IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Втори сме по ръст на продажбите в Европа

Кризата във VW няма отражение върху реализациите на компанията

Втори сме по ръст на продажбите в Европа

България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст на регистрациите на нови автомобили през ноември, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).
Втори сме по ръст на продажбите на нови коли през ноември
Снимка: Ройтерс

През миналия месец у нас са били регистрирани 2 130 нови коли спрямо 1 595 през ноември 2014 г. Това представлява увеличение от 33,5%.

Изпреварва ни само Кипър с ръст от 37,3% на новите регистрации, сочат още данните.

За периода януари – ноември тази година регистрациите на нови автомобили в България са 21 152 спрямо 18 427, което представлява увеличение от 14,8%.

Средният ръст на регистрациите на нови автомобили в ЕС през ноември спрямо ноември 2014 г. достига 13,7% до над 1,1 млн., а за 11-месечния период повишението е 8,7%.

Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. - 23,5% през ноември на годишна база и 11,1% за 11-месечния период спрямо същия период на миналата година.

В старите държави от съюза регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.

Кризата във Volkswagen не се отразява на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА. През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4,1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6,2%.

Припомняме, че през октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0,2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11,4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6,4%.

През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка Volkswagen се увеличават с 2,8%, с Audi – 4,4%, Skoda – с 11,7%, докато тези на Seat спадат с 3%. При Porsche ръстът достига 4,9%.

VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с 24,3% през ноември. Година по-рано пазарният дял на германската група е бил 26,6%. За периода януари – ноември пазарният дял на компанията се понижава до 24,8% от 25,4%.

PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0,1 процентни пункта до 9,8%.

Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83,7%.

С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ахахахаха абе ВСЯКА японска кола е по-добра от умрелия голф 85 коня ТУРБО, баси състезателя. А другия - да 20-годишната кола с "блокажи" е Galant E88A ама ти няма как да знаеш какво е това.Да не продължавам за другите японски технологии в масови коли от преди 20-25г. от рода на активен заден диференциал,четири завиващи колела и активно окачване дето разни немски псевдо производители тепърва ги откриват
  • #33
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Този ( преди 10 години )
    долу дето сравнява стари оризови атмосферки с турбиниран мотор на VAG явно никога не се е качвал в съвременен автомобил.
  • #32
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до: Стоун Хард ( преди 10 години )
    Този разход стана ясно, че е правен умишлено, някъде извън града с ниска скорост и изключено всичко в колата, за да постави подобен рекорд.Лакърдиите за приятелките в колата, за градското, Панчерево и Владая са за някой без книжка или за такъв, който си няма понятие от трафика в София и околността. Посмъртно ср.скорост 53 км/ч не могат да се направят в София. това е най-важната лъжа, която разплита и останалите. 85 к.с. и тегло 1400+ кг(с хората вътре) няма как да направи такъв разход.
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Стоун Хард ( преди 10 години )
    Тон и триста кола с 85 коня посочен разход не можи да направи посмъртно. Освен ако не се движи на 5та с 60 и никога ама никога не изпреварва! И чат пат някой бута, имитирайки турбо ;)
  • #30
    6 rate up comment 5 rate down comment
    пак аз ( преди 10 години )
    да само дето ваг му викат диф и "блокаж" което няма нищо общо ;) То ако е за въпрос първата ми кола (ДА, ЯПОНСКА) преди 20г имаше такава система ама никъде никой не се е пъчил разбираш ли.
  • #29
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    С диф или без, с блокаж или не е все тая.Тази кола, ако може да се нарече това е последното нещо, което би си взел всеки човек уважаващ себе си. Още повече, че е базов модел, гол като пушка и с архаичен двигател от миналия век.Че те Тойота дето на гоуфаджийчетата им е трън отзад от преди 10 г. Имат 1.0 атмосферка 108 к.с. или пък 1,3 101 и 99 к.с. За какво говорим ицобщо. Швабето 2015 г. Вадят от турбиниран мотор 85 к.с. Ужас просто.
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    RRE S3 do Golf 1.2 ( преди 10 години )
    Kolega napalno te podkrepiam.Na jena mi sam kupil novoto Polo 1.2 TSI i na dalag pat s razumna skorost padna pod 5
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Чета ( преди 10 години )
    долу некви трошльотаджии яко са се разпенили.
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до гоуфаджията ( преди 10 години )
    нека да ти обясня нещо та да не се излагаш напред назад като кифладжия докато разправяш че имаш блокаж на диференциала. Тази системка дето си я описал със съкращенията се базира на ABS/ESP/ESC и дава "спирачка" на колелото дето губи сцепление чисто хидравлично. Има точно НИЩО общо с блокаж на диференциал. Айде със здраве
  • #25
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    я виж гоуфаджийче на гоуфчето как да си изключиш блокажа на диференциала че с тоя блокаж ще ти е трудно да вдигнеш 100 хохохохох скоро не бях се хилил такагоуфчето било возило по-добре от Приус,а сега за Аурис взе да приказва.е нема такава смешка тук