IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ

Компанията не е доставяла софтуер за манипулация на стойността на вредните газове

Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ

Германският автомобилен доставчик Continental очаква „измиране“ на дизеловата технология в САЩ и Азия заради аферата с манипулираните вредни емисии от концерна Volkswagen.
Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ
Снимка: Ройтерс

„Имаме опасения, че процесите през изминалите седмици ще означават края на дизеловите моторни превозни средства на пазари като Северна Америка, Япония и Китай“, казва директорът на компанията Елмар Дегенхарт пред Börsen-Zeitung. „Автомобилите с дизелов агрегат вероятно ще изчезнат рано или късно от тези пазари“. Въпреки това сега пазарният дял на дизеловите автомобили на тези пазари така или иначе е нищожен – 1 до 3%.

В Европа, където почти всяка втора кола е с дизелов двигател, било твърде рано да се прави прогноза за загуба на пазарни дялове за дизелите, смята Дегенхарт. Тук било нормално изминаването на няколко седмици от поръчката на нови коли до доставката им. Ако при големия за Continental клиент VW се стигне до спад в продажбите, то това ще се отрази и на Continental, пояснява директорът.

„Все още е твърде рано да се говори за влияние. Ние обаче бихме били принципно засегнати, ако Volkswagen загуби пазарен дял", каза Дегенхарт. Въпреки това Conti смята, че може да расте силно и с други клиенти.

Същевременно Дегенхарт потвърждава, че Continental не е доставял на никой от клиентите си софтуер за манипулация на стойността на вредните газове. Котираният в Dax концерн не се и разследва от властите.

Дизелгейт може да даде тласък на други технологии, като хибридизация на бензиновите коли или на коли с природен газ, каза Дегенхарт. „Нещо повече, само въпрос на време e преди електрическата мобилност в колите да надделее“.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Continental
0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    комин ( преди 9 години )
    когато карам зад бензинова кола е ок, но като се падне някоя печка обръщам вентилацията, че не се трае.Да заменят по-бързо колите на дизел с електрически.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    те го, събуди се и разбра че са мо измръзнали краката :)
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сосе, ти сигурен ли с, че като бебе не те е газило магаре? Много простотии ръсиш младежо!
  • #14
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    Разбра , че дизел който много пуши, много върви. Развалих му деня и кефа от новата кола на младежа. Няма нищо срамно момчета. И голф 7 бензин съм огорЧавдар. А тия с Лек сус 200ч. остават много разочаровани. Японските снегорини най много ги уважавам. Важното е да се движиш на кози барабонки, и да не замърсяваш природата. Шшшшшшшшшшшшшш
  • #13
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    сосче а дали е разбрал че някой се състезава с него? :))))
  • #12
    9 rate up comment 24 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    Вчера един младеж с чисто нов Civic 1.8 benzin го направих смешен със старото ми TDI. ПОМИСЛИ СИ , ЧЕ КАТО КАРА НОВА HONDA Е НАЙ ГОЛЕМИЯ. А излезе накрая , че E пълен молец. DIESEL POWER...
  • #11
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Въпросът е че дизеловите коли са по икономични разходват по малко количество гориво освен това дизеловото гориво е "втора цедка" при рафинирнето на петрола, в първата са светлите горива(бензин, керосин), които са и по скъпи, затова петролните компани предпочитата да продават тях а не да се издържат от продажба на субпродукти. В Европа дезелът се наложи заради високите акцизи на ЕС и високите цени на горивата, хората запонаха да го предпочита защото заплащат по малко за изминат километър.
  • #10
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Хората вече купуват дизелите защото имат по-добра динамика от бензините"счупи ***, айде сега ходи да се научиш да караш...
  • #9
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизела се ползва в огромни количества от камионите и корабите, така че всички подобни теории са глупости. Немците изключително много лобират, за да може в европа да си пробутват *** под предтекст, че дизела замърсява по-малко, което е пълна простотия и е точно обратното. За няколко грама CO2, който е най-лесно контролиращия се газ ( чрез зелени пояси и залесяване на огромни територии) ще ни избият с тия дизели. Финните прахови частици и азота как се чисти и абсорбира А?
  • #8
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    До анонимнияТи от какво мислиш, че се прави дизела, че да се срине петролния пазар? Пълни глупости.Ако дизелите изчезнат, европейските ( 99% немските) производители ще се затрият от веднъж. Все друг им е виновен на швабите.