Днес седанът М3 има много малко общо със стандартния седан от Серия -3. Той има и някои ключови разлики от купето М3 и едновременно с това е много близо до него по динамични показатели и поведение на пътя. При седана М3 липсва карбоновия покрив на купето М3.
Предната част на двата автомобила е практически идентична. И при двата капака на мотора е променен, с издутина в средата, така че да поеме новия двигател. Широките калници, накрайниците на ауспуха и агресивния вид също са общи за купето и за седана М3.
При седана обаче, впечатлява чистата изтеглена линия на покрива, която се прелива към задната част на колата и създава усещането за силует на купе, без удълженото тяло да дразни и да нарушава съвършените пропорции. Макар да има същия покрив като стандартния седан от Серия-3, алуминиевото шаси на М3, както и други олекотени материали допринасят собственото му тегло да е по-ниско с 50 кг.
Двигателят е познатия от купето М3 V8 с работен обем 4.0 литра и мощност 420 к.с. Динамичните показатели на седана са идентични до тези на купето, като ускорението от място до 100 км/час е за 4.9 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/час, както е и при купето.
Не се оправдаха прогнозите, че седанът М3 ще бъде със скоростната кутия тип DSG превключваща по две степени. Единствената възможност е шест степенната механична скоростна кутия, като няма да се предлага никакъв вариант с автоматични скорости.
В интериора освен съвършената комбинация между плат и кожа, прави впечатление и уникалната аудиосистема предоставяща мощност от 825W чрез 16 колонки, а силата на звука се променя автоматично в зависимост от скоростта на автомобила.