IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW плаща по $33 000 на засегната кола

Това е близо 10 пъти повече от най-високата изплащана сума в бранша

VW плаща по $33 000 на засегната кола

Германският автомобилен концерн Volkswagen е готов да плати близо 10 пъти повече от най-високата изплащана сума като извънсъдебно споразумение досега в бранша, за да изкупи своите грехове с фалшифицирането на изхвърляните в атмосферата вредни емисии, съобщава MarketWatch, позовавайки се на документите, които компанията е представила в съда.
VW плаща по $33 000 на засегната кола
Снимка: Ройтерс

Автомобилният производител ще изплати 14,7 млрд. долара в САЩ. Планът включва 10,3 млрд. долара под формата на компенсации за собствениците на автомобили и 2,7 млрд. долара за Фонда за защита на околната среда. Други 2 млрд. долара са предназначени за инициативи, свързани с незамърсяващи автомобили.

Ако бъде одобрен, планът ще позволи около 475 000 дизелови превозни средства да бъдат изкупени обратно от дружеството или да бъдат модифицирани според стандартите за емисиите.

От компанията посочват още, че дори и собствениците, които са продали своите автомобили, също ще получат компенсация, а тя трябва да бъде изплатена до декември 2018 г. Изплащаната сума ще варира между 12 500 до почти 33 хил. долара в зависимост от модела и годината на производство.

Компанията обяви, че е отделила 18 млрд. долара за финансови санкции, свързани със скандала. Той избухна през септември 2015 г., когато беше открито, че Volkswagen фалшифицира тестовете за емисиите на 11 млн. автомобила.

Около 15 млрд. долара общо са плащали други автомобилни производители за неизправни превозни средства. След като изтегли 5 млн. коли през 2009 и 2010 г. за неизправност, довела до 93 жалби след смъртни случаи, Toyota плати 1,4 млрд. евро за уреждане на делото и 1,2 млрд. долара глоба към Министерството на правосъдието.

General Motors също се изправи пред подобни разходи след 120 смъртни случаи заради проблеми със запалването, което доведе до изтеглянето на 2 млн. автомобила през 2014 г. глоба в размер на 2 млрд. долара за потребителски компенсации и 900 млн. долара под формата на федерално наказание.

Въпреки огромните разходи за Volkswagen експертите от индустрията очакват автомобилният производител да се възстанови напълно след скандала.

Още по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    до май..май..май ( преди 8 години )
    Глупи,не знам какви са твоите лични ползи от САЩ и американците, но бъди сигурен,че ще имаш осезателни вреди от "май трябва фалит да обявят".. И за съжаление не само ти!Ако глупостта и злобата можеха да имат задвижваща енергия,ние отдавна щяхме да бъдем в друга орбита...май...
  • #7
    16 rate up comment 15 rate down comment
    по х'американск ( преди 8 години )
    Милиони коли на Тойота,ГМ и ФСА доказано убиват кога с аербегове,кога със самоакселерация,кога поради дефекти в спирачките или скоростната кутия,но разбира се че германците от ФВ са най-виновни!Въпреки,че ежедневно само над 10-те най-големи летища в САЩ се "посипват" над 400 000 тона токсични окиси на керосина на излитащите самолети без всякакви пречиствателни устройства.Това е повече отколкото теоретично ще изхвърлят всички 470х.диз.двигатели за целия си експлотационен срок.
  • #6
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А в европа ? Тук автомобилите са 8 000 000 ???Май трябва фалит да обявят ако това се случи? Май ЕС пак ще ги покрие? Май ЕС е прогнил и затова UK излиза от него? Май баба Меркел прекалява с неравнопоставеността на немските фирми?Май ВАГ са най-скапаната компания в този бранш?Май правят само ***? Май всичко е истина от изброеното.
  • #5
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ще платят и пак ще са на върха! Пукайте се.Даже от тойота са почнали да произвеждат голфове.
  • #4
    18 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Цялата история беше за пари естествено. Ето и една задача за 2-ри клас: ФВ плаща 14.7 Млрд. за 500К автомобили в САЩ, колко трябва да плати за 12М автомобили в Европа? :)). Отговора е 0-ла и естествено няма нищо общо с традиционната математика. За тяхно щастие, в Европа никой няма да ги съди за компенсации. В противен случай просто щяха да фалират (какво нещастие за многото фенове на марката ;)))). ФВ сътвори най-големият скандал в историята на автомобилните марки и ще се отърве доста евтино ..
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    до Дедо ( преди 8 години )
    Дядка,степента на засегнатост се определя от степента на разрив между нормите и реалността. Тъй като нормите,третиращи специално проблема с азотните окиси при дизеловите автомобили в САЩ и Европа са много различни,то и "засегнатостта" от този проблем е различна.И между другото,от всички мои познати,имащи автомобили с "проблемните" двигатели НИТО един няма да се възползва от опцията да му променят софтуера или от други манипулации.
  • #2
    14 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    най големите !VW - Das *** !
  • #1
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Смятай колко са спечелили щом няма да ги сбъркат 15 милиарда!