IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бавария ще съди Volkswagen

Пенсионният фонд на провинцията е загубил сериозна сума заради инвестиции в компанията

Бавария ще съди Volkswagen

Бавария ще съди Volkswagen
Снимка: Ройтерс

Бавария ще съди германския автомобилен концерн Volkswagen за обезщетения заради последиците от скандала Дизелгейт, предава DPA. Става дума за спада в цената на акциите на компанията, който е навредил на баварския пенсионен фонд, пояснява баварският финансов министър Маркус Зьодер.

Така Бавария става първата провинция, която ще вкара случая в съдебна зала.

„Бавария трябва да съди Volkswagen", заяви Зьодер. „Пенсионният фонд ще подаде иск за обезщетение през септември пред съда в Брауншвайг“, добавя той. „Ние също така сме правно задължени да се грижим за служителите ни. Става дума за правен спор, който според нас има основание“.

Предисторията на решение за съдебното дело е сериозна загуба на стойност от акциите на VW, след като през септември миналата година дизеловият скандал стана публично достояние. От тогава привилегированите акции на VW загубиха повече от 40 на сто от стойността си.

Във формата на милиарден пенсионен фонд за държавни служители Бавария държеше към септември 2015 г. около 58 000 привилегировани акции. „Заради нарушението на задължението за оповестяване на информация от страна на VW баварският пенсионен фонд пострада сериозно от срива в цените. Ние искаме да си получим обратно парите от VW. По-конкретно става дума за не повече от 700 000 евро", се казва в изявлението.

Междувременно от вторник Южна Корея спря продажбата на 80 модела на Volkswagen и наложи глоба от 14 млн. евро на германския автомобилостроител заради проблеми със сертификацията. Едновременно с това продължава разследването по скандала с манипулираните дизелови двигатели.

Министерството на околната среда на страната уточни, че забраната обхваща 83 000 коли от 80 модела, както и че замразяването на продажбата им е свързана с фалшифициране на документи за нивата на газовите емисии и шума.

Преди две седмици групата от Волфсбург предприе изпреварващи действия, като обяви временно спиране на продажбите в Южна Корея на няколко модела заради проблеми със сертификацията. Говорител на концерна обясни това решение с "нередности" при процеса на оценката за съответствие на тези модели и преговори с южнокорейските власти относно данните, предоставени от автомобилостроителя, като размерите, теглото и типа двигател.

В края на юни високопоставен служител в южнокорейското подразделение на Volkswagen беше задържан в рамките на разследването с манипулираните двигатели.

Групата, която произвежда 12 марки - Volkswagen, Audi, Seat и т. н. - призна през септември 2015 г., че е поставила софтуер на 11 млн. свои дизелови автомобила в цял свят, за да ги представи за по-малко замърсяващи околната среда.

През ноември южнокорейското правителство нареди на VW да изтегли 125 500 дизелови коли, продадени в страната, и му наложи глоба от 14,1 млрд. вона.

Днешното решение според министерството на околната среда означава, че Сеул анулира сертификацията на 68 процента от фолксвагените, продавани в страната от навлизането на производителя на южнокорейския пазар през 2007 година.

Продажбите на Volkswagen в Южна Корея потънаха с 33 процента през първото тримесечие до 12 463 коли. През 2015 година групата е продала в страната 69 000 автомобила.  

Повече по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #6
    12 rate up comment 8 rate down comment
    до чалгаря ( преди 9 години )
    това е най-мощния и влиятелен концерн в света.Смешна фирмичка сравнена с Мицубиши Хеви Индъстри примерно.Какви концерни, какво влияние?На всеки, който поне малко разбира като му кажеш това ще ти се изсмее в лицето.Фуджи хеви индъстри, Хюндай, Хитачи, Дженеръл електрик и т.н. Фолксваген е една плюнка пред тях.
  • #5
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Цял свят разбра що за бОоКлук им продава VW и как нагло лъжат с помоща на немската държава. Това е само началото, вече форумите на всичките им марки са пълни с теми за дефекти и проблеми.Съвсем скоро ще им останат продажбите само в Германия и Китай. Не са чак толкова прости хората от останалите държави в ЕС, че да продължават да им сърбат попарата.
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тука пък къде намерихте японците. Тука говорим за Бавария, която по начало беше против дъртата партийна секретарка Меркел да стане канцлер, провунция която още по конституция е монархия, отказа да приема още арабски маймуни и иска референдум за независимост. Най малкото сравнете едно бврско БМВ с пимията н ВАГ
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Прочел ( преди 9 години )
    Ох, отначало прочетох България ще съди...., и си викам брях, ша земим да ги осъдим и ко ша прай VW после!?!
  • #2
    11 rate up comment 27 rate down comment
    TDI ( преди 9 години )
    Каквото и да направят срещу VW няма да ги сломят, това е най-мощния и влиятелен концерн в света.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Ха ха