IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа

Това показва независима проверка на повече от 250 модела на различни производители

97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа

Европейската компания Emissions Analytics (EA), занимаваща се с проверка на нивата на вредни емисии при новите автомобили, публикува своя доклад, според който едва 3% от дизеловите леки коли, произведени под стандартите Euro-5 и Euro-6, действително отговарят на тях.
97% от новите дизели не отговарят на стандартите в Европа
Изследването бе публикувано от в. Guardian. В него се съобщава, че експертите на EA са тествали в реални условия повече от 250 модела. При изпитанията нивата на вредни емисии СО2 не е превишил само един автомобил с дизелов Euro-5 двигател и това е Skoda Octavia TDI. При Euro-6 резултатът е 7 от общо 62 проверени - (Audi A5, BMW 3-Series, Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco и Touran).

Според доклада на тестовете са се провалили модели на BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault и Opel. Антирекордите обаче принадлежат на седана Audi A8 и на хечбека Fiat 500X, чиито резултатите са 12 пъти над допустимите. При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.

От организацията допълват, че всички автомобили са тествани на едно и също място в югозападната част на Лондон, като зад волана са били едни и същи шофьори. Изпитанията са провеждани по едно и също време, като машините са имали еднакво количество гориво в резервоарите си.

В своя доклад експертите от EA твърдят, че дизеловите мотори могат да бъдат екологично чисти, но повечето производители не полагат достатъчно усилия в тази насока.

Това че автомобилите не покриват стандартните, не означава, че са използвани системи за манипулиране на данните. Разликите вероятно се дължат на самия метод за измерване, който е официален в Европа. Методът се нарича NEDC, като през 2017 година ще бъде заменен от напълно нов, който е далеч по-точен. Неговото обозначение е WLTP, като се базира на измервания на емисиите на автомобила директно на пътя.

Снимка: Ройтерс
 

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 10 rate down comment
    do anonimen ( преди 9 години )
    Tesla kato pusna minalata godina Model S Ludicrous be6e 6-ta nai byrza serijna kola do 60mph, a sega e 7-8-ma,kato predi neq sa samo po skypi koli i 4 ot tqh s limitirano proizvodstvo.Tezi predi neq v lista koito ne sa ogran4eno porizvodstvo sa samo 911 turbo S i Huracan.E za kvo si govorim.Tesla bili opasni i se palilihttp://***.rtl.lu/letzebuerg/903362.htmlti v koq kola iska6 da si ako razli4i6 4ernata.Bilo 6tqlo da se 4aka po SC zarqdnite no ve4e ima programa na koqto sledi6 kyde e zaeto.
  • #15
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ще го помня разбира се. Първата Тесла угасна на 90-тия километър, втората и се развалиха спирачките. Кой нормален човек ще си купи такава кола? И то на цената на ЕС класа. И не е само това в топ гиър всички тестове на американски коли са доказали че американците произвеждат само ***. Shelby GT500 с 500к.с. като го замериха на дино се оказа с 440к.с.!! Като тестваха Corvette направо се изумиха че окачването е на листови пружини!! Американските ДВГ V8 с един вал и общо 16 клапана!! Европейските с по два разпределителни вала и с по четири клапана на всеки цилиндър. Европейските двигатели примерно ако ги наречем умни с нови технологии, алуминиеви, Американските са неандерталци, стара технология.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Писна ми ( преди 9 години )
    Анонимния ти Лондон в САЩ ли го вкара?Ти да не си мислиш че столицата на Италия е Люксембург?Ей много фолк личности се навъдиха, че и по сайтовете коментират.
  • #13
    7 rate up comment 9 rate down comment
    до ( преди 9 години )
    Ох че си зле хейтърче.Ама какво да правиш като си ограничен и никога не си сядал в ел.кола.https://youtu.be/RIlA7PaeHEU?t=635рекорд на модел S 85D - 885km с разход 1л/100км бенз еквивалентТи това предаване на топ гиър ако ще помниш винаги значи си много зле и нямаш работа.Ако имаше малко мозък в главата щеше да знаеш че в нормалните държави данъците се определят от тия еко норми.Ако караш с *** докрай ДоджЧарджър СРТ резервоара и за 90км няма да ти стигне, изсмуква 70 литра за 13 минути
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    XA XA XA ( преди 9 години )
    При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.
  • #11
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В САЩ могат само еко норми да правят, но американските коли са допотопни а най-рекламираната им тесла я направиха на пух и прах в Топ Гиър. Няма да забравя как тестваха и тестваха 2 тесли и двете се счупиха по време на теста а батериите се изтощиха за 90км. Въпреки тиражираните от Тесла 400км. Даже Тесла съдиха Топ Гиър че нещо са манипулирали но познайте кой спечели делото? Топ Гиър естествено доказвайки, че колите им на Тесла толкова си могат и няма никаква манипулация освен това са чупливи.
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    М ( преди 9 години )
    Ха,дръгел с тди компрометиран при това в световен мащаб в гейска Англия най-екологичен.Смешноо....
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Ne ein pt sam kazval:Az disel ne nosia i ne karam
  • #8
    18 rate up comment 21 rate down comment
    азбучна истина ( преди 9 години )
    Англичаните доказаха това,което го знае всеки - немците от ФВ правят най-добрите дизелови двигатели! И ако те имат някакви проблеми,то при двигателите на ГМ,Форд,ФСА говорим за катастрофа.
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Те сега се сетиха, че е заради метода на мерене на емисиите.Немците от много време лобират, за да не се променя този метод на мерене на вредните емисии и разхода на гориво.До кога ще ни хвърлят прах в очите?Да правят еко нормите, като в САЩ и ще се оправи работата. Само дето ако го направят немските марки трябва да си спрат 80% от моделите си.