IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Prius е шофьорска кола

Изпробвахме изцяло новото поколение на хибрида на Toyota

Новият Prius е шофьорска кола

Още с появата си през 1997 година хибридът Toyota Prius се превърна в еталон за високи технологии и иновации. С напълно новото си поколение моделът затвърждава този имидж, но добавя нещо напълно ново и донякъде неочаквано - истинско удоволствие от шофирането.
Новият Prius е шофьорска кола
Четвъртото поколение на модела дебютира в края на миналата година, като поне на хартия не предложи повече от своите предшественици. Той продължава да разчита на хибридна система, съчетаваща бензинов двигател, електромотор и батерия, която се зарежда при всяко спиране или намаляване на скоростта.

Реално обаче колата е напълно нова, изградена от нулата, което се усеща още при сядането зад волана. Новият Prius може да се похвали не просто с нисък разход на гориво. Негова основна характеристика вече е тръпката от шофирането - нещо, което предишните три поколение не успяха да предложат.

Основната заслуга за значително подобреното усещане зад волана е на новата архитектура на Toyota - TNGA (Toyota New Global Architecture). Тя е използвана и за водородната кола Mirai, като осигурява на автомобила по-нисък център на тежестта, подобрявайки неговите стабилност и пътно поведение. Благодарение на това новият Prius стои на пътя като истински представител на D-сегмента - окачването буквално поглъща всички неравности, накланянето в завои е почти нулево, като хибридът се усеща като залепен за асфалта.
Новият Prius е шофьорска кола
Задвижващата система е също нова, като въпреки редуцираната си мощност предоставя осезаемо подобрени реакция, директност и динамика. Ускорението 0-100 км/час отнема приличните 10,6 сек., а максималната скорост на движение достига 180 км/час. Технологията използва 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Така общата мощност е намалена от досегашните 136 к.с. до 122 к.с.

Пълнохибридата задвижваща система е преминала през множество ревизии за подобряване на ефективността и динамиката, както и за намаляване на теглото. Значителните промени в архитектурата на двигателя са постигнали повече от 40% термична ефективност - най-добрия резултат в света за бензинов двигател. Другите компоненти от хибридната система са станали по-компактни и са препозиционирани за постигане на оптимален цялостен дизайн, като допълнително допринасят за по-нисък център на тежестта на автомобила. Новата никел-метал хидридна батерия е по-компактна, а издръжливостта и зареждането й са значително подобрени.
Новият Prius е шофьорска кола
Благодарение на оптимизациите ускорението е по-гладко, с по-бърза реакция, а при по-високи скорости автомобилът е по-тих и се усеща по-линеен и добре настроен към скоростта на двигателя. Напълно изчистено е неприятното бучене на CTV трансмисията, а реакцията при подаване на газ с висока скорост на движение е буквално мигновена. Моделът се усеща по-скоро като стандартен бензинов автомобил, а не като хибрид, което е сериозен плюс. Като цяло обаче японските инженери са успели да съхранят типичното за Prius усещане за спокойствие зад волана.

При нашия тест разходът на гориво се движеше между 1,8 и 4,3 литра на 100 км, като моделът бе най-икономичен в града и по първокласните пътища. Най-високо е потреблението на магистрала. Официалните данни сочат разход от 3,3 литра в града и извън него.
Новият Prius е шофьорска кола
Новата платформа TNGA е предоставила на модела и по-щедро вътрешно пространство. Салонът е доста по-просторен от този на Avensis, а багажникът предлага повече от приличните 502 литра обем (до тавана). Приятна изненада правят също така ергономията, множеството електронни системи и използваните материали в салона, които са меки и приятни на допир.

Външният дизайн продължава да бъде провокативен, като със сигурност няма да бъде приет от всички. Но Prius винаги се е различавал от общата маса автомобили, подчинявайки формите си на аеродинамиката и практичността. Благодарение на това (или въпреки това) моделът продължава да бъде най-добре продаваната хибридна кола в света.
Новият Prius е шофьорска кола
По отношение на оборудването, то е доста богато, като дори адаптивният круз контрол и системата за разпознаване на пешеходци са включени още в първото ниво на оборудване. Най-достъпната версия на модела струва 53 750 лв. с ДДС, а двете по-скъпи - 58 750 и 58 850 лв. с ДДС съответно.
Новият Prius е шофьорска кола
С новото поколение на Prius автомобилният свят очакваше революция. В Toyota обаче заложиха по-скоро на еволюционни подобрения. Въпреки това крайният резултат е впечатляващ - хибридът е не просто икономичен, той може да се мери по динамика, комфорт, практичност и удоволствие от шофирането с бензиновите и дизеловите автомобили от сегмент D. А това само по себе се представлява революция в света на хибридите. Тези, които очакваха нещо невиждано от Toyota не бива да се разочароват - за тях е предвиден водородният модел Mirai. На някои пазари ще се предлага и Prius с възможност за зареждане в ел. мрежата. България не е сред тях.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #45
    6 rate up comment 15 rate down comment
    JEEP ( преди 8 години )
    за щастие никога няма да открия удоволствието да шофирам това грозно ***
  • #44
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Виж е на живо и ако не си опериран от естетика и си фен на немските скучни пенсионерски коли ще ти хареса. Не само задницата, а и цялата кола е уникална. Да не говорим за техниката, която е също уникална. Хората са свикнали на сиви и безлични трошки, без да се замислят, че има нещо наистина добро, икономично, здраво и различно. Лошото е, че обществото ни не е дорасло все още за подобни високотехнологични автомобили. Хората са бедни и гледат нещо по-тънко, нов внос.
  • #43
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГи кажи колко са като толкова много знаеш!Написа че били 2-3. Вярваш ли си.Та те само в София са повече.Има и в други градове на България Приуси таксита.Ти обаче искаш друго да ни кажет така ли?Давай по смело и кажи бройката *** да те видим колко знаеш.
  • #42
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ( преди 8 години )
    Просто тука е бъкано със световни дизайнери тип селка пръчка !като ,не ти харесва не,Коментирай!! за Купуване и дума да не става!!! Повечето са няколко геманскофила дето *** под всяка статия...като не ви харесва айде за ферари да си купите ,щото е убаво като на снимка!!!а,забравих,дразни ви щото не са Дизели тип ШЛЕП!!!!
  • #41
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Хаха, ок сбъркал сЪм. Много добре знам колко са такситата Приуси по Европа, вече ти го написах. Водя безсмислен спор с поредния дръпнат селяндурПоздрави, остани със здраве!
  • #40
    23 rate up comment 3 rate down comment
    до: анонимен ( преди 8 години )
    Та ти, дори не можеш да пишеш бе байно! Ти си неграмотен селянин. Минал си покрай София само и си мислиш, че живееш там. А в Европа не си стъпвал изобщо, щом твърдиш, че няма Приуси таксита. Току що влязох в такси сайтовете на градовете в Европа. Влез и ти да видиш дали Приус са 2-3 коли. Та те само в София са много повече бе софианецо! Ако беше от София, щеше да го знаеш. Но какво ли да обяснявам на селянин, като теб, който освен Гоуф, трактор и комбайна друго МПС не е виждал.
  • #39
    5 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Хаха, случайно живея в София. Бил сам почти по цяла Европа. Таксита Приуси са малко към николко. Видял си 2-3 и толкова.Вярвай си на написаните от теб глупости
  • #38
    20 rate up comment 4 rate down comment
    до: анонимен ( преди 8 години )
    И ако случайно си размърдаш трибуквието и отидеш до София се качи на някое зелено такси и питай шофьора как е! Ще разбереш защо по цял свят се продават толкова добре и защо е предпочитаната кола за такси. Ако багажника на Приус е 300 л. то тогава на Гоуф трябва да е не повече от 150 л. Отвори задния капак и ще разбереш! И не си мисли, че не гоуфарата ти го мерят до нивото на седалките.Всички ги мерят до тавана. Има обща класификация за мерене.И багажника е на 3 нива да ти кажа.2-те са под кората
  • #37
    21 rate up comment 3 rate down comment
    до: анонимен ( преди 8 години )
    Берлин, Мюнхен, Франкфурт, Кьолн, Париж, Рим, Барселона, Мадрид, Виена, Залцбург, Цюрих много от такситата са Приус. Това, че ти не си излизал от твоето село си е твой проблем. В споменатите градове съм ходил и лично съм ги видял такситата. Предполагам и в още много градове са с Приус, но не мога да го твърдя, защото не съм го виждал лично. Дори и полицейски Приуси в Германия видях. Другите ти братвежи няма да коментирам. И те са толкова смешни, като тази лъжа.оди до София за видиш Приус такси!
  • #36
    24 rate up comment 3 rate down comment
    До: Хммм ( преди 8 години )
    явно си фен на немските каручки и за това ги смяташ нещата така. Има обаче едни японци, които ти дават реалната мощност на колелетата, без да правят номера и чалъми и без да заблуждават хората. Тойота са ти дали реални конски сили, като са извадили загубите. Същото е и с разхода. Уж ги мерят по една и съща методика в Европа всички, но японските коли са с най-близък разход до заводския,а тези, които лобират за тази измамна методика на мерене немците са с най-голяма разлика между заводски и реален