IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW на мушката на американските власти?

От над един месец органите в страната атакуват най-големия европейски производител на автомобили

VW на мушката на американските власти?

VW на мушката на американските власти?
Снимка: Ройтерс

Отношенията между Волфсбург и Вашингтон достигнаха точката на замръзване. С новите обвинения в рамките на скандала за отработените газове Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) увеличи допълнително и без това силния натиск върху Volkswagen Group. След ескалацията във VW се опитват да създадат впечатление, че става дума за недоразумение, което би могло да бъде отстранено чрез диалог. Но фронтовете са втвърдени, а това може да усложни значително решението, пише в свой коментар DPA.

Който следи случващото се отблизо, вижда в компанията от Волфсбург разкаяние. Фактът, че EPA сипе нови публични обвинения, е изненадващ, твърдят от концерна. Всъщност в германската компания са вярвали, че въпросът може да се изясни предварително. EPA обвинява VW, че е вградила друг софтуер, който не е докладван в съответствие с регламентите и с който могат да бъдат манипулирани данните от тестовете за емисии вредни газове.

Но за разлика от 18 септември, когато EPA даде старт на цялата афера, този път от Волфсбург няма реакции на разкаяние. Вместо това обвиненията са отхвърлени бързо. Софтуерът, който в момента е разглеждан, е абсолютно законен и не служи за измами. Въпреки това последва ангажимент за сътрудничество с американските власти. Точно в този момент германците не искат да рискуват с една борба за власт, последното нещо, което е необходимо на VW сега, е да влиза в конфликт с властите.

Но очевидно зад кулисите нараства неразбирането и чувството на неудовлетвореност. Така например в Wall Street Journal е цитиран говорител на германския концерн, който казва: „Ясно е какъв е залогът тук. Искат ли САЩ конкуренция на американския пазар, или не“.

Това е вода в мелницата на форумните всезнайковци, които твърдят, че строгата репресия от страна на властите на САЩ срещу VW е въпрос на национални икономически интереси, за да се защити родната автомобилна индустрия.

Неразбиране причинява преди всичко впечатлението, че други производители на автомобили са третирани по-различно от страна на американските регулатори. Така например американският лидер в индустрията General Motors бе глобен със сравнително малката сума от 900 млн. долара въпреки различните обвинения в повърхностно отношение при цяла поредица от аварии, които струват живота на най-малко 124 души. В случая с VW обаче става дума за глоба в размер на до 18 млрд. долара, макар че става дума за теоретична максимална сума.

Дали EPA втвърди курса си спрямо VW? Никога досега не е имало проблеми с одобрението на сега спорния софтуер „Auxiliary Emissions Control Device“ (AECD), който не е нов, нито пък е предизвиквал проблеми в миналото, казват от компанията.

Директорът за Америка Майкъл Хорн спомена за първи път по време на изслушване в Конгреса на САЩ на 8 октомври, че концернът може да спре вноса на някои дизелови автомобили от моделна година 2016, тъй като регулаторът трябва да се произнесе по отношение на софтуера.

На първо четене това прозвуча безобидно, такива програми са често срещани и не са строго забранени. Но тогава нещо изглежда се е объркало. Вместо бързо да намери решение, проблемът изглежда е бил затлачен, а това е надвишило търпението на EPA. Според информация от Süddeutsche Zeitung се е стигнало до сериозен пропуск. От седмици е имало намеци, че по отношение на софтуера AECD съществува голяма нужда за наваксване. Сега във VW се надяват проблемът да се елиминира при разговори с агенцията в четвъртък. Но е малко вероятно това да бъде лесно постигнато.

EPA се позовава на текущото разследване, в което е въвлечено и Министерството на правосъдието на САЩ. Но не е тайна, че недоволството от досегашната комуникация е огромно. В Spiegel Online инженер от групата счита, че сегашното ново обвинение се дължи на комплексното задвижване на двигателите, което може да е довело до неразбиране. „Разбира се, че в сегашната ситуация това ще се разглежда от негативната страна. В случая сме в ролята на лъжливото овчарче".

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 6 rate down comment
    вичо ( преди 10 години )
    И все пак VW си е VW -останалите да го д,,,,хат !
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до: Долния ( преди 10 години )
    Рептилите са им виновни ;)
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до: Кокошо ( преди 10 години )
    Абе пиле шарено, ФАЩ ли им сложиха софтуера, който лъже, а? Лично оБанана им го монтира нали. Специално за това ВАГ са си сами виновни и никой друг. От години се е знаело за далаверата, в Бруксел е съобщавано, Меркел е знаела и всички, но са си траели и не са предприемали нищо. Кой им е виновен, а? Извънземните ли или илюминатите, евреите, масоните или друг, който се сетиш. Не знам кои визираш, че са гламави, но ти си 100% такъв!
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    по моите конспиративни усещания идеята е швабите да се навият/извият да подпишат онова прословуто трансатлантическо търговско споразумение...така ми го дават звездите на мен...и все пак- ВАГ лъжат!
  • #10
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Кодошо ( преди 10 години )
    Само на гламавия още не им е ясно, че цялата постановка е да се удари яко чрез VW икономиката на Германия!Иначе фащите и оризарето отдавна са се нагълтали с вода и радиация...
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    Автор не значи Авторитет! в слуачая автор е по-скоро преводач или макс. ползвател на преводач...народът е казал - който лъже - на въже!ВАГ лъжат!
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе гледай ся кво стана - да ги ожали човек тия шваби, че всичко де що произвеждат трови и са лъгали с всяка тяхна реклама и дори всеки документ, който е бил представян пред държавните органи по света. Сумати хора са плащали по-ниски данъци и са ползвали преференции, които са пряка загуба за милярди само в ЕС.Сега обаче било атака срещу тях? Не не е атака срещу тях, това е истината и е крайно време немските корумпирани *** да спрат да пробутват скапаната си продукция, която е дори вредна!
  • #7
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Американците вече ми се струва, че прекаляват - то бива бой ама чак толкова - започва и на мен да ми мирише силно на политика.
  • #6
    19 rate up comment 8 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    То е ясно че американците преследват икономически интереси. Това не омаловажава факта че и VW лъжат. Просто искат да наваксат в сферата на софтуера като ги принудят да им го разкрият.
  • #5
    30 rate up comment 9 rate down comment
    Haha ( преди 10 години )
    Тия германци от Първата световна война все но тровят с нещо- тогава с хлор, после с БОВ, сега пък с NOx и дизелови сажди! Аман!