли се продават без сервизни книжки, каза още експертът.

"Най-добре се вижда дали има промяна в пробега със софтуер на оторизирани сервизи", съветва Панчев.

Той е категоричен, че манипулациите се правят с цел повишаване на цената. По думите му най-малко с 30% може да се увеличи стойността на автомобила в зависимост от годините и състоянието му.

Експертът обяснява например, че 20 хил. километра годишно е малък пробег за кола от Германия. Ако искаме да се ориентираме за реалните километри на автомобил от Италия, трябва да сметнем годините й по 35-40 хил. км, колкото е средногодишният пробег на возило там. За колите от Германия километрите са между 30 и 35 хил.

Предложението на СБА за криминализирането на връщането на километражите ще бъде внесено с началото на новия политически сезон в парламента.

Трябва да се направи сметка колко такива случаи има установени, какви са практиките в тази насока, коментира Иван Вълков, зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт. Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, каза още той. И допълни, че не всяко нещо може да е наказателно, за това трябва много внимателно да се обмисли.

Например търговци, които извършват подобна дейност да бъдат санкционирани така, че те вече да не могат да я изпълняват. Не може да се говори така общо, но темата е сериозна и трябва да се повдигне дискусия, категоричен е Вълков. Депутатът е убеден, че няма адекватен анализ на положението.

Народният представител очаква през новия парламентарен сезон да бъде внесен и проект на закон за сервизите, като вече има готови текстове. Но имаме поети ангажименти да се приеме първо Законът за движение по пътищата и след това ще се говорят и за други промени, обясни Вълков. По негова информация около 10 хил. са сервизите, които работят в страната, без да има нормативна база, която да регламентира дейността им.

Още новини от България - в Dnes.bg

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Радев ( преди 9 години )
    Единствената възможност да купиш кола от Германия на много години и малко километри е ако се кесае за някакъв непопулярен модел или марка. Например преди повече от 15 години си купих Форд Скорпио на абсолютни реални 48 000 км, въпреки, че колата бе 5-годишна. Имал съм и други подобни примери през годините с Хюндай Дженезис, Кадилак СТС и др. Напълно невъзможно е обаче коли от сорта на Пасат, Голф, 3-серия и пр. да са на по-малко от 30-50 хиляди изминати км за всяка година от възрастта на автомоб
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    един приятел наскоро реши да отиде на хакер да си провери реалните километри на бмв комби дизел 2008-***. излязоха реални 1 050 000 км (милион и педесе хиляди). Километража беше малко над 200 хиляди като той му беше навъртял последните 40 хил. Добре че го продаде сега някой горд собственик си го търкаля :)
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Krazach ( преди 9 години )
    Живея в Дания и да наистина има автомобили, които се карат по 35-40 000км./год.,но това са само дизеловите коли, които са закупени още като нови, точно с идеята, че ще се карат много. Аз лично си купих нов автомобил, който съвсем скоро ще направи 2 год. и е на 23 500км. Автомобилът ми е бензинов, защото за да ти излизат сметките на дизела, трябва да се кара много - над 25 000км/год.Ако автомобила е бензинов има шанс да е на малко км,но дизел никой не купува за да кара 10 000км/год.
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Горубляне ще стане като пустиня ако това се случи
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    karutsar ( преди 9 години )
    Айде стига сте писали глупости.В България мачкаш пешеходец на пешеходна пътека и не влизаш в затвора , а вие искате за превъртян километраж искате да вкарате някой в затвора.Я изтрезнявате по с време ,че ставате за смях.Като гледам минаването на прегледи каква пародия е и няма нито сервиз с наложено наказание , а вие за превъртане на километраж говорите за затвор.Тука е България всичко е разрешено , виж в Германия може да стане дума за затвор но тука не може да стане и дума.
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма автомобили, които за 10 години да имат навъртяни по 100-120 хиляди километра, каквито са 90% от автомобилите в Горубляне и Дупница!Всички автомобили там са поне на 250-300 хиляди реални километра, а по-голяма част от Мерцедесите, БМВ-тата и Аудитата са над 350 хиляди километра.
  • #20
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Между другото има видеота в интернет и филфи от Германия, как официални сервизи пренавиват километражите. Единия филм на Доиче веле беше за Мерцедес. Собственик продава колата си на представителството на Мерцедес в града в който живее. Кьолн ако не се лъжа беше града. Та продава им колата на 350 000 км. за някаква смешна сума, защото километрите са много. След 1 седмица вижда своята кола да се продава на тройна цена, освежена и напудрена с километраж 120 000 км. Съобщата го и се заснема филм!
  • #19
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако колите са читави не мислите ли, че няма да са по-евтини в Бг отколкото в Германия? Някой, ако не вярва да провери!Значи какво излиза, че се внасят у нас най-големите б0клyци с проблеми, ударени и с пренавити километражи. Най-бедната държава в ЕС е нормално да има и най-скапаните коли. Каквито и мерки и закони да се вземат полза няма да има никаква. Когато се оправят доходите на хората и започнем да получаваме, колкото европейците нещата от само себе си ще се оправят. Гаранция 100%!
  • #18
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Купих нова ( преди 9 години )
    Приятел,който има автомивка и гумаджийница реши да пробва и с автокъща.Ходи до Германия и Белгия да огледа какво може да докара и се отказа -"няма кола по автокъщите, която която е под 250-300 000 км и вероятно всички са с проблем.Не искам после да лъжа клиентите си".Kолите ако са читави,всички щяха да си идват с TUV,ама не идват.Време е да спрат да ви мамят и държавата трябва да помогне.Ако една мандра продава сирене с палма и го представя за истинско ще я затворят, а автокъщата не,защо?
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг клошар ( преди 9 години )
    Много хубав виц , кажи някой друг !