IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Драг: BMW i8 срещу BMW М4

Бъдещето срещу традициите

Драг: BMW i8 срещу BMW М4

Британският Top Gear организира дуел между две спортни купета от актуалната гама на BMW - i8 и М4. Състезанието представлява драг от място на разстояние 1/4 миля.
Драг: BMW i8 срещу BMW М4
Видео: TopGear / YouTube

Въпреки че представляват спортни автомобили с две врати, i8 и М4 имат коренно различни концепции. BMW i8 е футуристичен екологичен автомобил с хибриден агрегат и AWD задвижване, докато М4 следва класическата формула за спортен автомобил на марката - поставен зад предната ос бензинов двигател и задвижване към задните колела.

Не липсват обаче и прилики. Общото тегло и времето за спринт от 0 до 100 км/час на двете машини са почти аналогични, което предполага оспорвано състезание.

Коя концепция ще се представи по-добре при дисциплината драг на 1/4 миля - новаторското хибридно задвижване или класическия бензинов двигател - вижте във видеото. Резултатът вероятно ще ви изненада.


Видео: TopGear / YouTube

BMW i8 е plug-in хибрид, който се задвижва от системата, съчетаваща бензинов и електрически двигатели. Батериите могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа, като в напълно електрически режим автономията на колата достига 35 км.

Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем от само 1.5 литра, но доставя внушителните 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост е поставен електромотор със 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВтч.

Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4,4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50.

BMW М4 е създаден по класическата формула на марката - задно задвижване и поставен зад предната ос мотор. В този случай двигателят е с обем 3,0 литра и мощност 431 к.с., като работи съвместно или с 6-степенна механична скоростна кутия, или със 7-степенен автомат с два съединителя. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди и развива 250 км/ч. Общото му тегло е 1572 кг.

Тагове: vs BMW i8
0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хем спортна,хем практична кола е за бедняците. Хората,които могат да си купят спортна кола,имат и друга. Бедняци,които искат хем спортна,хем практична карат или Пасат Комби ТДИ,като си мислят,че е спортен мухахаха, или грозно бмв комби или седан за чичовци.Разберете седанът е за чичовци.Няма спортна кола седан и комби.Тези типове купета са за практиците. Спортните коли са Хонда NSX, Nissan GTR, Lexus LFA. Германеца не прави такива коли.Справка- времената на Нурбургринг Германия.БМВ още по-малко.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хората купуват i8 защото знаят че след години ще стане класика както станa M1. Това е първата ел. спортна кола на БМВ и след години ще струва повече отколкото нова. Освен че е електрическа е и произведена от карбон, което са 2 иновации, които ще я направят търсена след години.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ай сиктира прави 1/4 миля за 12,6-12,9сек, което не е нещо впечатляващо за тази цена
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    i8 е продаден за години напред и се търсят начини за увеличаване на производството. Незнам неадекватен ли си какъв си или просто *** японски фен?
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    i8 е един пазарен провал. Нета е залят от обяви за продажби на тази кола. Онази година излезе и вече всеки го продава и гледа да се отърве. Защо ли! И защо ли му правят такава усилена реклама и разни тестове да се дърпа с еди кой си? Сещайте се!
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    за съжаление има само една японска кола която може да се сравнява с немските спортисти и това е GTR за съжаление е много непрактична за всекидневно каране и в този аспект неможе да се сравнява с М3, което е обикновен седан за всекидневно каране с необикновенна динамика. Когато японеца направи хем бърза хем приложима кола за всеки ден тогава мога да сменя моята с японска. За сега нямам алтернатива и карам спортен седан на БМВ.
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Japanese cars ( преди 9 години )
    German power малко не го слуша главата и харесва разни волги от Германия.Аз пък най-ги харесвам такива като него дето си мислят,че една немска Волга по-бързо ускорява и е по-повратлива в завоите от една японска бегачка,затова втора - 7500 об./мин. и волгата от Германия я гледам в огледалата,то и за такива обороти германските параходи не са и чували,камо ли да видят.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бъдещето е в ел. колите. Това само загатва какви са възможностите на ел. двигателя. Ако БМВ направят кола каот тесла изцяло електрическа с 3 ел. двигателя и се освободят от тежеста на ДВГ това ще стане самолет.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Последно поколение М4 срещу първата спортна електрическа кола на БМВ. Мисля че това показва достатъчно кое е бъдещето. Представям си второто поколение i8 какво ще прави.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Avtor ( преди 9 години )
    Dali ot TOP GEAR znaqt,4e im kradete klipovete i novinite.... va6ite *** tuk valqt kato snqg na havaite... zle prevedeni i adski mnogo vreme vi otnema da napravite ne6to...ako az Vi bqh sponsor 6tqh da sum Vi zakril