IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата

Германският автомобилен концерн се насочва към мобилните услуги по заявка

Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата

Германският производител на автомобили Volkswagen се насочва към мобилни услуги по заявка, като наемането през смартфон на коли за превоз, а целта му е това начинание да носи „значителен дял“ от бъдещите му приходи. С този ход производителят възнамерява да се насочи отвъд скандала с емисиите, заяви един от директорите му, цитиран от Ройтерс.
Основният продукт на Volkswagen вече няма да е колата
Снимка: Ройтерс

Volkswagen, която отчете 213 млрд. евро (237,90 млрд. долара) приходи за миналата година, подписа в сряда споразумение с компанията за наемане на коли Gett, след като обяви инвестиция от 300 млн. долара във фирмата през миналата седмица.

Сътрудничеството с Gett може да доведе до бизнес модел, включващ споделяне на коли, превози с лимузини и таксиметрови услуги на бързо развиващия се пазар на подобни транспортни услуги, който в Европа може да расте с по повече от 30% годишно, заяви изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер.

"В бъдеще нашият основен продукт няма да е колата - коментира Мюлер. - Нашият основен продукт, нашето обещание към потребителите, е мобилността“.

Този месец компанията ще обяви новата си бизнес стратегия, която има за цел да подобри отчетността и да ускори развитието, като се предвиждат по-големи инвестиции в електромобили, нови технологии и мобилни услуги, твърдят източници от VW.

Но конкурентите на Volkswagen не остават на заден план. Toyota Motor обяви през миналата седмица, че ще инвестира в Uber Technologies, докато General Motors инвестира 500 млн. долара в основния конкурент на Uber в САЩ – Lyft.

Нарастващият брой сделки отразява нежеланието на производителите на автомобили да се превърнат в излишни, в случай, че значителен брой потребители по света решат да се откажат от собствените си превозни средства и да се възползват от новите опции за споделено пътуване.

„Чрез това партньорство ние получаваме достъп до 100 млн. клиенти на VW”, коментира основателят и главен изпълнителен директор на Gett Шахар Уейзър.

Volkswagen и Gett отказват да разкрият финансовите параметри на сделката.

Още технологични новини четете в Investor.bg

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    do: До ot Germania ( преди 9 години )
    Znaia 4e e taka no v BG horata si misliat 4e tuk e cvetia i rozi i se vzemat mnogo pari.Niama takova nesto.Az primerno sled niakoia druga godina moga da se iydigna do 6ef na magazin.V momenta pravia ausbildung za takav.Triabva samo niakoi nov filial da otvoriat ili niakoi da se mahne za da stana.Togava zaplatata mi 6te sko4i do 2500 evro.I tova e edna super zaplata za Germania.Kakvi 4000 evro niakoi si me4taiat ne znam.V Bosch imam poznati ingeneri i vzemat po
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ot Germania ( преди 9 години )
    Za kakvi specialisirani profesii govori6?Govorim za sredna zaplata.Znae6 li kakvo zna4i tova ili ne?SREDNA!!!V magazina v koito rabotia vsi4ki sa germanci ima edin avstriec i az balgarin.I nemcite li sa gastarbaiteri spored teb?Az sam vtori asistent v magazina.Nad men sa samo 1-vi asistent i 6efa.Vsi4ki ostanali sa s po-niski zaplati ot moiata i za tova napisah 4e mi e gore dolu dobra zaplatata.Polu4avam i dopalnitelno za tova 4e sam s vis6e obrazovanie i sam edinstvenia v magazina s takova.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До ot Germania ( преди 9 години )
    Да ти кажа че си по-добре от някои други работници в магазини - работех в БГ в верига Х и пътувах често до Германия - тамошните касиерки вземаха нетно между 800 и 1000 евро според смени/празници/премии.Та с 900 евро интересно как се живее в Германия. В Щутгарт читавите жилища за семейства са над 1000 евро наем. В Лайпциг може да си вземеш двустаен и за 600 евро. Ама ако двамата родители докарват вкъщи под 2000 евро какво правим ако имаме и две деца?
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Какви хубави вурстове правят, там им е силата.
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като пиша че в германия е добре имам предвид немците със специализирани професии, а не някакви *** гастербайтери, които раб отят черната работа, т.е това което немците не искат да го работят.
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ot Germania ( преди 9 години )
    Rabotia magazin REWE.Zaplatata mi e 1750 evro na mesec,Tova e dolo gore dobra zaplata.4isto sled danaci i osigurovki vzemam 1200 e.Plastam evtina kvartira 650 evro v kofti kvartal s mnogo turzi i druga ***.Ve4er e opasno da se izliza no e dr.tema.Za tok,voda,parno,podrajka,internet,karta za transport 300 evro.S ostanalite pari jiveia ili po to4no jivurkam.V BG ne moga da se varna zastoto niama rabota i tolkova niama da poluqavam.Ne mislete 4e e cvete v Germania.V momenta e mnogo zle.
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Това което "Анонимен" е написал за заплатите и данъците в Германия е точно така. В сферата в която аз работя заплатите там са 5000 - 7000 Евро, и това е доста над средната за там. Някои мои колеги се преместиха там само за да открият че живеят като в България (щото и тук си печелеха добре). Останалите ми познати които работят не квалифицирана работа там едвам оцеляват, (6-7 човека в 1-2-ву стаен апартамент) но ги е срам да се върнат тук и викат че са много добре :)))). Направо супер са ...
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    KKK ( преди 9 години )
    Кой каквото може :)
  • #18
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Основния продукт ще е пушека :)
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дас мас, дебелото договорче с Gett им осигурява производството и доставка на хиляди автомобили от марките на концерна. Мюлер е поднесъл инфото по един модеен и имиджов начин. Пък вие тука се обяснявайте че ВАГ били зле, докато те гледат в бъдещето. Същото правят и Гугъл и Apple.