IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат

Статистиката в САЩ показва, че 2015 е най-лошата от 8 години насам

Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат

Автомобилните производители правят колите все по-сигурни, въвеждайки нови системи за пасивна и активна безопасност. Въпреки това обаче смъртните случаи при катастрофи не спират да растат, сочи статистиката на Управлението по безопасност на движението на САЩ (NHTSA).
Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат
Снимка: TeslaForum

През 2015 година по пътищата оттатък океана са загинали 35 200 души, което е със 7,7% повече спрямо 2014 година. Това е и най-лошият резултат от 2008 година насам, когато инцидентите с фатален край са били 37 423.

От NHTSA посочват, че една от причините за черната статистика е повишеното използване на автомобили в страната. През 2015 година, американските са пропътували 107,2 млрд. мили, което е с около 3,3% повече спрямо предходната година.

Дори по-притеснителни са данните за смътните случаи при мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци. Фаталните инциденти с мотор са нараснали с 9% спрямо 2014 година, при пешеходците скокът е с 10%, а при велосипедистите - с 13%.

Експертите считат, че сериозна положителна промяна в черната статистика може да има едва когато повечето автомобили по пътищата разполагат със системи за автономно придвижване. Коли с функции за автономно управление са вече налични на пазара, но броят им е все още твърде малък спрямо останалия автопарк.

Тагове: NHTSA
0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А намерих и клипчето. Виж какво се случва на краш теста:https://***.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Двигателя може да пропадне под колата ако удара е лек. Гледах тест на Форд Фокус при сблъсък със 190км.ч. Двигателя вероятно директно отиде към задната седалка а пасажерите, може би на кайма някъде около багажника, но колата от 4 и кусур метра дължина се превърна в кубче около 1,8м на 1,8м. При сблъсък на два автомобила всеки каращ със по 90км.ч. удара ще се равнява на същото като в теста горе долу. И най-важното двигателите едва ли ще попаднат другаде освен при пасажерите.
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 9 години )
    При челен удар автомобилите от доста години се изчисляват така, че двигателя да мине ПОД купето, а не да влезе вътре.Естествено има редки случаи, където наистина пробива пояаса под челното стъкло, но тогава не двигателя е проблема, а кинетичката енергия, която вече е умъртвила пасажерите.Модерните автомобили със сигурност са по-безопасни, лошото е че водачите рядко спазват законите, често са твърде самонадеяни, а и наистина количеството превозни средства расте бързо с всяка година.
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ТОва да тестваш автомобил при краш тест от 60км. е равносилно на челен сблъсък на две коли със средна скорост от по 30км.ч. Само, че на магистрали и извънградски пътища никой не кара с 30км.ч. За да станат по-сигурни колите трябва двигателя да е отзад а багажника отпред. Така, ще има доста празно пространство, което да обере и поеме голяма част от енергията на сблъсъка, то това ще коства огромни разходи на автопроизводителите а и допълнителни разходи за охлаждане на двигателя.
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Истината е че колите не стават по-сигурни а само ни заблуждават, че това е така. Какво повече има автомобила от този от преди 50 години? Еърбег! Това е! Ок. Еърбега пази главата от нараняване, но когато двигателя дойде на мястото на краката и корема ти и е направил всичко от гърдите ти надоло на кайма какво правим? Истината е че от както съществуват краш тестове, те се правят при скорост от 60км.ч. Е като стават все по-сигурни колите защо не вдигнат малко летвата на скороста при краш тестовете?
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    загиналите по пътищата в САЩ за 2015 са 0,011%(1/9 от 1%) от населениетоНие сме на 3-то място по смъртност на пътя в Европа
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    че си ограничен хейтър ама.вземи прочети статията поне, че става дума по пътищата, а не само за загинали в автомобили!!!
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    м-р АД ( преди 9 години )
    а в БГ като голям процент от движещите са БМВ-та как стоят нещата?май по смъртност бием всички показатели на американците.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това се дължи на високите скорости, които развиват съвременните автомобили. Едно време колите даже и колани не са имали, ама са били по два тона с двигател под 100 коня, тромави но сигурни. А сега мощни леки, от композитни материали които няма как да издържат на тези сили при удар. Пък и едно време не е било като сега една семейна кола за почивките и толкоз. А не кола на жената, кола на хлапето и карайте всеки ден до работата.
  • #2
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това се дължи на големият пазарен дял на японските кашони!