През настоящата 2015 г. Mercedes-Benz представи рекорден брой нови и обновени модели. На най-големите автосалони германците показаха кросовърите GLE и GLC, обновена G-Class, C-Class Coupe, както и фейслифт на семейството A-Class. Най-важната новина обаче компанията от Щутгарт запази за януари догодина. Тогава ще видим новата генерация на E-Class.
За модела излизат все повече и повече информации, които накараха експертите в бранша да го определят като „най-високо технологичния бизнес седан на планетата”. Дали е така ще стане ясно след малко повече от 2 месеца. Известно е обаче, че моделът ще получи 5 опции, които засега напълно подкрепят това твърдение.
Е-Class ще разполага с авангарден автопилот
Седанът ще разчита на най-модерните опции и технологии от флагмана S-Class. Той ще бъде оборудван със система за полуавтоматично управление, която включва десетки датчици и сензори в целия автомобил. Електрониката ще може напълно самостоятелно да управлява машината при скорост до 200 км/ч.
Автопилотът няма да се нуждае от пътна маркировка, като ще може да се ориентира без нея до скорост от 130 км/ч. Електрониката ще фиксира и запаметява участниците в движението, пътните знаци, пешеходците и дори постройките и съоръженията край пътя. В Mercedes определят технологията като „полуавтономен режим”, при който водачът все пак ще трябва да държи ръцете си на волана.
Освен това новата E-Class ще може да обменя информация с другите участници в движението. Технологията Car-to-X при модела ще позволи развиването на автономните системи за управление за бъдеще. Седанът също така ще може да изпраща автоматични съобщения в случай, че попадне в пътен инцидент.
Седанът ще се управлява от смартфон
Новата E-Class ще може да се свързва със смартфона на собственика, който ще се използва като дистанционно управление за паркиране. За това е нужно специално приложение, което да се инсталира на телефона. То ще може дистанционно да отваря вратите, а също така да стартира двигателя. Връзката със смартфона ще става чрез Bluetooth, като подобна технология вече се използва при новото BMW 7-Series.
Дизайнът на E-Class ще е в стила на S-Class
Mercedes W213, както е известен още бъдещият модел, ще се доближава на външен вид до новата S-Class, но ще получи и елементи от C-Class. Това се отнася най-вече за челните светлини.
На размери бизнес седанът ще порасне в сравнение със сегашната генерация. Очаква се дължината да се увеличи с 55 мм, като това ще се отрази и на междуосието. В момента при E-Class то е 2874 мм, което моделът отстъпва на конкурентите си Audi A6 – 2912 мм и BMW 5-Series – 2968 мм.
Интериорът също ще представлява комбинация между C-Class и S-Class. Предният панел е заимстван от флагмана на марката, като на него ще бъде поставен 12,1-инов дисплей. Аналоговите прибори пък са взети от по-малкото „братче”.
E-Class ще получи и хибридна модификация
Новият модел е изграден на платформата MRA, която за първи път бе използвана от Daimler през 2014 г. и която е в основата на Mercedes S-Class. Засега няма официална информация за двигателите на E-Class, но се знае, че те ще се различават значително от тези на по-малкия модел.
Очаква се базовата версия да получи бензинов турбо мотор с 4 цилиндъра и мощност 184 к.с. По-скъпите модификации ще бъдат оборудвани с V6 двигатели с мощност от порядъка на 340 к.с. Дизеловите варианти ще са с 4 цилиндъра, като най-мощният ще има 204 к.с.
Mercedes W213 ще получи и хибридна модификация - Plug-in Hybrid. С нея само на електричество седанът ще изминава около 20 км. Всички версии на модела ще бъдат оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия 9G-Tronic.
Автомобилът ще се научи да прогнозира аварии
Новата E-Class ще получи някои системи за безопасност, които досега не са познати в автомобилния бранш. Една от тях е Pre-Safe Impulse Side, която анализира риска от пътно произшествие с помощта на датчици, разположени в цялата каросерия.
В случай на риск тя подготвя пасажерите за евентуален удар. Първо се задействат въздушните възглавници, монтирани в седалките, които се надуват и избутват пасажерите към средата на салона. Това трябва да стане около секунда преди челния удар. Друга технология е Pre-Safe Sound. Тя също се задейства секунда преди удара, като активира звуков сигнал, който да подготви пътниците за предстоящия сблъсък.
Снимки: Интернет