IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежки корабостроител заведе дело срещу концерна за 50 млн. долара

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежката корабна компания I.M. Skaugen е завела иск срещу морското подразделение на Volkswagen AG за манипулиране на тестовете на дизелови двигатели, произведени преди повече от 10 години, съобщава Ройтерс. Скандинавците искат обезщетение от 50 млн. долара, като твърдят, че представените им спецификации за моторите, производството на MAN, са подвеждащи и те всъщност харчат далеч повече от посоченото.
MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал
Снимка: Ройтерс

Компанията MAN доставя шест двигателя на I.M. Skaugen през 2002-2003 г. По това време тя не е собственост на Volkswagen AG, който придобива 22% от нея едва през 2006 г. В момента автомобилният концерн притежава 75% от MAN Diesel и Turbo SE, и затова исковете срещу производителя на камиони всъщност са насочени именно срещу него.

Норвежците са подали иска си в съд в Сингапур още през юли, но досега не са разгласявали случая. След избухването на скандала с манипулирането на дизеловите двигатели на Volkswagen скандинавците са решили, че ситуацията е идентична и дори са увеличи исканата компенсация от 20 млн. на 50 млн. долара.

"Опитахме се да ангажираме MAN с решаването на проблема, като през 2012 г. ни бе обещана пълна прозрачност по въпроса, както и неговото окончателно финализиране. За нас методът и софтуерът, които са използвани в нашия случай и този с манипулираните дизелови автомобилни двигатели са аналогични. Целта е една и съща - да се прикрие факта, че двигателите не отговарят на стандартите, без значение дали става дума за разход на гориво или вредни емисии", коментира пред Ройтерс Морис Скоугън, изпълнителен директор на норвежката фирма.

Основна роля в искането на I.M. Skaugen играе признанието на MAN от 2011 г., в което се казва, че някои от фабричните тестове на двигателите "може би са нагласени, за да покажат по-нисък разход на гориво". Представител на компанията твърди, че са правени опити за постигане на извънсъдебно споразумение не само с тази корабна компания, но и с други клиенти.

Шефът на отдела за маркетинг и комуникации към Volkswagen AG - Ян-Дитрих Мюлер, коментира, че концернът на няколко пъти се е опитал да се разбере с I.M. Skaugen извън съда, но в крайна сметка норвежците едностранно са прекратили преговорите. Мюлер допълни, че MAN също е завел няколко дела срещу корабната компания, като най-голямото е за 10,5 млн. евро. То е заради отказа на скандинавците да платят други два двигателя, които са поръчали на MAN.

През 2008 г. съд в Аусбург (Гер) глоби MAN с 8,2 млн. евро за предоставяне на манипулирани резултати от десетки дизелови двигатели, предназначени за морски съдове. Те са били оборудвани със софтуер, който изпраща на дисплеите на заводските компютри стойности с по-нисък разход на гориво от реалното.

От Volkswagen обявиха, че след закупуването на контролния пакет на MAN компанията е основно ремонтирана, като се прави всичко възможно за решаване на споровете.

Тагове: Volkswagen Group MAN
0 от 500
  • #16
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    хайде де кажи каква Тойота караш и гори по малко от колкото я дават по каталог???или още не е произведена ???
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    каква Тойота караш ???
  • #14
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Говоря за стотици километри бе ВАГи, който за пореден път се правиш, че караш Тойота. Стотици!!! Знаеш ли какво значи това? Няма такова спускане никъде по света, а още пък по-малко у нас. Ако караше Тойота, трябва да знаеш, че наред с разхода е изписано и километрите, които си минал. Вече наистина ставаш смешен с лъжите си. В крайна сметка ще покажеш ли някакъв разход или не?
  • #13
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    на мен Тойотата ми гори с около литър повече, но всичко е от начин на каране дали се спускаш или изкачваш , и аз мога да ти покажа снимка с литър по малко като се спускам от Пампорово към Пловдив и с около 2 литра повече в обратна посока с Тойота Аурис 2.0 дизел
  • #12
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Koтоошу ( преди 10 години )
    ТРЪТКИТЕ МЛЪК!!!
  • #11
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На мен Тойотата ми гори по-малко отколкото пише на книжката. Снимки искаш ли от БК, за да видиш, че е така? И видео има, ако искаш, защото сигурно не вярваш. (покажи и ти най-накрая нещо, ако имаш кола и книжка изобщо!) Това не са немски таралястници момче. Японците не са изпечени лъжци и манипулатори, като любимите ти мазни шваби. Има и статии и изследвания по въпроса, кой, колко лъже в разхода на гориво. Японеца не ползва софтуери, за да лъже клиентите си и институциите.
  • #10
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    на някой Хондата Маздата или Тойотата да гори колкото е дадено по книжка ???
  • #9
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    МАН бяха сила преди 20-тина години преди да влязат модерните технологии и електрониката. Правеха сравнително добри дизели и камиони. След това обаче и особено след като ги купиха ФВ се омазаха толкова яко, че от полудържавна компания от която се купуваше всичката тежка техника в Германия се превърнаха в недоносче, което го купуват само заблудени. Едно време фирмите за птни строежи и поддръжка бяха само МАН (работя в тази сфера), а сега са други по обясними причини. Лоша и ненадеждна техника.
  • #8
    16 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 10 години )
    Ами купили са хората, защото са повярвали на неверните данни ;)Волво ако са били с реални, но по-лоши показатели са отпаднали.
  • #7
    16 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    Камионите на Ман винаги са харчели повече от другите., Вилво или Мерцедес примерно..,тиа скандинавци пък защо са купили двигатели от Ман,при положение че има няколко скандинавски производители за корабни двигатели включително Волво.