IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Драг: BMW i8 срещу BMW М4

Бъдещето срещу традициите

Драг: BMW i8 срещу BMW М4

Британският Top Gear организира дуел между две спортни купета от актуалната гама на BMW - i8 и М4. Състезанието представлява драг от място на разстояние 1/4 миля.
Драг: BMW i8 срещу BMW М4
Видео: TopGear / YouTube

Въпреки че представляват спортни автомобили с две врати, i8 и М4 имат коренно различни концепции. BMW i8 е футуристичен екологичен автомобил с хибриден агрегат и AWD задвижване, докато М4 следва класическата формула за спортен автомобил на марката - поставен зад предната ос бензинов двигател и задвижване към задните колела.

Не липсват обаче и прилики. Общото тегло и времето за спринт от 0 до 100 км/час на двете машини са почти аналогични, което предполага оспорвано състезание.

Коя концепция ще се представи по-добре при дисциплината драг на 1/4 миля - новаторското хибридно задвижване или класическия бензинов двигател - вижте във видеото. Резултатът вероятно ще ви изненада.


Видео: TopGear / YouTube

BMW i8 е plug-in хибрид, който се задвижва от системата, съчетаваща бензинов и електрически двигатели. Батериите могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа, като в напълно електрически режим автономията на колата достига 35 км.

Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем от само 1.5 литра, но доставя внушителните 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост е поставен електромотор със 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВтч.

Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4,4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50.

BMW М4 е създаден по класическата формула на марката - задно задвижване и поставен зад предната ос мотор. В този случай двигателят е с обем 3,0 литра и мощност 431 к.с., като работи съвместно или с 6-степенна механична скоростна кутия, или със 7-степенен автомат с два съединителя. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди и развива 250 км/ч. Общото му тегло е 1572 кг.

Тагове: vs BMW i8
0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    Тесла Модел S и X си показват моментната мощност на таблото още по начало и никога не е превишавала посочената в сайта. Може да погледнеш няколко клипчета и прецениш дали надхвърля 500kW.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тесла пиково дава над 700кс. но като загреят електрикие се ограничава на малко над 500. затова пишат 530 - инае може някой да ги съди
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До анонимен ( преди 9 години )
    Който е писал 3 часа преди мен. "тесла е в друг клас" бла бла"Тесла е с 800 коня" бла блаЯ виж в сайта на тесла че най мощната версия пуска от батерията максимум 532 кс. Да не си мислиш че господ я тегли с още 240 коня?И да срамно е тесла да унижава по скъпи спортни коли след като тежи 2200кг.Все едно *** майка да надбяга Юсеин Болт. Дали няма да го е срам?
  • #35
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Може ли да ми обясниш тогава, защо новият слон RC-F и който да било друг лексус, осевн LFA не може да стъпи на пръста на никое БМВ ? А извинявай, да правиш 9-10 години една кола (LFA) и да не е бърза, някак си нестава. Освен че е правена толкова време, е и в друг клас, който БМВ нямат автомобил. Все едно да сравня лексус с Ролс Ройс. Еми няма как. А пред нормалния LFA, има над 10 немски коли.
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Xexe ( преди 9 години )
    Smeshnitsi Teslata shte izqde nemskite koptori.Nema porsche nema morsche!
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    бъдещето е ясно. предполагам следващия модел порше 911 ще е хибрид - който не е разбрал на видеото се вижда защо
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това че немогат да задоволят търсенето на i8 означава че тези 130к евро са ок.Ако увеличат пробега на ток, ще трябва да сложат повече батерии, което значи, по-тежко, което значи по-бавно ускорение. Някак си съм по-склонен да се доверя на преценката на БМВ отколкото на форумни разбирачи.
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Как пък не се спряхте във всяка новина за БМВ да идва някакъв *** притежаваш японски кош и да ми обяснява как тойота е най-спортната кола във вселената. Абе карай си тойотата не ме занимавай бе.
  • #30
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Japanese cars дори в япония ти се сменят на наивността ти. Личи ти че впечатленията ти за спорни коли са само от картинки и от телевизията. Никой нормален не би дал пари за японска спортна кола освен ако не е ГТР но както каза вече някой по надолу, абсолютно непрактична за ежедневие.
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колата на жена ти? Ти нямаш жена. А сега по същество. НЯяма спортни бмвета,а има спортни лексуси. Просто погледни времената на Нурбургринг Германия.