Renault разглежда най-различни варианти за двигатели за спортните си модели, които ще продава под възродената марка Alpine. Основният от тях е използването на силови агрегати, производството на Mercedes-AMG. Това съобщи вицепрезидентът на френския производител Бруно Анселен пред Auto Express.
"Имаме два варианта за намиране на решение - да се спрем на един от двигателите на алианса Renault-Nissan, като го преработим и направим по-производителен, или пък да тръгнем по пътя, избран от Aston Martin за техния DB11. Разбрах, че англичаните са решили да използват новите V8 мотори на AMG. Най-вероятно ще поемем по този път, още повече че имаме определени договорки с концерна Daimler и взимането на подобен двигател няма да е проблем", обясни Анселен.
Изданието предполага, че французите ще изберат 3,0-литровия турбо V6 двигател, който се използва от моделите Mercedes-AMG с индекс "43". При модификацията Mercedes-AMG GLC 43 този мотор развива 367 к.с., а при седана Mercedes-AMG E43 мощността му е 401 к.с.
Германските агрегати ще бъдат поставяни на по-големите модели Alpine. Те ще се появят след купето, което ще се конкурира с Audi TT, Porsche Cayman и Alfa Romeo 4C. По думите на Анселен в Rernault обсъждат направата на кабриолет и хечбек, а не се изключва възможността и за пускането на кросовър с хибридно задвижване.
Предсерийният прототип Alpine Vision (на снимката), който дебютира на автосалона в Женева, ще се появи в сериен вариант през октомври в Париж. Очаква се той да бъде оборудван с турбо мотора от хот-хеча Renault Clio RS, чийто работен обем ще бъде увеличен от 1,6 на 1,8 литра. Мощността на двигателя ще бъде в порядъка на 250-300 к.с., което ще позволи на купето да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди.
Снимка: Alpine


0