IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

За първите 9 месеца на годината първенец по продажби е Toyota

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

Скандалът с дизеловите коли на Volkswagen AG оказа влияние на представянето на концерна на световните пазари, предава Bloomberg. Германският производител загуби лидерската си позиция, отстъпвайки я на японската Toyota Motor Corp.
Volkswagen загуби лидерската си позиция
Снимка: Ройтерс

Концернът Volkswagen AG стартира годината със сериозен ръст, като оглави класацията по продажби в света за първото полугодие на 2015 година. Резултатът за първите 9 месеца на годината обаче е по-слаб от този на Toyota Motor Corp., която излиза начело.

Продажбите на японския автомобилен гигант достигат 7,49 млн. автомобила, докато при Volkswagen AG наброяват 7,43 млн. И при двете компании е отбелязан спад от 1,5% за периода, сочи информацията на Bloomberg. Третото място е за концерна General Motors, който съобщи за 7,2 млн. продажби.

Прогнозите на анализаторите за последното тримесечие са за по-сериозен спад при реализациите на Volkswagen AG. Все пак изнесените днес данни обхващат продажбите на концерна до края на месец септември, а дизеловият скандал избухна в средата на същия месец. Освен това германският концерн спря продажбата на засегнатите си дизелови модели, като е изправен и пред скъпа сервизна акция, засягаща 11 млн. коли в света. Ситуацията се усложнява и от факта, че продажбите на Volkswagen AG на най-големия пазар за компанията - Китай, отбелязват спад от 7,4% за периода януари-септември 2015 г.

"Toyota ще бъде номер 1 през тази година", категорични са анализаторите на базираната в Япония компания Advanced Research. "Volkswagen е изправен пред сериозен скандал в Европа и САЩ, а продажбите на компанията в Китай спадат", аргументират се специалистите. 

0 от 500
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Кенчо вземи си технологиите и си ги заври в колата на google.Тъпака смята, че висока технология значи теблет в колата.*** и пульо взе да се меси в работата на инженерите и да дава акъл кое как като в същото време не може да си отвори предния капак.(през това време продажбите на CIVIC растат)
  • #42
    2 rate up comment 6 rate down comment
    кен окуяма ( преди 9 години )
    Въпреки че поляризацията на пазара може да се случи след години, Окуяма твърди, че японските производители на автомобили трябва да се фокусират повече върху намирането на начини колите им да се възползват от напредъка на технологиите област, в която те изостават от години.
  • #41
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Кен Окуяма ( преди 9 години )
    Докато колите стават все по-автоматизирани, Окуяма прогнозира, че пазарът може да се раздели на два лагера превозни средства, които просто отговарят на нуждите на обществения транспорт (като автономни таксита, които могат да бъдат извикани през мобилно приложение) и суперлуксозни коли, които ще бъдат преди всичко за заможните.В резултат от това броят на собствениците на автомобили ще спадне, което ще доведе до свиване на търсенето на достъпни, традиционни коли като особено популярните модели Civic на Honda.
  • #40
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Ken Okuqma ( преди 9 години )
    Дните на евтините автомобили като Honda Civic и Toyota Corolla може би са преброени, тъй като технологични компании като Google и Apple навлизат все по-смело в автомобилната индустрия и променят начина, по който хората притежават и карат превозните си средства, пише в свой анализ Ройтерс.
  • #39
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако Дошо смята тази Тойота за красива, не трябва да ви очудва, той винаги вижда нещата наобратно. И това го е наследил от баща си. На времето всички в Айтоския катун извръщали глава като видели Пена миризливата, само на Дошо старши му текли лигите по дебелата и космата ромка. Не го стряскали нито брадавиците и огромните космати бенки които покривали цялото и тяло като шарка, нито огромния и мустак ала Панайот Хитов. За него това била най-красивата жена, слаба, без нито един косъм по тялото.
  • #38
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това е доста цинично. Най големите замърсители на света са:1. Китай- 22% от замърсяването идва от Китай, чийто заводи работят на въглища.2.САЩ- 13%3. ЕС-10%4.Индия-5,4%5.Русия-5%8. Япония-2,8%
  • #37
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Както се вижда модела на Тойота въпреки, че е на 7г.вече изглежда много по-добре от пенсионерският повдигнат Гоуф. Проблема при ВАГените да беше в трагичният им външен вид само, човек да го преглътне, а те са зле отвсякъде. Техниката им е най-кофти обаче. Всеки 27-ми ВАГ още при излизането от завода е директно за ***. Другите са също за там, но могат да се покарат няколко хил. км. Японките са на другия полюс. Модерни, свежи, иновативни, здрави и практични без лъжлив софтуер.
  • #36
    4 rate up comment 8 rate down comment
    pfff ( преди 9 години )
    Ти май се къорав бе. Красив и модерен?
  • #35
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ТАзи снимка перфектно илюстрира защо Тойота произвежда красиви и модерно изглеждащи автомобили, а Фолксваген старовремски с дизайн от 80-те и 90-те ,а ги представя за нови модели.
  • #34
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Как да си купиш тоя пенсионерски дизайн на фолксваген пред тоя модерен клиновиден аеродинамичен дизайн на Тойотата. Колко трябва да си простоват?!