IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 500 000 коли с трансмисия ZF се прибират в сервиза

Акцията засяга 9-степенният автоматик на производителя

Над 500 000 коли с трансмисия ZF се прибират в сервиза

Един от най-големите производители на трансмисии - германката компания ZF, стартира сервизна акция, която ще засегне около 505 000 автомобила. Към момента акцията е насочена единствено към САЩ, но се очаква да обхване всички пазари.
Над 500 000 коли с трансмисия ZF се прибират в сервиза
Касае се за проблем в автоматичната кутия с 9 степени (версиите 9HP48 и 948TE), поставяна на автомобили на Honda, Fiat Chrysler Automobiles и Land Rover. При нея е възможно електрониката непредизвикано да включи неутрална предавка по време на движение, прекъсвайки задвижването към колелата.

От ZF съобщават, че проблемът ще бъде решен с инсталирането на нов софтуер за управление. Ремонтът ще трае само няколко минути, като ще бъде изцяло за сметка на компанията.

Сред засегнатите автомобили с такава автоматична кутия са произведените между 2014 и 2015 година Chrysler 200, Fiat 500X, Honda Pilot, Jeep Cherokee и Renegade, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, Acura TLX, Ram ProMaster.

Сервизната акция ще протече на няколко етапа, като първо ще бъдат привикани за ремонт моделите на Fiat Chrysler Automobiles, се казва в съобщението на Управлението по безопасност на движението на САЩ (NHTSA).

Припомняме, че по-рано тази година подобен проблем бе открит и в кутията на ZF с 8 скорости, поставяна на модели на Fiat Chrysler Automobiles.

Снимка: Land Rover

Тагове: zf
0 от 500
  • #18
    45 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Естествено, че е ГЕРМАНСКА компанията производител на тъпата трансмисия. "Дойче инженеринг" - дебелите вурстове в действие.
  • #17
    40 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако целият свят за теб е вашето село и околността може и така да е, както казваш.Те и немските коли уж бяха по-по-най, а се оказва съвсем друга работата. Вече приказката е хубава работа, ама немска(или р0мска, откакто ги налазиха получовеците).
  • #16
    49 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ZF са си масовка и като всяка такава - не очаквайте върхово качество. Ако трябва да избирам сам скоростната си кутия бих заложил на Graziano за автомобил и Allison за Жипка :)
  • #15
    47 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    ХАйде дай ми тогава един линк за класация, ако ще и правена от журналисти да е, където пише, че ЗФ са най-добрите. Стига с тея комунистически лозунги от 90те! Аз пък мога да ти кажа, че PDK кутията на Порше с двоен съединител е по-добра от тези на ЗФ и тази на Мерцедес също е по-добра... та не излизай с някакви голи приказаки от типа щом е мейд ин джърмани занчи е най-добро. Мисли с тая глава (тя е за това), недей да вярваш на тоя и ония какво казал.
  • #14
    36 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    зъбите на мозъка ти са криви. Целия свят знае че няма по добро от ЗФ, бай *** развива теории.
  • #13
    47 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Aisin се монтира в огромен брой марки и модели. Аз карам такъв автоматик. Не е най-новият и може би, като управление не е и най-умния, но пък си е добър автоматик за масова употреба. За по-специалните модели си имат разбира се по-усъвършенствани версии и автоматици. Но ZF са може би най-добрата немска компания в целия автомобилостроителен бранш. Ако ауди и VW ползваха ZF автоматици нямаше да имат толкова проблеми и дефекти, така че това е добра компания една от малкото от Германия.
  • #12
    44 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Припомняме, че по-рано тази година подобен проблем бе открит и в кутията на ZF с 8 скорости...Едно време правеха добри скоростни кутии, но едно време. В момента зъбните колелета се произвеждат в Китай и в Полша се сглобяват кутиите. Виждал съм СК на БМВ на 4 години отворена. Зъбите на колелетата направо изядени. Един от зъбите се чупи, пада върху 2 колелета, които се зацепват и криви вал. Няма оправяне. Втора употреба от Германия излезе малко над 5000 лв.Кола с ZF не бих си купил.
  • #11
    55 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    що японците не си правят те автоматиците, а ?нали са много великида ама не за тях са много сложни дори да ги изкопират!За твое сведение PORSCHE ползва автоматици на Aisin - Japan та не философствай много.
  • #10
    44 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    Дообре уе, те и ФВ казваха за дизелгейт, че ше оправят всичко само с един ьпдейт на софтуера, ама не им мина номера и сега трябва да изкупят всикчи проблемни коли от щатите.А ако е в електрониката проблема, какво по-малко важен ли е за теб, нещо не мога те разбера... в кой век живееш.
  • #9
    36 rate up comment 9 rate down comment
    Sniper Recpords ( преди 7 години )
    Mi to veche vsichko e elektronika be zauxav!Mexanikata e samo v koleloto na dedo ti na selo!