IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

СПА терапия от Toyota

Тест на новия Avensis 1.8 Valvematic CVT

СПА терапия от Toyota

Динамика и спорт, тази тенденция завладя дори седаните от D-сегмента, които се избират предимно от семейства и бизнесмени. Toyota също се включи в това течение, поставяйки на Avensis мотори от една от най-спортните масови марки - BMW. В случая обаче става дума за коренно различна версия на японския модел, която биха оценили по-консервативните търсачи на нови коли, предпочитащи спокойствието и комфорта зад волана.
СПА терапия от Toyota
Въпросният автомобил е оборудван с доказания и добре познат 1,8-литров бензинов двигател на Toyota. В най-новата си и усъвършенствана версия моторът развива мощност от 147 к.с. при 6400 об/мин и 180 Нм въртящ момент при 4000 об/мин. В случая тестовият модел бе снабден със CVT трансмисия (предлага се и ръчна скоростна кутия).

Силовият тракт не е от онези, които ще ви залепят за седалката. Той и не претендира да бъда такъв. Моторът и трансмисията са създадени, за да предложат достатъчна динамика, висока надеждност, плавна работа и нисък разход на гориво. И смеем да твърдим, че изпълняват тази си мисия.
СПА терапия от Toyota
CVT трансмисията в новия Avensis е значително подобрена, като демонстрира доста по-голяма острота от преди. Това се усеща най-вече при потегляне, при което типичното за тези кутии усещане за буксуване е почти напълно изчистено. Вариаторът обаче съвсем не обича рязкото натискане на педала на газта. В този случай оборотите скачат драстично и звукът на мотора става значителен. Ако искате бързо ускорение, най-добре натиснете газта до долу, след което го върнете малко. Така ускорението няма да бъде по-слабо, но ще си спестите неприятното бучене.

Да, силовият тракт изисква известно свикване от страна на шофьора, както и специфично боравене, но има редица положителни страни. CVT трансмисия е с буквално безброй предавки (разполага и със 7 програмирани, които можете да избирате ръчно), благодарение което позволява на мотора да работи при много ниски обороти - дори при малко над 1100 об/мин. А това се отразява благоприятно на потреблението на гориво. При движение със 140 км/час, например, оборотите са само 2500.
СПА терапия от Toyota
Що се отнася до шофирането на новия Avensis 1.8 Valvematic CVT, то напомня силно на това при хибридите. Ускорението е плавно и непрекъснато, тъй като не се усеща смяна на предавки. Любопитното е, че спринтът 0-100 км/час отнема приличните за подобен автомобил 10,4 сек., но реално зад волана водещо остава усещането за спокойствие. Именно заради плавната работа на кутията.

За спокойствието зад волана основна роля изиграват също така отлично изолираният салон, удобните седалки и най-вече системите за безопасност. Те са включени в базовото оборудване на новия Avensis и не изискват допълнително заплащане. Пакетът носи името Toyota Safety Sense и включва: Система за активна безопасност, която следи ситуацията на пътя пред автомобила по време на движение и предупреждава водача за опасност от челен сблъсък (може да задейства спирачките автоматично); Асистент, следящ за напускане на лентата за движение; Асистент, който следи пътните знаци и ги изобразява на приборното табло, Автоматично превключване между къси и дълги светлини.
СПА терапия от Toyota
Дизайнът не екстериора също остава впечатление за хармония. Той е по-скоро технологичен и модерен, отколкото агресивен. Основните новости са в предната и задната части, които са изпълнени в най-новия стил на Toyota и демонстрират LED светлини и множество хромирани елементи.

Още по-мащабна е промяната в салона. Той всъщност е напълно нов, като прилики с предходната модификация на Avensis трудно могат да бъдат открити. Новият модел е оборудван с по-качествени материали и нови седалки, както и с допълнителен цветен дисплей на арматурното табло. Промени в размерите на модела не са правени, като той предлага достатъчно място за 4/5 души и техния багаж (обемът на багажника при седана е 509 л).

Подобрения са правени също така по шасито и кормилната уредба, която е станала осезаемо по-информативна и приятна за боравене.
СПА терапия от Toyota
Ако трябва да обобщим прекараното време с новия Avensis 1.8 Valvematic CVT, ще го сравним със СПА терапия "All inclusive". Веднага се аргументираме - автомобилът е изключително комфортен, с богато базово оборудване и оставя усещане за спокойствие зад волана. Напрежение няма да усетите дори на бензиностанцията, тъй като потреблението на гориво е повече от приемливо - при нашия тест то бе само 6,2 л/100 км, или точно толкова, колкото е посочено в брошурата. Главоболия не би трябвало да има и по отношение на обслужването, тъй като става дума за доказан във времето атмосферен двигател, при който липсват скъпоструващи и сложни системи. Трансмисията е конструирана в същия дух - обслужването й се изчерпва със смяна на маслото, която става при изминати 90 000 км. Не бива да бъде пропускана и гаранцията от 6 години или 200 000 км.

Ако държите на Avensis, но приоритет за вас е динамиката, по-добре изберете 2,0-литровия дизел, разработен от BMW. Ако обаче искате стабилен, достъпен и комфортен седан, то модификацията 1.8 Valvematic CVT може да се окаже най-разумното решение. Добре оборудван автомобил излиза около 50 000 лв.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: toyota avensis
0 от 500
  • #5
    69 rate up comment 85 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тая предница е от някой филм на ужасите. Дизайнерът им явно има психически отклонения или сънува кошмари...
  • #4
    91 rate up comment 55 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Honda или Toyota - това е въпросът. :))
  • #3
    105 rate up comment 54 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Забравяте нещо много важно, за разлика от другите японеца не помирисва сервиз. А както знаем особено германците са абонирани с клубна карта за него.
  • #2
    75 rate up comment 97 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пълна безидейност във всички области:1. Двигател от миналото холядолетие (180 Nm)2. Ск. кутия неадекватна за Европа3. Интериор от миналото холядолетие - пример - "каналния" скоростен лост.4. Теснотия отзад5. Малък багажник (сравнен с конглокенцията - Passat, Superb и компания)6. Екстериора е въпрос на вкус, но общото мнение е, че е трагичен (по принцип за Тойота)Да не изброявам повече...
  • #1
    91 rate up comment 58 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Седанът е отличен.