IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежки корабостроител заведе дело срещу концерна за 50 млн. долара

MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал

Норвежката корабна компания I.M. Skaugen е завела иск срещу морското подразделение на Volkswagen AG за манипулиране на тестовете на дизелови двигатели, произведени преди повече от 10 години, съобщава Ройтерс. Скандинавците искат обезщетение от 50 млн. долара, като твърдят, че представените им спецификации за моторите, производството на MAN, са подвеждащи и те всъщност харчат далеч повече от посоченото.
MAN вкара Volkswagen в още един дизелов скандал
Снимка: Ройтерс

Компанията MAN доставя шест двигателя на I.M. Skaugen през 2002-2003 г. По това време тя не е собственост на Volkswagen AG, който придобива 22% от нея едва през 2006 г. В момента автомобилният концерн притежава 75% от MAN Diesel и Turbo SE, и затова исковете срещу производителя на камиони всъщност са насочени именно срещу него.

Норвежците са подали иска си в съд в Сингапур още през юли, но досега не са разгласявали случая. След избухването на скандала с манипулирането на дизеловите двигатели на Volkswagen скандинавците са решили, че ситуацията е идентична и дори са увеличи исканата компенсация от 20 млн. на 50 млн. долара.

"Опитахме се да ангажираме MAN с решаването на проблема, като през 2012 г. ни бе обещана пълна прозрачност по въпроса, както и неговото окончателно финализиране. За нас методът и софтуерът, които са използвани в нашия случай и този с манипулираните дизелови автомобилни двигатели са аналогични. Целта е една и съща - да се прикрие факта, че двигателите не отговарят на стандартите, без значение дали става дума за разход на гориво или вредни емисии", коментира пред Ройтерс Морис Скоугън, изпълнителен директор на норвежката фирма.

Основна роля в искането на I.M. Skaugen играе признанието на MAN от 2011 г., в което се казва, че някои от фабричните тестове на двигателите "може би са нагласени, за да покажат по-нисък разход на гориво". Представител на компанията твърди, че са правени опити за постигане на извънсъдебно споразумение не само с тази корабна компания, но и с други клиенти.

Шефът на отдела за маркетинг и комуникации към Volkswagen AG - Ян-Дитрих Мюлер, коментира, че концернът на няколко пъти се е опитал да се разбере с I.M. Skaugen извън съда, но в крайна сметка норвежците едностранно са прекратили преговорите. Мюлер допълни, че MAN също е завел няколко дела срещу корабната компания, като най-голямото е за 10,5 млн. евро. То е заради отказа на скандинавците да платят други два двигателя, които са поръчали на MAN.

През 2008 г. съд в Аусбург (Гер) глоби MAN с 8,2 млн. евро за предоставяне на манипулирани резултати от десетки дизелови двигатели, предназначени за морски съдове. Те са били оборудвани със софтуер, който изпраща на дисплеите на заводските компютри стойности с по-нисък разход на гориво от реалното.

От Volkswagen обявиха, че след закупуването на контролния пакет на MAN компанията е основно ремонтирана, като се прави всичко възможно за решаване на споровете.

Тагове: Volkswagen Group MAN
0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Карах 8 година Корола с 2.0 D4D, купена от чисто нова. София - Стара Загора със СРЕДНА скорост 100 км/ч на темпомат, разход 4 на 100. Заводски разхода е 4.4 на сто. Със СРЕДНА скорост 130 км/ч разхода беше 4.8 на 100 за същата отсечка. "Добрееее, почти целия път нататък е с леко спускане. Защо не дадеш разхода наобратно? Аз имам разход от 4,9/100 при ср.ск. от 107км/ч София - Хисаря, но не го броя поради тази причинаЗа протокола Пасат TDI
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Passat B6 300-400 гр масло за 12к км. От сервиза казват нормално...
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    Ехоо "тест драйвъра" и тестовете ли ги правиш анонимно? Ах ти колко си смешен.. не е истина!
  • #23
    8 rate up comment 2 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Do kakvoto se dopre folksvagen4e vsi4ko sysipva. Kato ne mogat da praviat dizeli da si platiat licenza na iaponcite ot Isuzu i da si traiat germanskite levaci.4e i nagli, obviniavat velikite shvedi za6to ne im bili kupili o6te 2 dvigatelia za korabite,ami kak da vi gi kupiat be levaci kato sami si priznavate,4e sa izmamni i ne otgovariat na tehni4eskite harakteristiki.Shvedite da ne sa udareni v glavata da vi pla6tat za izmami.
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Passat TDI 110к.с.1литър масло на 8 000км., амиии нормално, ми казаха от AutoTreid.Не ми се вярва да е толкова малко. При мен на 10 000 км. доливах 2 л. Казаха ми, че е в рамките на нормалното. Всъщност нормално било да гори 300-400 мл. на 1000 км. За мен обаче това никак не е нормално за нов автомобил.
  • #21
    7 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    ne6to naistina polezno za vsi4ki fenove na VAG!!!http://***.hgdlawfirm.com/vwemissionslawsuit/?gclid=CNuh95K41sgCFesBwwodShEC6gna pe4eliv6ite 4estito!!!
  • #20
    12 rate up comment 6 rate down comment
    fsdfsdfsd ( преди 10 години )
    Карах 8 година Корола с 2.0 D4D, купена от чисто нова. София - Стара Загора със СРЕДНА скорост 100 км/ч на темпомат, разход 4 на 100. Заводски разхода е 4.4 на сто. Със СРЕДНА скорост 130 км/ч разхода беше 4.8 на 100 за същата отсечка.
  • #19
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Погледни Тойотите в тест драйва на сайта и може би ще ме откриеш. Ако покажеш ти каква Тойота караш ще ти покажа моят тест драйв. Допълнително, като бонус ще има още снимки и видео. Снимки с минерална вода, цигари и каквото ти кажеш, за да не кажеш, че лъжа, както ти го правиш.
  • #18
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В случая не може да се каже че ФВ са виновни, но груповите искове срещу тях едва сега започват. Няколко от големите концерни-акционери във ФВ тепърва ще завеждат дела, а нещата в подобни дела са много сериозни, чуват се разни слухове за 40 млрд. искове и т.н.
  • #17
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГи, покажи веднъж твоята Тойота и твоя разход. Аз многократно съм го показвал моя със снимки и видео. Също имам и тест драйв в сайта със снимки и видео от години. Ти почна да се правиш на интересен, както винаги. Крайно време е да покажеш нещо не мислиш ли! За Аудитата и Фолксвагените, които уж караш нищо не показваш. Покажи поне за Тойоте, които караш! Поне веднъж ще се покажеш ли мъж или все ще си бъдеш женски полов орган! Докажи, че не си!