IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа

Това показва независима проверка на повече от 250 модела на различни производители

97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа

Европейската компания Emissions Analytics (EA), занимаваща се с проверка на нивата на вредни емисии при новите автомобили, публикува своя доклад, според който едва 3% от дизеловите леки коли, произведени под стандартите Euro-5 и Euro-6, действително отговарят на тях.
97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа
Изследването бе публикувано от в. Guardian. В него се съобщава, че експертите на EA са тествали в реални условия повече от 250 модела. При изпитанията нивата на вредни емисии СО2 не е превишил само един автомобил с дизелов Euro-5 двигател и това е Skoda Octavia TDI. При Euro-6 резултатът е 7 от общо 62 проверени - (Audi A5, BMW 3-Series, Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco и Touran).

Според доклада на тестовете са се провалили модели на BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault и Opel. Антирекордите обаче принадлежат на седана Audi A8 и на хечбека Fiat 500X, чиито резултатите са 12 пъти над допустимите. При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.

От организацията допълват, че всички автомобили са тествани на едно и също място в югозападната част на Лондон, като зад волана са били едни и същи шофьори. Изпитанията са провеждани по едно и също време, като машините са имали еднакво количество гориво в резервоарите си.

В своя доклад експертите от EA твърдят, че дизеловите мотори могат да бъдат екологично чисти, но повечето производители не полагат достатъчно усилия в тази насока.

Това че автомобилите не покриват стандартните, не означава, че са използвани системи за манипулиране на данните. Разликите вероятно се дължат на самия метод за измерване, който е официален в Европа. Методът се нарича NEDC, като през 2017 година ще бъде заменен от напълно нов, който е далеч по-точен. Неговото обозначение е WLTP, като се базира на измервания на емисиите на автомобила директно на пътя.

Снимка: Ройтерс
 

0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 13 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    Затуй нафтова печка никогиш!!!!Дъртата баракуда на газчица и ем екологично,не че много ми пука за екологията,ама си джиткам на тънкана.Хахахахахахаха.
  • #5
    8 rate up comment 18 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Значи да съм спокоен за дизеловата ми тойота, гледам че тях в списъка на провалите, лъжците и измамниците (естествено) ги няма!
  • #4
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И всичко около една проста истина, нафтата няма място в автомобилите. Идеално гориво за камиони и автобуси, но не и за коли. Не случайно в САЩ и Япония никой не купува дизелови коли. Така хем петрола се разходва равномерно, хем в нивата на азотните оксиди са по-ниски, а да не говорим че транспортните работници няма как да крадат за лично ползване.
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До Анонимен 1 ( преди 9 години )
    "без значение дали технологията позволява това"определено технологията позволява това, но трябва да четеш малко повече.На дизелите най малкият проблем е СО2, но заради финансови причини и удобство на жена ми следващата семейна кола ще е дизел.А метода на NEDC е изключително неточен и данните за разхода са занижени.Може да сравните за една и съща кола и мотор какъв разход дава европейската НЕДК и американската ЕПА.
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    айде бене може да е вярносам о на VW дизелите не са в нормите !хахахахо това беше повече от ясно - че няма дизел на света , който да покрие тия еко нормиама се хванаха с най големия - щото от там ще паднат най големите пари
  • #1
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И тук започнаха да търсят под вола телеВсяка година затягат нормите без значение дали технологията позволява това. И същевременно дават възможност на производителите да лъжат с тестовете. Ами много ясно че ще излъжат. Ама и не искат да наложат ограничения или данъци върху големите мотори като най-големи замърсители - в крайна сметка на много малко коли реално им трябват 200 коня