IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ

Компанията не е доставяла софтуер за манипулация на стойността на вредните газове

Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ

Германският автомобилен доставчик Continental очаква „измиране“ на дизеловата технология в САЩ и Азия заради аферата с манипулираните вредни емисии от концерна Volkswagen.
Continental предрече „измиране“ на дизелите в Азия и САЩ
Снимка: Ройтерс

„Имаме опасения, че процесите през изминалите седмици ще означават края на дизеловите моторни превозни средства на пазари като Северна Америка, Япония и Китай“, казва директорът на компанията Елмар Дегенхарт пред Börsen-Zeitung. „Автомобилите с дизелов агрегат вероятно ще изчезнат рано или късно от тези пазари“. Въпреки това сега пазарният дял на дизеловите автомобили на тези пазари така или иначе е нищожен – 1 до 3%.

В Европа, където почти всяка втора кола е с дизелов двигател, било твърде рано да се прави прогноза за загуба на пазарни дялове за дизелите, смята Дегенхарт. Тук било нормално изминаването на няколко седмици от поръчката на нови коли до доставката им. Ако при големия за Continental клиент VW се стигне до спад в продажбите, то това ще се отрази и на Continental, пояснява директорът.

„Все още е твърде рано да се говори за влияние. Ние обаче бихме били принципно засегнати, ако Volkswagen загуби пазарен дял", каза Дегенхарт. Въпреки това Conti смята, че може да расте силно и с други клиенти.

Същевременно Дегенхарт потвърждава, че Continental не е доставял на никой от клиентите си софтуер за манипулация на стойността на вредните газове. Котираният в Dax концерн не се и разследва от властите.

Дизелгейт може да даде тласък на други технологии, като хибридизация на бензиновите коли или на коли с природен газ, каза Дегенхарт. „Нещо повече, само въпрос на време e преди електрическата мобилност в колите да надделее“.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Continental
0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хората вече купуват дизелите защото имат по-добра динамика от бензините, а не както преди да спестят гориво. Спестяване е бонус но основното е динамиката. Аз съм притежавал няколко бензинови двигатели в миналото но от сегашния дизел съм най-доволен. Не искам да карам повече бензин дори и да е по-евтино.
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    V USA koito si kupi dizel go so4at s pryst kato bedniak i emigrant. A ve4e i kato balyk muhahahahaha
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    I sega nai-dobrite dizeli se praviat v Japan. Germaneca bez izmami ne moje da napravi efektiven dizel. Totalen proval za germanskite dizeliaci.Byde6teto e v hibridite i vodorodnite koli.BMW si vyrzaha ga6tite,syiuziha se s TOYOTA da vzimat moderni tehnologii kato davat dopotopnite si dizeli za evropeeca,nikyde po sveta ne se kupuva dizel osven za traktorikamioni i korabi.
  • #4
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така е, ако дизелите навлезнат в САЩ, оборотите на петролните компании ще се сринат.
  • #3
    11 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    в последните години дизелровите двигатели се показха като по-икономични и по-динамични от бензиновите. проблема е че много по-трудно да направиш дизелов двигател отколкото бензинов. тойота си купуват дизелаците от бмв, американците пък се мъчиха, мъчиха и все не успяваха да направят читав дизелак. За това и спретнаха аферата дизел гейт, за да си решат проблема с дизеловите двигатели и тоталната доминация на европейците в този сектор.
  • #2
    25 rate up comment 4 rate down comment
    някой ( преди 9 години )
    То на всички е ясно, че Европа е "избрана" да ползва дизела, защото все някой трябва да го потреблява. Иначе просто производителите трябва да изхвърлят част от нафтата. Кофти е когато в Азия и Америка са привилегировани.
  • #1
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизелът си заминава на всички е ясно.