IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е най-популярният автомобил на света?

Не статистика, а връщане назад във времето

Кой е най-популярният автомобил на света?

Класациите за най-популярните автомобили на света се появяват ежемесечно, като в основата им е статистиката от продажбите. Подреждането се прави сравнително лесно. Далеч по-трудно е да се отговори на въпроса „Кой всъщност е бестселърът на бестселърите?”

На пръв поглед изглежда, че и класацията за най-популярен автомобил на всички времена не би трябвало да представлява трудност, ако имате под ръка съответната статистика. Тя показва, че Toyota Corolla за целия си жизнен цикъл е продадена в над 40 млн. единици. Само за 2015 г. резултатът на модела 1 329 024 продажби по цял свят, които правят Corolla абсолютният лидер. Нещо повече – моделът бе съвсем близо до собствения си рекорд от 2005 г., когато записа над 1 360 000 бройки на пазарите.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Автомобилът на японците е убедителен лидер по популярност в световен мащаб, като увеличава аванса си пред конкурентите. Основните от тях са Ford F-Series, който за цялата си история е продал 35 млн. бройки, и Volkswagen Golf, който през 2013 г. премина границата от 30 млн. произведени и продадени автомобила.

Статистиката е явно в полза на Toyota, която пуска първата Corolla още през 1966 г., а на пазара вече е 11-ото поколение на модела. Именно това, според някои експерти, трябва да бъде отчетено при определяне на най-популярни автомобил.

Първата Corolla е с 1,1-литров мотор с 60 к.с. и е далеч от техническия шедьовър на японците в 11-ата генерация. Така че има сериозна логика в думите на тези, които твърдят, че това са напълно различни автомобили, а не един и същ модел. И ако разделим 40 млн. на 11 се получава резултат от 3,5 млн. за всяка една генерация – резултат, който редица други автомобили също са постигали.

Ако се изчислява резултатът по поколенията, то статистиката ще бъде по-различна. В историята на автомобилостроенето има истински икони, които десетилетия на ред са се предлагали без радикални промени в конструкцията си. Един от тях е Beetle на Volkswagen, чието производство стартира през 1940 г. и приключва през 2003 г. И въпреки че за този период германският автомобил еволюира технически, то приликите между първите и последните серии са повече, отколкото разликите. От Beetle са продадени над 21 млн. бройки, а резултатът от 1,3 млн. годишно е постигнат още в началото на 70-те, тоест 30 години преди Corolla.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Това показва, че моделът на Volkswagen спокойно може да претендира за званието „Най-популярен автомобил”.

Не бива обаче да пропускаме и още една култова машина – Ford-T. Ако броим изключителния резултат от 21 млн. продажби за 60 години (средно по 350 000 годишно), какво да кажем за 15 млн. за 20 години (средно по 750 000 на година). И това е постигнато в периода 1908-1928 г., когато голяма част от хората дори не са си помисляли, че могат да притежават личен автомобил.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Точно преди 100 години в света имало повече Ford Model T от всички останали автомобили накуп. Точно така – през 1916 г., 55% от световния автопарк се състои от американския модел. Подобен резултат няма как да бъде постигнат отново, така че детето на Хенри Форд със сигурност попада в тройката на най-популярните машини за всички времена. А това кой от нея е №1, всеки има право сам да избере.

Снимки: Toyota, Volkswagen, Ford

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    АНОНИМЕН ДА ЗНАЕШ ,ЧЕ НЕЩО МАЙ НЕЗНАЕШ КЛАСИКА ГО Е КРЪСТИЛ ПРАВИЛНО ЗАЩОТО В РАЗЛИЧНИТЕ СТРАНИ СА ГО НАРИЧАЛИ РАЗЛИЧНО ЗАЩОТО СА ГО КРЪЩАВАЛИ РАЗЛИЧНО В РАЗЛИЧНИТЕ РЕГИОНИ И ЧАСТИ ОТ ЗЕМНОТО КЪЛБО В БИВШИЯ СОЦ.ЛАГЕР ОТ ПРИБАЛТИКА ДО БАЛКАНИТЕ БЕШЕ И СИ ОСТАНА КОСТЕНУРКА МИ КАТО НЕ ЗНАЕТЕ ПИТАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА ЧЕ ЩЕ ХВАНЕ ПАЯЖИНА......
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    KLASIKA,винаги, когато съм те уличавал в лъжи и малоумщини, винаги до сега си се включвал с минусите. Очаквам и сега да стане така. 20-30, колко ще сложиш? Да, зная, че не си ти, а са твоите приятели, както винаги твърдиш. Хайде действай, но знай, че елементарните ти писаници и още по-елементарни картинки са атестат за това, което нямаш между ушите си.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Специално за KLASIKA думата Кефер от немски се превежда бръмбар. Ама къде толкова акъл да знае този фен на класическото, че е така. От къде да знае невежия, че изобщо официалната статистика не е преставала да брои Бръмбарите, въпреки, че твърди обратното. Все пак ще е добре да каже от къде е научил това инфо. Другото невежо нещо на KLASIKA е, че Бръмбъра е една открадната от Татра кола по време на ВСВ. Доказано открадната и за това са плащали германците. Ама KLASIKA-невежа знае друго явно.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    KLASIKA,би ли дал мястото от което си прочел, че ФВ официално спира статистиката за бръмбъра (та ти дори не знаеш как се нарича колата, а си тръгнал да даваш на нас официална информация). Наистина ще бъде интересно да се разбере. Доста се съмнявам, точно ФВ да спрат нещо от което могат да си направят реклама. още повече, че е най-лесното нещо да се провери от всеки завод колко коли са излезли и да се събере бройката. толкова е лесно и просто, че дори на теб няма да ти е трудно да го свършиш
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    KLASIKA ( преди 7 години )
    Най популярния автомобил е този който хората са го искали и са го купували повече от 30 години в една и съща форма ,без изменения и са пренебрегвали новите коли заради възхищението си от колата произведена през 33г и 40г ,която превъзхожда новите коли които сравнени с нея са чупливи,недоставящи радост и са просто един скрап натъпкан с никому ненужна електроника !!!Това са Костенурката която официално Фолксваген спира статистиката за броя произведени коли през 77г !!!! на 21 млн. бройки,!!!!!,и одтогава не се води официална статистика ,а производството продължава до 2003 г. в Бразилия,Австралия,Белгия ,Мексико,Дания ,така,че ако се е водила статистика ,то Корола тотално ще е назад с 20 милиона произведени коли!!!!-първата Корола и последната,и по средата са съвсем различни коли?????КОСТЕНУРКАТА Е ЕДНАИ СЪЩА!!!!!! После е Де Томазо Пантера която над 30 години е била сред първите спортни коли без да прави изменения,докато Ферари и Порше са се чудили как да я изпреварят с колосални инвестиции за дане станат за смях от един частен човек който не влага нищо в шедъовъра си ,който над 30 г.е купуван от най влиятелните хора,а дизайна му е недостижим!!!Де Томазо получава лек удар и се одтегля давайки величието на сина си,а той пропилява всичко ......... И също така Морган който е лидер в собствена недостижима лига на шаси от дървото Ясен ,обвито с алуминий и лепено с лепило и занитвано от майстори занаяйтчии заради който се отглежда специална порода крави гонолоу ,които са заградени с гумена ограда и всеки Морган се облепва с три крави.........-произвежда се и днес по тази технология от време оно :1928г..........
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Радек ( преди 7 години )
    Чакаме сега да се събудят гоуфаджиите и ще падне едно писанеееееееее:):):)
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Първият модел Волга е от 1956 година под името ГАЗ 21.
  • #5
    6 rate up comment 23 rate down comment
    Монтьор ( преди 7 години )
    Германска кола - здрава кола. Точка за шофер.
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Henry Ford pravel vsicko za pari...Ami Ostanalite za kakvo sa praveli!? ONLY in a Ford !
  • #3
    20 rate up comment 4 rate down comment
    до шофер ( преди 7 години )
    Познава се, че си "Шофер", с това ограничено мислене трудно ще е да си професор.