Mazda MX-5 никога не е представлявала особено бърз автомобил. Чарът на японската машина се крие в баланса между тегло и мощност, както в отличното поведение на пътя.
Последната генерация на MX-5 също следва тази формула, превърнала модела в легенда, като изборът от двигатели включва бензиновите 1,5 и 2,0.

Снимка: AutoExpress
Напълно логично е, че по-големият мотор демонстрира по-добро ускорение. Дали обаче това го прави по-добрия избор? Отговор дава британското издание AutoExpress, което противопостави двете модификации на писта.
По-големият агрегат с обем 2,0 литра развива 160 к.с. и 200 Нм, докато при по-малкия цифрите са 131 к.с. и 150 Нм. Разликата определено не е малка, но запознатите с Mazda MX-5 знаят много добре, че този показател никога не е бил от най-голямо значение.
Това се подчертава и от британския водещ, който остава впечатлен от по-слабата Mazda MX-5. Тя преодолява трасето за 1:19 мин, демонстрирайки обичайното си забавно поведение на асфалта.
По-големият двигател укорява на правите осезаемо по-добре (времето за обиколка е 1:15 мин), звукът му също е по-добър, посочват от AutoExpress. Този мотор обаче прави колата малко по-тежка (с около 30 кг), а окачването - по-твърдо.
Ето и заключението: По-мощната версия предоставя по-голяма тръпка на пистата, при нея акцентът пада върху спорта. Ако обаче ще шофирате своята Mazda MX-5 по-често на шосето, то 1,5-литровият мотор е отличен избор. Той е достатъчно динамичен, като освен това тази версия предоставя по-добър комфорт на пътя, споделя водещият.
Характеристики:
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 131
Двигател: 1,5-литров
Мощност: 131 к.с. при 7000 об/мин
Въртящ момент: 150 Нм при 4800 об/мин
Ускорение 0-100 км/час: 8,3 сек.
Макс. скорост: 204 км/час
Тегло: 975 кг.
Трансмисия: ръчна с 6 степени
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160
Двигател: 2,0-литров
Мощност: 160 к.с. при 6000 об/мин
Въртящ момент: 200 Нм при 4600 об/мин
Ускорение 0-100 км/час: 7,3 сек.
Макс. скорост: 214 км/час
Тегло: 1000 кг.
Трансмисия: ръчна с 6 степени


2