IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бавария ще съди Volkswagen

Пенсионният фонд на провинцията е загубил сериозна сума заради инвестиции в компанията

Бавария ще съди Volkswagen

Бавария ще съди Volkswagen
Снимка: Ройтерс

Бавария ще съди германския автомобилен концерн Volkswagen за обезщетения заради последиците от скандала Дизелгейт, предава DPA. Става дума за спада в цената на акциите на компанията, който е навредил на баварския пенсионен фонд, пояснява баварският финансов министър Маркус Зьодер.

Така Бавария става първата провинция, която ще вкара случая в съдебна зала.

„Бавария трябва да съди Volkswagen", заяви Зьодер. „Пенсионният фонд ще подаде иск за обезщетение през септември пред съда в Брауншвайг“, добавя той. „Ние също така сме правно задължени да се грижим за служителите ни. Става дума за правен спор, който според нас има основание“.

Предисторията на решение за съдебното дело е сериозна загуба на стойност от акциите на VW, след като през септември миналата година дизеловият скандал стана публично достояние. От тогава привилегированите акции на VW загубиха повече от 40 на сто от стойността си.

Във формата на милиарден пенсионен фонд за държавни служители Бавария държеше към септември 2015 г. около 58 000 привилегировани акции. „Заради нарушението на задължението за оповестяване на информация от страна на VW баварският пенсионен фонд пострада сериозно от срива в цените. Ние искаме да си получим обратно парите от VW. По-конкретно става дума за не повече от 700 000 евро", се казва в изявлението.

Междувременно от вторник Южна Корея спря продажбата на 80 модела на Volkswagen и наложи глоба от 14 млн. евро на германския автомобилостроител заради проблеми със сертификацията. Едновременно с това продължава разследването по скандала с манипулираните дизелови двигатели.

Министерството на околната среда на страната уточни, че забраната обхваща 83 000 коли от 80 модела, както и че замразяването на продажбата им е свързана с фалшифициране на документи за нивата на газовите емисии и шума.

Преди две седмици групата от Волфсбург предприе изпреварващи действия, като обяви временно спиране на продажбите в Южна Корея на няколко модела заради проблеми със сертификацията. Говорител на концерна обясни това решение с "нередности" при процеса на оценката за съответствие на тези модели и преговори с южнокорейските власти относно данните, предоставени от автомобилостроителя, като размерите, теглото и типа двигател.

В края на юни високопоставен служител в южнокорейското подразделение на Volkswagen беше задържан в рамките на разследването с манипулираните двигатели.

Групата, която произвежда 12 марки - Volkswagen, Audi, Seat и т. н. - призна през септември 2015 г., че е поставила софтуер на 11 млн. свои дизелови автомобила в цял свят, за да ги представи за по-малко замърсяващи околната среда.

През ноември южнокорейското правителство нареди на VW да изтегли 125 500 дизелови коли, продадени в страната, и му наложи глоба от 14,1 млрд. вона.

Днешното решение според министерството на околната среда означава, че Сеул анулира сертификацията на 68 процента от фолксвагените, продавани в страната от навлизането на производителя на южнокорейския пазар през 2007 година.

Продажбите на Volkswagen в Южна Корея потънаха с 33 процента през първото тримесечие до 12 463 коли. През 2015 година групата е продала в страната 69 000 автомобила.  

Повече по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Говорим все пак за производства! А не за някъкви фондове и други подобни схеми ;)Това беше за да обясня на един 'разбирач', че Митсубиши Хеви индъстри е по-налък концерн от ФВ. И като служители и като годишен оборот.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 8 години )
    До v-1Има фирми с по 0 служители и са спечелили милиарди - това нищо не значи . Не харесвам ФВ, ама тоя пенсионен фонд и "специалистите" вътре наясно ли са , че като си вложил някъде пари те не са гарантирани?
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    ...a honda pravi samoleti!!!
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Говори ми, че според твоите данни японците с 7 пъти по-малко служители печелят два пъти по-малко.
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    А като толкова ги разбираш нещата, може ли да кажеш колко служители имат Митсубиши хеви индъстри (пиша го цялото име да не стане пак грешка с концерните ;)) и колко имат ФВ?ФВ - 610 076 служителя МХИ - 81 845 служителяТова какво ти говори?
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Да, знам и затова проверих за Митсубиши хеви индъстрис, както беше написал в коментара... ТОва обаче не променя фактите, че си говориш на изуст :)
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до чалгаря ( преди 8 години )
    Мицубиши и Мицубиши хеви индъстри са две различни неща.
  • #9
    9 rate up comment 9 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Ами всяка компания, публикува публичбно финансовите си резултати и направих еда бърза проверказа 2015, на turnover данните:- Митсубиши имат - 3 992 млрд йени приход, което е около 35 млрд. евро- ВАГ имат резултат от 75 млрд. евро.Та като гледаш цифрите, кой е по-големият концерн? Това е въпрос за разбирача от концерни ... И не си мисли, че ФВ се занимава само с производство и продажба на коли, нали?!?!
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 8 години )
    Прочетох България ще съди фолксваген и си помислих, че някой в нашата държава има Топки. Взрях се ...- не, никой няма топки.
  • #7
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "В края на юни високопоставен служител в южнокорейското подразделение на Volkswagen беше задържан в рамките на разследването с манипулираните двигатели."Ха-ха, нормалните държави почнали да вкарват баш-вагонетктие в затворите? А в Европа - кога? 420 000 умират годишно в Европа заради канцерогенните емиии на подобни боклучиви фирмичка като ВАГ!