eK Wagon - един от засегнатите автомобили на Mitsubishi. Снимка: Ройтерс
Дизелгейт вече има и японско издание (бензиново). Главното действащо лице е компанията Mitsubishi Motors, която в сряда призна, че е фалшифицирала данни от тестове за разхода на гориво, за да накара нивата на вредните емисии да изглеждат по-благоприятни.
За разлика от Volkswagen при Mitsubishi измамата е ставала по друг начин. Разходът на гориво не е бил манипулиран от софтуер, а чрез съпротивлението на гумите.
Любопитното е, че разкриването на несъответствията в разхода на гориво е станало благодарение на друга японската автомобилна компания - Nissan, която по неволя става участник в скандала. Манипулираните данни за разхода засягат 625 хил. екземпляра от моделите Mitsubishi eK Wagon, Dayz и Dayz Roox, както и 468 хил. подобни автомобила, произведени от Mitsubishi за Nissan Motor.
По думите на главния изпълнителен директор и президент на Mitsubishi Motors Тецуро Айкава измамата е забелязана, след като партньорът Nissan е открил несъответствия в потреблението на гориво. Последвалото разследване в Mitsubishi е стигнало до извода, че разходът на гориво е подобряван чрез неадекватно и непозволено налягане в гумите, сочи информацията на AFP.
Важно е да се отбележи, че нито един от засегнатите модели не се продава в Европа. От Mitsubishi Motors вече заявиха, че ще спрат производството и продажбата на тези автомобили и че ще създадат независима комисия, която да разследва случая.
След като скандалът излезе на светло, пазарната капитализация на японския производител се сви с 2,5 млрд. долара само за две борсови сесии, предава AFP.