IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche е близо до контролния пакет в групата Volkswagen

По брой на произведени автомобили Porsche може да бъде определен като относително малък играч в автомобилната индустрия.

Porsche е близо до контролния пакет в групата Volkswagen
През миналата година фирмата е произвела малко под 100 000 броя автомобили. От друга страна групата Volkswagen по този показател е една от най-големите в бранша. В нея влизат и Audi, Bentley, Laborghini, Skoda, Seat, Bugatti. Въпреки всичко това, Porsche е на прага да поеме пълния контрол над групата VW. 

Сега Porsche притежава 31% от акциите на VW и през миналия месец във Франкфурт, Венделин Видекинг (Wendeling Wiedeking), босът на фирмата, разкри пред Automotive News бъдещите планове за развитие и на двете компании – Porsche и VW. 


Според него най-голямата полза от придобиването на контролния пакет от акциите на VW ще бъде възможността за увеличаване на общите проекти. „Ние искаме нови технологии и съвместни инвестиции в тези нови технологии. Ако създадем общи компоненти и системи, които да използваме едновременно в Porsche, Audi и Bentley, това ще позволи на всички нас да намалим ценовите си позиции”, казва Видекинг. 

Когато го питат какво ще стане, когато Porsche притежава 51% от акциите на VW, Видекинг казва, че това все още не е решено и че той и сега има значително влияние във VW. Едно нещо обаче той решително иска да промени и това е присъствието на VW на пазара в САЩ. Всъщност това вече се случва, защото заводът на VW в Мексико преминава през реконструкция, която ще повиши значително производствения му капацитет. 

Сега по думите на Видекинг, той е фокусиран върху добрия старт на новия модел на Porsche Panamera, която трябва да се появи през 2009 г. Освен автомобилът с четири врати, Видекинг работи и за появата на хибридна технология при Porsche, но това няма да стане в най-скоро време поради липса на подходяща технология за акумулаторите. 

По повод на Bugatti , марка която също е в групата на VW, но постоянно е „на червено”, Видекинг казва, че не би трябвало да има място за „хоби автомобили” и всяка марка трябва да носи печалба. „Името на играта е не да правиш автомобили, а да правиш пари”, казва Видекинг.
0 от 500