IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежки корабостроител заведе дело срещу концерна за 50 млн. долара

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежката корабна компания I.M. Skaugen е завела иск срещу морското подразделение на Volkswagen AG за манипулиране на тестовете на дизелови двигатели, произведени преди повече от 10 години, съобщава Ройтерс. Скандинавците искат обезщетение от 50 млн. долара, като твърдят, че представените им спецификации за моторите, производството на MAN, са подвеждащи и те всъщност харчат далеч повече от посоченото.
MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал
Снимка: Ройтерс

Компанията MAN доставя шест двигателя на I.M. Skaugen през 2002-2003 г. По това време тя не е собственост на Volkswagen AG, който придобива 22% от нея едва през 2006 г. В момента автомобилният концерн притежава 75% от MAN Diesel и Turbo SE, и затова исковете срещу производителя на камиони всъщност са насочени именно срещу него.

Норвежците са подали иска си в съд в Сингапур още през юли, но досега не са разгласявали случая. След избухването на скандала с манипулирането на дизеловите двигатели на Volkswagen скандинавците са решили, че ситуацията е идентична и дори са увеличи исканата компенсация от 20 млн. на 50 млн. долара.

"Опитахме се да ангажираме MAN с решаването на проблема, като през 2012 г. ни бе обещана пълна прозрачност по въпроса, както и неговото окончателно финализиране. За нас методът и софтуерът, които са използвани в нашия случай и този с манипулираните дизелови автомобилни двигатели са аналогични. Целта е една и съща - да се прикрие факта, че двигателите не отговарят на стандартите, без значение дали става дума за разход на гориво или вредни емисии", коментира пред Ройтерс Морис Скоугън, изпълнителен директор на норвежката фирма.

Основна роля в искането на I.M. Skaugen играе признанието на MAN от 2011 г., в което се казва, че някои от фабричните тестове на двигателите "може би са нагласени, за да покажат по-нисък разход на гориво". Представител на компанията твърди, че са правени опити за постигане на извънсъдебно споразумение не само с тази корабна компания, но и с други клиенти.

Шефът на отдела за маркетинг и комуникации към Volkswagen AG - Ян-Дитрих Мюлер, коментира, че концернът на няколко пъти се е опитал да се разбере с I.M. Skaugen извън съда, но в крайна сметка норвежците едностранно са прекратили преговорите. Мюлер допълни, че MAN също е завел няколко дела срещу корабната компания, като най-голямото е за 10,5 млн. евро. То е заради отказа на скандинавците да платят други два двигателя, които са поръчали на MAN.

През 2008 г. съд в Аусбург (Гер) глоби MAN с 8,2 млн. евро за предоставяне на манипулирани резултати от десетки дизелови двигатели, предназначени за морски съдове. Те са били оборудвани със софтуер, който изпраща на дисплеите на заводските компютри стойности с по-нисък разход на гориво от реалното.

От Volkswagen обявиха, че след закупуването на контролния пакет на MAN компанията е основно ремонтирана, като се прави всичко възможно за решаване на споровете.

Тагове: Volkswagen Group MAN
0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Ауу ( преди 10 години )
    Италианското пак си е италианско защото разхода на колата си го засичам аз и е доста по-нисък от този на конКуретни марки...за ускорението не говоря , то се вижда че вървят повече...
  • #5
    26 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тази фирма явно чрез корабите си не може да изкара пари и се пробват по други методи да напълнят сметките си. не стига че става за период преди повече от 10 години, но и ВАГ даже не са им били собсвеници.
  • #4
    20 rate up comment 31 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Немското пак си е немско защото разхода на колата си го засичам аз и е доста по-нисък от този на конКуретни марки...за ускорението не говоря , то се вижда че вървят повече...
  • #3
    26 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Едно е да пишеш нещо, което е измерено чрез порочни начини на измерване ( за които немците и ВАГ лобират да не се променя начина на мерене на вредните емисии), друго е дори и при порочните методи на измерване да неможеш да покриеш нормите и да разработиш система и/или софтуер да лъжеш контролните органи и цял свят НАЛИ? Така че другите, като лъжат лъжат защото правилата поставени от ЕС са такива - в САЩ осъдиха Хюндай за големи разлики в написаното и харченето нали? Немците достигнаха дъното!
  • #2
    33 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    МИ то кво излиза сега, че всичко що е швабско, като техника явно е манипулирано та да отговаря на изискванията, че иначе немогат ... И кво излиза сега, че коментаторите в селските кръчми с фразата "немско е" и "немско качество" са най-големите баламурници на света (което беше ясно и преди, но сега е доказано)Честито да ви е фенове на немското, това беше един от последните пирони в ковчега на мита и глупостите ви за "немското качество".
  • #1
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    MAN трябваше Wartsila да ги купи а не Ваген!