IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

За първите 9 месеца на годината първенец по продажби е Toyota

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

Скандалът с дизеловите коли на Volkswagen AG оказа влияние на представянето на концерна на световните пазари, предава Bloomberg. Германският производител загуби лидерската си позиция, отстъпвайки я на японската Toyota Motor Corp.
Volkswagen загуби лидерската си позиция
Снимка: Ройтерс

Концернът Volkswagen AG стартира годината със сериозен ръст, като оглави класацията по продажби в света за първото полугодие на 2015 година. Резултатът за първите 9 месеца на годината обаче е по-слаб от този на Toyota Motor Corp., която излиза начело.

Продажбите на японския автомобилен гигант достигат 7,49 млн. автомобила, докато при Volkswagen AG наброяват 7,43 млн. И при двете компании е отбелязан спад от 1,5% за периода, сочи информацията на Bloomberg. Третото място е за концерна General Motors, който съобщи за 7,2 млн. продажби.

Прогнозите на анализаторите за последното тримесечие са за по-сериозен спад при реализациите на Volkswagen AG. Все пак изнесените днес данни обхващат продажбите на концерна до края на месец септември, а дизеловият скандал избухна в средата на същия месец. Освен това германският концерн спря продажбата на засегнатите си дизелови модели, като е изправен и пред скъпа сервизна акция, засягаща 11 млн. коли в света. Ситуацията се усложнява и от факта, че продажбите на Volkswagen AG на най-големия пазар за компанията - Китай, отбелязват спад от 7,4% за периода януари-септември 2015 г.

"Toyota ще бъде номер 1 през тази година", категорични са анализаторите на базираната в Япония компания Advanced Research. "Volkswagen е изправен пред сериозен скандал в Европа и САЩ, а продажбите на компанията в Китай спадат", аргументират се специалистите. 

0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 20 rate down comment
    до :) ( преди 9 години )
    Американците препънаха швабите не за да не са на върха, а да не направят дизела любим в САЩ (като в Европа), понеже САЩ не могат да правят дизели и биха зависели от чужда технология, което САЩ не обичат да допускат.
  • #2
    27 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Американците препънаха швабите към върха. Същото преди време се опитаха да направят и с японците но не им се получи.
  • #1
    34 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това не е вярно.СОЦваген е утвърдена марка и няма да загуби клиентите си заради някаква си измама.На кого му пука, че невероятните СОЦвагени бълват канцерогенни пушилки и допринасят за повишаване на нивата на заболяваемост от рспираторни заболявания с летален край?Или поне така твърди фенчето тука.