IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат

Статистиката в САЩ показва, че 2015 е най-лошата от 8 години насам

Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат

Автомобилните производители правят колите все по-сигурни, въвеждайки нови системи за пасивна и активна безопасност. Въпреки това обаче смъртните случаи при катастрофи не спират да растат, сочи статистиката на Управлението по безопасност на движението на САЩ (NHTSA).
Колите стават по-безопасни, смъртните случаи на пътя обаче растат
Снимка: TeslaForum

През 2015 година по пътищата оттатък океана са загинали 35 200 души, което е със 7,7% повече спрямо 2014 година. Това е и най-лошият резултат от 2008 година насам, когато инцидентите с фатален край са били 37 423.

От NHTSA посочват, че една от причините за черната статистика е повишеното използване на автомобили в страната. През 2015 година, американските са пропътували 107,2 млрд. мили, което е с около 3,3% повече спрямо предходната година.

Дори по-притеснителни са данните за смътните случаи при мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци. Фаталните инциденти с мотор са нараснали с 9% спрямо 2014 година, при пешеходците скокът е с 10%, а при велосипедистите - с 13%.

Експертите считат, че сериозна положителна промяна в черната статистика може да има едва когато повечето автомобили по пътищата разполагат със системи за автономно придвижване. Коли с функции за автономно управление са вече налични на пазара, но броят им е все още твърде малък спрямо останалия автопарк.

Тагове: NHTSA
0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Да попитам ( преди 9 години )
    А колко смъртни случая има с автомобили Волво произведени след 2004, 2005 година? 0! Ако всички коли бяха толкова безопасни колкото Волво смъртните случаи в световен мащаб щяха да се броят на пръстите на ръцете ни. Доказано най-сигурната кола е XC90, единственото по-сигурно от него е новото XC90. Единствената марка, която си е поставила за цел от 2020 година да нямат нито един загинал или тежко ранен в нов автомобил Волво и даже май вече я постигнаха с новото XC90 и S90! VOLVO FOR LIFE!
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Както писах ако колите ставаха по безопасни, нямаше от 20 години да ги тестват при една и съща скорост 64км.ч. Поне на 10 години да вдигаха с по 5км. скорота при краш тестовете. Но Уви, го правят. Ако не завишават критериите как да сме сигурни, че колите стават по безопасни?
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еми нещо си в грешка Еърбеци са имали коли и още през 70-те години, както и подглавници, даже имах на времето един съсед, който имаше стар вартбург, който си имаше подглавници. Така, че ти пишеш небивалици. Спирачките наистина са подобрени при масовките, но в случая коментираме челен сблъсък а по принцип ако тия които се блъскаха челно натискаха спирачките, нямаше да има катастрофи, но те дават колкото може повече газ, лъжейки се че ще успеят да изпреварят колата от дясно но уви.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Хаха,естествено е че са по-безопасни!!!Сравни спирачния път от 100 до 0, сега средно е около 37м, преди 20г, за тези метри спираха спортните автомобили. Останалите доста над 40м, за преди 50г не ми се и отваря дума. Всички системи и блокажи против занасяне и завъртане!Еърбеговете са само повърхността на тези неща!Преди 50г ще си намериш главата на 50м след катастрофата, поради липса на подглавници! Стига сте писали небивалици!!!
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като цяло най много катастрофи със загинали стават по двулентовите междуградски пътища където има насрещно движение. И в градовете по кръстовищата стават доста катастрофи но рядко са фатални заради по ниската скорост.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вярно е че колите днес са по безопасни, но и много по бързи! От катастрофите със смъртни случаи, повечето са заради превишена скорост. Ако всички спазваха ограниченията и правилата по пътищата жертвите щяха да са не повече от 30% от сегашните. Всеки едни съвременен автомобил е сравнително безопасен при скорост до 60-70км/ч. По магистралите също е сравнително безопасно да се шофира и с висока скорост, стига магистралата да е направена и обезопасена качествено(както са в Германия).
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    ако двигателя е отзад може да стане като чукa и наковалнята, но с хора по средата
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еми аз именно това имах предвид, ако двигателя е в багажника, както при спортните автомобили като при Бугати, Ферари, Ламборджини, Порше.. А багажника е отпред. То празното пространство и дългото нагъване на ламарините отпред, ще абсорбират много по-голяма част от кинетичната енергия и ще предпазят по-добре пасажерите. Може да не е със 100% повече, но дори и с 20-30 процента да умекотят удара по-добре пак ще е за предпочитане.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 9 години )
    Съгласен съм, че при такива екстрамни удари, двигателя ще влезе в багажника, обаче, както и аз ти казах, така и в клипчето казаха, че кинетичната енергия е 4000 g.Тоест пасажерите ще загинат, дори и на колата да няма драскотина.В реалният живот такива удари са рядкост, защото автомобилите не са вързани с въже, и имат склонност да се отклоняват от траекторията си преди удара - ще има основен тежък удар, и последващи леки.Шанса за оцеляване драматично нараства.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    bo ( преди 9 години )
    Ми как ще спрат да продават бензин копелетата????Очаквайте скоро терорист с тесла да се взриви някъде!