IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW плаща по $33 000 на засегната кола

Това е близо 10 пъти повече от най-високата изплащана сума в бранша

VW плаща по $33 000 на засегната кола

Германският автомобилен концерн Volkswagen е готов да плати близо 10 пъти повече от най-високата изплащана сума като извънсъдебно споразумение досега в бранша, за да изкупи своите грехове с фалшифицирането на изхвърляните в атмосферата вредни емисии, съобщава MarketWatch, позовавайки се на документите, които компанията е представила в съда.
VW плаща по $33 000 на засегната кола
Снимка: Ройтерс

Автомобилният производител ще изплати 14,7 млрд. долара в САЩ. Планът включва 10,3 млрд. долара под формата на компенсации за собствениците на автомобили и 2,7 млрд. долара за Фонда за защита на околната среда. Други 2 млрд. долара са предназначени за инициативи, свързани с незамърсяващи автомобили.

Ако бъде одобрен, планът ще позволи около 475 000 дизелови превозни средства да бъдат изкупени обратно от дружеството или да бъдат модифицирани според стандартите за емисиите.

От компанията посочват още, че дори и собствениците, които са продали своите автомобили, също ще получат компенсация, а тя трябва да бъде изплатена до декември 2018 г. Изплащаната сума ще варира между 12 500 до почти 33 хил. долара в зависимост от модела и годината на производство.

Компанията обяви, че е отделила 18 млрд. долара за финансови санкции, свързани със скандала. Той избухна през септември 2015 г., когато беше открито, че Volkswagen фалшифицира тестовете за емисиите на 11 млн. автомобила.

Около 15 млрд. долара общо са плащали други автомобилни производители за неизправни превозни средства. След като изтегли 5 млн. коли през 2009 и 2010 г. за неизправност, довела до 93 жалби след смъртни случаи, Toyota плати 1,4 млрд. евро за уреждане на делото и 1,2 млрд. долара глоба към Министерството на правосъдието.

General Motors също се изправи пред подобни разходи след 120 смъртни случаи заради проблеми със запалването, което доведе до изтеглянето на 2 млн. автомобила през 2014 г. глоба в размер на 2 млрд. долара за потребителски компенсации и 900 млн. долара под формата на федерално наказание.

Въпреки огромните разходи за Volkswagen експертите от индустрията очакват автомобилният производител да се възстанови напълно след скандала.

Още по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Огнян ( преди 8 години )
    Всички с евро 5 дизел на кола от групата на VAG , може да иска обещетение! Ако се събере колективен иск, ще изкараме пари и пак ще си караме колите.Има ли адвокат, който да се нагърби?!
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Ako Honda e imoimperia to togava Do6yy e va6ia imperator.Muahahhaahahahahahahahahahahahah.Ohhhh kolko muka ima po tozi sviat
  • #16
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    помиарите си лаят.....VW продават автомобили и вървят напред и нагоре.....
  • #15
    7 rate up comment 11 rate down comment
    1 ( преди 8 години )
    Ей *** народ бе, не разбраха че не Тойота или Хонда убиват а еъбеците на таката
  • #14
    21 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо До ТАТА Голф 3 ( преди 8 години )
    СОЦваген не са никаква империя ***.Това е една фирмичка подкрепяна от държавата иначе до сега да си забравил, че някога е съществувала.Единствената автомобилна корпорация, която някога е наричана империя това е HONDA.Има една книга - Империята HONDA.Фирмичката СОЦваген е над 3 пъти по-евтина от HONDA MOTOR CO.Това, че е купила правата върху няколко фалирали марки не я прави империя, но ти няма как да го разбереш.TATA GOLF3 писател не читател.
  • #13
    9 rate up comment 11 rate down comment
    по хамериканск ( преди 8 години )
    Не милиони, милиарди коли на Тойота убива с възглавниците си!Десетки милиарди!
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това важи и за Франция естествено, но там е в сферата на селското стопанство и ядрената енергетика главно. Докато Германия ни размахва пръст и ни казва как всички поръчки трябвало да са с еднакви условия за Българските и немските ( европейските ) фирми, те какво правят? Дават цели градове да бъват "обслужвани" в сферата на технологиите от сименс например???Същото е и с автомобилите - лъжат за еко нормите, ама има мито и техн. паспорт за US авт., за да се гарантирало спазването на изискванията?
  • #11
    7 rate up comment 15 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Balha gi ohapala VW Group.Ne sluraino sa imperia.
  • #10
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пичове разберете едно - пазарната икономика, която уж Германия толкова защитава се гради върху конкУуРенцията. А когато конКуРенцията бива елиминирана от държавата или същата тази държава толерира лъжите измамите и т.н. на една определена компания, то рано или късно ще се разпадне пирамидата - неизбежно е. Историята го е доказала хиляди пъти. Не може хем да си моралния съдник и възпитател в ЕС, хем да вършиш най-отричаните от теб неща.
  • #9
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Верно и как ще ми окаже влияние на мене фалита на VW? Никак - нито работя за доставчик на модули на ВАГ, нито за компания правеща резервни части за тези марки, нито пък карам подобен варел.Просто ще ги купят китайци и ще им вдигнат качеството, от което всички ще спечелим. След, като немците не могат, ще дойдат китайчетата, които ще им покажат как се прави и всичко ще се оправи. АКо пък дойдат някой Японци, американци или италианци - може и да стане сносна марка от VW.