IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо автомобилите стават еднакви?

Все по-често се налага правилото, според което малките модели приличат на големите

Защо автомобилите стават еднакви?

Излизането на новия Mercedes-Benz E-Class потвърди една тенденция от последните години, според която моделите, особено тези на луксозните марки, все повече и повече започват да приличат един на друг. Постепенно това се оказва проблем, който явно няма да бъде решен скоро.
Защо автомобилите стават еднакви?
* На външен вид седаните S-Class и E-Class на Mercedes-Benz са трудно различими

Досега автомобилите на Mercedes бяха добре разпознаваеми. Всички знаеха, че E-Class е седан с 4 фара, а S-Class е по-голям седан с два. Това открояваше моделите на марката от тези на Audi, чиито машини се отличаваха една от друга единствено по цената.

Сега обаче нещата се промениха. Новото Audi A2 е най-самобитният модел на компанията от Инголщат за последните 10 години. В същото време трите основни седана на Mercedes (освен E- и S-Class включваме и C-Class) се различават най-вече по големината си и по задните светлини.
Защо автомобилите стават еднакви?
Ако се върнем назад в историята, скъпият и консервативен дизайн на Mercedes и друг път е правил подобни неща. Вижте колко си приличат тези Mercedes-Benz 190 E и 300 CE от края на 80-те години на миналия век. По днешната класификация това са C- и E-Class, но въпреки приликите си, те няма как да бъдат объркани.

Сега обаче разликата е сведена до минимум. Обяснението за това е просто – Mercedes в момента предлага 30 модела, които скоро ще станат 40. И само три от тях ще си останат класически седани със задно предаване, дълъг преден капак и разположен на предната ос двигател.

Останалите автомобили на марката ще имат различни пропорции, както и различен вид на задната част. Това се отнася не само за купетата, но и за кросовърите, като идеята е те да не приличат на клонинги.

Според маркетолозите на компанията не е нужно клиентът да прави разлика между C-, Е- и S-Class. Защото той сравнява C-Class с BMW 3-Series и Audi A4, а не с по-големите модели на Mercedes. В крайна сметка всичко зависи от това колко пари може да инвестира купувачът в нов автомобил. А от Mercedes са готови - срещу съответното заплащате, да му предложат различни варианти на оформление на предницата и така колата му да се отличава.

Подобен подход предприемат и други производители на луксозни автомобили. Например, в Jaguar винаги са предлагали различни на вид модели, но сега е доста трудно да различим XE от XF.
Защо автомобилите стават еднакви?
Защо автомобилите стават еднакви?
* Дори големите фенове на Jaguar трудно познават кой от тези два автомобила е XE и кой XF


Според главния дизайнер на марката – Йън Кълъм, това е временно явление, тъй като сега Jaguar смята да подмени изцяло гамата си, като създаде цял ред запомнящи се автомобили. И когато това стане, дизайнерите ще получат по-голяма свобода на действие.

По същия начин мислят и във Volvo, както и в BMW, чиито модели все повече си приличат един на друг. Явно компаниите променят стратегията си, като предпочитат да инвестират в технологии, а не в дизайн. При него просто следват стратегията, според която „младшите” модели трябва да приличат на „старшите”. И съответно да поддържат имиджа на марката.

Снимки: Mercedes-Benz, Jaguar
 

0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    GP ( преди 9 години )
    Някой от Анонимните спомена, че Италианците и Французите били по-креативни... Това е пълна простотия... Просто утвърденият дизайнерски език се наблудава единствено при премиум марки... Евтините също имат прилики между моделите, но дизайнерският език се мени при всяко едно поколение. Типичен пример за това е Митсубиши
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    GP ( преди 9 години )
    А колкото до приликите между различните модели, целта е да се създаде силна маркова идентичност и да се спазва дизайнерският език на марката, така че и от 300м да разбереш каква е марката на колата. В това не виждам нищо лошо. А и кифлите често ще бъркат Цетката със S class
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    GP ( преди 9 години )
    30 модела ама когато цъфнат налъмите!!! Мерцедес предлагат половин дузина модели на една платформа с един и същи интериор, двигатели и прочие... *** пример CLA GLA A... А нека не споменавам за идентичните интериори на старите ML/GL, по настояще GLE/GLS и нека добавим GLE coupe, а понеже в Европа хората са по-умни и налапват кукичката на маркетинг отдела на "най-великата" марка в света, която иначе нямала нужда от реклама... Ако бяха толкова хубави и издръжливи коли щяха да имат дълга гаранция
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да беше само дизайна. Вече няма марки коли за баровци и за по бедни хора.В последно време всеки гледа да се набута във всички класове без голямо значение от марката.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Италианците и французите имат много по малко модели и са далеч по ограничени. Къде съм и СУВ-овете и високопроходимите автомобили? Къде са им спортните купета с 2 врати, къде са им луксозните купета с ч врати, къде са им спортните линии автомобили? БМВ имат X1,X3,x4,X5,X6, Audi -Q2,Q3,Q5,Q7,Allroad още AMG, M-версии, R, RS, TT модели, a za Автомобили като S, 7-er, A8, CLS,A7 и серия 6-Gran Coupe италианците не са си и помисляли. Луксозната марка им е МАзерати, колко модела имат?
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    НЕ И ДВАТА СА Е-КЛАСАНО АВТОРА НЕ Е КОМПЕТЕНТЕН....
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    купонджията ( преди 9 години )
    довечера ще се размазваме ли? чакам ви в текила НАЗДРАВЕЕЕЕЕ
  • #19
    17 rate up comment 0 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 9 години )
    Да си го кажем направо- на тях им е евтино да правят само един дизайн и моделите да се различават само по размер. От това разбира се не следва че колите са по-евтини. Печалбите им са по-високи.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Forza Milan ! ( преди 9 години )
    Това явление наистина не е ново. Вижте Mercedes W116 и после W123 и от друга страна W140 и след това W202. Второто поколение на Ауди 200 и V8 също имат някои сходства, особено като погледне човек версията на 200 с по-новите калници, вдъхновени именно от флагмана.
  • #17
    12 rate up comment 4 rate down comment
    до "факт" ( преди 9 години )
    Относно германските ти коли: Ами и жените с пластмасови ц,и,ц,и са най-коментирани,но това не значи че са хубави.