IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата

Германският автомобилен концерн се насочва към мобилните услуги по заявка

Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата

Германският производител на автомобили Volkswagen се насочва към мобилни услуги по заявка, като наемането през смартфон на коли за превоз, а целта му е това начинание да носи „значителен дял“ от бъдещите му приходи. С този ход производителят възнамерява да се насочи отвъд скандала с емисиите, заяви един от директорите му, цитиран от Ройтерс.
Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата
Снимка: Ройтерс

Volkswagen, която отчете 213 млрд. евро (237,90 млрд. долара) приходи за миналата година, подписа в сряда споразумение с компанията за наемане на коли Gett, след като обяви инвестиция от 300 млн. долара във фирмата през миналата седмица.

Сътрудничеството с Gett може да доведе до бизнес модел, включващ споделяне на коли, превози с лимузини и таксиметрови услуги на бързо развиващия се пазар на подобни транспортни услуги, който в Европа може да расте с по повече от 30% годишно, заяви изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер.

"В бъдеще нашият основен продукт няма да е колата - коментира Мюлер. - Нашият основен продукт, нашето обещание към потребителите, е мобилността“.

Този месец компанията ще обяви новата си бизнес стратегия, която има за цел да подобри отчетността и да ускори развитието, като се предвиждат по-големи инвестиции в електромобили, нови технологии и мобилни услуги, твърдят източници от VW.

Но конкурентите на Volkswagen не остават на заден план. Toyota Motor обяви през миналата седмица, че ще инвестира в Uber Technologies, докато General Motors инвестира 500 млн. долара в основния конкурент на Uber в САЩ – Lyft.

Нарастващият брой сделки отразява нежеланието на производителите на автомобили да се превърнат в излишни, в случай, че значителен брой потребители по света решат да се откажат от собствените си превозни средства и да се възползват от новите опции за споделено пътуване.

„Чрез това партньорство ние получаваме достъп до 100 млн. клиенти на VW”, коментира основателят и главен изпълнителен директор на Gett Шахар Уейзър.

Volkswagen и Gett отказват да разкрият финансовите параметри на сделката.

Още технологични новини четете в Investor.bg

0 от 500
  • #16
    13 rate up comment 3 rate down comment
    VW ( преди 9 години )
    Das Wurst?...примерно?
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Размишления... ( преди 9 години )
    Ами крайно време е да сменят лозунга Das Auto щом няма да им е основен продук...das auto.
  • #14
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде има правосъдие бе смешен? В Германия ли? Там където педофилите ги пущат с условни присъди ли или убийците лежат ефективно не повече от 3-4 г. Там където емигрантите изнасилват и никой, нищо не им прави ли. Най-големия грях в Германия е да укриеш данъци, но пак зависи. Шефа на Алианц арена го хванаха с укрити данъци за над 100 млн евро и го осъдиха на 2 г. а една жена, която не си е платила парите за телевизия за няколко год. е осъдиха на 4 г. Там имаш или нямаш телевизор плащаш.Знаеш ли
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до: нововнос ( преди 9 години )
    Те винаги са ги произвеждали, но са ги прикривали, като са казвали, че са коли.
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Стефане, и сега ако кажеш кой взема в Германия 4000 цена няма да имаш. Не, че няма хора да е вземат тая заплата, но тя не е масова. Ако си беше направил труда да провериш колко е средната заплата там щеше да разбереш, е е малко под 2400 евро. Половината ти ги взема държавата за данъци и осигуровки, квартира 800 евро (средната цена е толкова) и ми кажи какво остава? С какво точно ще живееш. Забележи, че говорим за средна заплата. А тези с по-ниските?
  • #11
    9 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Най-после ще заемата пазарната ниша, в която са ненадминати. А именно производството на тоалетни - мобилни и стационарни!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Стефан ( преди 9 години )
    Вярно е при заплата 2800 в БГ 2000 остават за теб, в Германия от 4000Е 2000 взема държавата. Но да са закъсали, не са. В Германия много ми хареса услугата "Car to go" електрически смартове които взимаш и оставяш където поискаш, а ние още им лапаме старите дизели...
  • #9
    21 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Абе не знам колко са "зле" германците и слабо ме интересува,ама не съм видял германец да емигрира в България,щото му е зле в Германия.И надали ще доживея да видя.Обаче познавам поне 20 човека,които емигрираха в Германия,щото тука им е зле.И половината изобщо не искат да се връщат в България.Колко да са "зле" германците???Колкото нас или повече???Туй,че Меркел напълни държавата с "бежанци" е лошо за германците.И следващия им канцлер няма да е тя.Колкото и да са зле пак ще са по-добре от нас.
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Викаш тука с нашите заплати и нашия живот в така уредената ни и спокойна държава е по добре, а? А там има правосъдие и бъдете сигурни че ВАГ ще си понесат последствията.
  • #7
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хахаха германците били доволно от страната си. ти колко германеца познаваш бе куха лейко? знаеш ли че всички там негодуват. заплатите не стигат вече. всичко скача, а заплатите все същите. безработицата е по-висока отколкото у нас а на някой места в източните провинции е над 50%. знаеш ли как се живее в Германия изобщо. знаеш ли какви са данъците. ще настръхнеш под мишниците ако разбереш. а знаеш ли че въпреки едни от най-високите данъци в света заплатите са най-ниските от немскоговорещите страни