IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е 47-ма по износ на автомобили

Лидер за 2015 година е Германия, следвана от Япония

България е 47-ма по износ на автомобили

Според данни на World's Top Export глобалният износ на автомобили през 2015 г. възлиза на 672,9 млрд. долара, пише chartsbin.com. Лидер сред отделните държави, при това с голяма преднина, е Германия, а след нея се нарежда Япония. България също намира място в класацията, заемайки 47-ма позиция.
България е 47-ма по износ на автомобили
Снимка: Ройтерс

Автомобилите са вторият най-изнасян продукт в света, като преди тях е само суровият петрол. Колосалната стойност на общия международен износ на автомобили за 2015 г. отбелязва увеличение от 5,5% спрямо 2011 г., но все пак е с 5,2% по-малко спрямо данните за 2014 г., когато възлизаше на 709,7 млрд. долара.

Що се отнася до отделните континенти, европейските страни допринасят с най-голяма сума в доларово изражение. Доставките възлизат на 363,9 млрд. долара, или 54,1% от всички международни продажби на превозни средства.

В Европа се намира и страната, където износът през миналата година е постигнал най-високи резултати – Германия със 152,7 млрд. долара, или 22,7% от глобалния износ.

На второ място в класацията е Япония с 86,1 млрд. долара, или 12,8% от международните продажби, а на трето място са САЩ с 55,3 млрд. долара, или 8,2%.

В челната десетка има още четири европейски страни – Великобритания, Испания, Белгия и Франция. Топ 10 се допълва от Канада, Южна Корея и Мексико. Първите петнайсет държави формират 88,7% от глобалния износ на автомобили през 2015 г.

Според данните страните, които са най-бързо разрастващите се износители на автомобили от 2011 г. насам, са Унгария (ръст от 128,8%), Италия (от 51,6%) и Мексико (22,3%). За сметка на това държавите с най-голям спад на продажбите на автомобили за износ са Франция (спад от 23%), Белгия (2,1%) и Германия (1%).

България също присъства в класацията, като заема 47-ма позиция с износ за 260,5 млн. долара, или 0,04% от глобалния износ на автомобили.

Още икономически новини с автомобилна тематика - в Investor.bg

0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    Ооо Пепи,арабите и *** в Африка карат френски автомобили,поради тесните си връзки с метрополията,така че за белите хора остават японските и немските!А Corolla е ЛЕГЕНДА,каквато много малко марки притежават!40 000 000 автомобила продадени досега,защо ли?
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    До първия ***!Страхувам се ,че ще има рикошет в главата ти,не че ще стане кой знае какво, като се има предвид,че е куха като градинска лейка.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Da vi kaja Az ne6to skapi moi momi4eta:Vseki,koito mu provarvi v jivota i se vidi s malko pove4e pari e biv6 fen na Toyota.Za6to li??????????
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "каазвам го като заинтересован и бивш фен на тойота." Бивш фен на Тойота няма. Още с тази лъжа обезцени написаното,което е измислица.Не те бива за театъра.
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ти може всичко да си казваш.Особено като по цял ден си в тоя форум и играеш различни роли пред себе си.Но статистиката показва,че Тойота продължава да произвежда най-здравите коли в света.Ти си говори каквото си искаш.
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота наистина си бяха еталон за качество... ..допреди 8-9 години... Откак сглобяват в турция са доста зле..което за тойота значи в средата на таблиците.говорим за Европа.каазвам го като заинтересован и бивш фен на тойота. Последната ми здрава тойота беше ярис-2 2007.
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до: dsi ( преди 9 години )
    Само да те светна, че в Германия не дават информация за колите в официалните сервизи.Наистина е елементарно, но не е за балъци. Да беше проверил предварително как стои въпроса, преди да почнеш да се правиш на интересен!
  • #21
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Ххх ( преди 9 години )
    Нищо против Немските и Японските коли.. И двете си имат плюсове.. След притежание на 5 немски и 2 японски коли си харесах една голяма френска с всички екстри... И за 3,5 години и 80,000 км мога да кажа ,че това е най добрия избор за мен.
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    dsi до Анонимен ( преди 9 години )
    Едно е да си я купиш от родните джамбази и автокъщи, друго е да отидеш до Германия да я вземеш директно от човека, да видиш документите, да направиш чек в официален сервиз и да провериш дали всичко е изрядно, правиш пооверка на номера на рамата, диагностика и всичко е шест : ) Елементарно е, но не е за балъци.
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    dsi ( преди 9 години )
    Аз преди да го взема естествено, че ще му направя чек на километрите в официален сервиз, диагностика и всичко, споко не съм *** минал съм по тоя път... Волвото е 2011 година. Королата е много хубава кола и аз лично много я харесвам, карал съм всички короли от 1997 насам, имал съм корола 2006 година и наистина са много здрави и надеждни коли и доста благодарни ако ги поддържаш адекватно ноо, освен сигурността, която ми е приоритет номер 1 ми трябва нещо голямо, за много багаж...