IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Втори сме по ръст на продажбите в Европа

Кризата във VW няма отражение върху реализациите на компанията

Втори сме по ръст на продажбите в Европа

България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст на регистрациите на нови автомобили през ноември, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).
Втори сме по ръст на продажбите на нови коли през ноември
Снимка: Ройтерс

През миналия месец у нас са били регистрирани 2 130 нови коли спрямо 1 595 през ноември 2014 г. Това представлява увеличение от 33,5%.

Изпреварва ни само Кипър с ръст от 37,3% на новите регистрации, сочат още данните.

За периода януари – ноември тази година регистрациите на нови автомобили в България са 21 152 спрямо 18 427, което представлява увеличение от 14,8%.

Средният ръст на регистрациите на нови автомобили в ЕС през ноември спрямо ноември 2014 г. достига 13,7% до над 1,1 млн., а за 11-месечния период повишението е 8,7%.

Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. - 23,5% през ноември на годишна база и 11,1% за 11-месечния период спрямо същия период на миналата година.

В старите държави от съюза регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.

Кризата във Volkswagen не се отразява на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА. През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4,1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6,2%.

Припомняме, че през октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0,2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11,4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6,4%.

През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка Volkswagen се увеличават с 2,8%, с Audi – 4,4%, Skoda – с 11,7%, докато тези на Seat спадат с 3%. При Porsche ръстът достига 4,9%.

VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с 24,3% през ноември. Година по-рано пазарният дял на германската група е бил 26,6%. За периода януари – ноември пазарният дял на компанията се понижава до 24,8% от 25,4%.

PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0,1 процентни пункта до 9,8%.

Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83,7%.

С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500