IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо автомобилите стават еднакви?

Все по-често се налага правилото, според което малките модели приличат на големите

Защо автомобилите стават еднакви?

Излизането на новия Mercedes-Benz E-Class потвърди една тенденция от последните години, според която моделите, особено тези на луксозните марки, все повече и повече започват да приличат един на друг. Постепенно това се оказва проблем, който явно няма да бъде решен скоро.
Защо автомобилите стават еднакви?
* На външен вид седаните S-Class и E-Class на Mercedes-Benz са трудно различими

Досега автомобилите на Mercedes бяха добре разпознаваеми. Всички знаеха, че E-Class е седан с 4 фара, а S-Class е по-голям седан с два. Това открояваше моделите на марката от тези на Audi, чиито машини се отличаваха една от друга единствено по цената.

Сега обаче нещата се промениха. Новото Audi A2 е най-самобитният модел на компанията от Инголщат за последните 10 години. В същото време трите основни седана на Mercedes (освен E- и S-Class включваме и C-Class) се различават най-вече по големината си и по задните светлини.
Защо автомобилите стават еднакви?
Ако се върнем назад в историята, скъпият и консервативен дизайн на Mercedes и друг път е правил подобни неща. Вижте колко си приличат тези Mercedes-Benz 190 E и 300 CE от края на 80-те години на миналия век. По днешната класификация това са C- и E-Class, но въпреки приликите си, те няма как да бъдат объркани.

Сега обаче разликата е сведена до минимум. Обяснението за това е просто – Mercedes в момента предлага 30 модела, които скоро ще станат 40. И само три от тях ще си останат класически седани със задно предаване, дълъг преден капак и разположен на предната ос двигател.

Останалите автомобили на марката ще имат различни пропорции, както и различен вид на задната част. Това се отнася не само за купетата, но и за кросовърите, като идеята е те да не приличат на клонинги.

Според маркетолозите на компанията не е нужно клиентът да прави разлика между C-, Е- и S-Class. Защото той сравнява C-Class с BMW 3-Series и Audi A4, а не с по-големите модели на Mercedes. В крайна сметка всичко зависи от това колко пари може да инвестира купувачът в нов автомобил. А от Mercedes са готови - срещу съответното заплащате, да му предложат различни варианти на оформление на предницата и така колата му да се отличава.

Подобен подход предприемат и други производители на луксозни автомобили. Например, в Jaguar винаги са предлагали различни на вид модели, но сега е доста трудно да различим XE от XF.
Защо автомобилите стават еднакви?
Защо автомобилите стават еднакви?
* Дори големите фенове на Jaguar трудно познават кой от тези два автомобила е XE и кой XF


Според главния дизайнер на марката – Йън Кълъм, това е временно явление, тъй като сега Jaguar смята да подмени изцяло гамата си, като създаде цял ред запомнящи се автомобили. И когато това стане, дизайнерите ще получат по-голяма свобода на действие.

По същия начин мислят и във Volvo, както и в BMW, чиито модели все повече си приличат един на друг. Явно компаниите променят стратегията си, като предпочитат да инвестират в технологии, а не в дизайн. При него просто следват стратегията, според която „младшите” модели трябва да приличат на „старшите”. И съответно да поддържат имиджа на марката.

Снимки: Mercedes-Benz, Jaguar
 

0 от 500
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Честно казано много ми е трудно да различа моделите на мерцедес в по горен сегмем като видя бмв ново постоянно се бърка 3 или 5 сария, а със м серията стана нещо страшно до 10г. сигурно ще има м20. За ауди там ми е по лесно всичко е еднакво на визия просто по-голямо означава по голямо А. Наистина луксозните марки са еднакви не знам какво се дължи, но по масовите автомобили като че ли в тях има повече креативност.
  • #15
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 9 години )
    BG футболисти браво!!!Защо филмите,песните са "римейки".Защото няма сценаристи,композитори и дизайнери при "големите".Те работят там,където имат поле за изява-при тези,които не ги мързи и искат да се докажат.Всеки иска да печели с малко мисъл и разход.Да ама не...Един ден големите брандове ще си спомнят миналото и ще съжаляват,че са продавали с 40 % по-скъпо,заради името си.Все пак ултра богатите са 1%.
  • #14
    12 rate up comment 10 rate down comment
    факт ( преди 9 години )
    Посочват се различни марки,Волво,Ягуар а се коментират само немските.Най доброто винаги е в устата на хората.Хахахахаха.Винаги Немските автомобили са били и ще бъдат най коментираните ФАКТ.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    колко глупаво стои пред тази аристократична вила хихихи
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    няма значение ( преди 9 години )
    ...а аз за 20-годишния японски дизайн се сещам за това :)http://allcarsnewz.com/data_images/gallery/02/mazda-323f-ba/mazda-323f-ba-03.jpg
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Преди 20-25 години, марките имаха по 3-5 модела хехе, лесно е било с развиващите се технологии да променяш, автомобилостроенето дори в този момент е доста нова индустрия, ми след 1000 години? Сега е достатъчно да имаш основен и характерен дизайн на един модел и чрез него можеш да оформиш още 30. На тоя с японския дизайн да не ми говори, че преди 25г японските модели бяха предимно грозни. Но от историята може да се научи, че дадена мода или виждане се връща след определен период от време.
  • #10
    11 rate up comment 11 rate down comment
    danieldemarko ( преди 9 години )
    Ама това се отнася само за немските и японските ***. Дизайна идва оснонвно от италианците и французите.
  • #9
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    японците изобщо нямат толкова вариации на моделите. един модел с 3 варианта на двигателите а някой са даже с един
  • #8
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Мухаха ( преди 9 години )
    Японците имат уникален дизайн а не сбирщайн като швабите в статията.
  • #7
    23 rate up comment 4 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    Браво за мнението - факт е че всичко извън Германия си прави различни автомобилите въпреки еднакви дизайнерски елементи - и американци, и италианци и франсета. Най-голямо е обезличаването при немските премиуми.Друга причина за приликите между брандовете са изискванията за аеродинамика и безопасност на пешеходците. Затова всички производители вдигнаха челния ръб над решетката на автомобилите си колкото е възможно повече - да осигурят по-голяма контактна площ при сблъсъка.