IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS

Американският производител представи първия кросовър в историята си

Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS

Компанията Tesla Motors официално представи първия кросовър в историята си - Model X. Според информацията най-достъпната версия на модела със задвижване на четирите кола - 90D, разчита на мощност 259 к.с. и ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Това е с 0,1 секунди по-бързо от разполагащия с 440 к.с. Porsche Cayenne GTS.
Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS
От компанията не дадоха допълнителна информация за агрегата на по-слабата версия, която с едно зареждане ще изминава 411 км. По-мощната - P90D, ще разчита на същия мотор с 259 к.с. на предната ос и на втори - с 503 к.с., на задната. При нея ускорението от 0 до 96 км/ч ще отнема 3,8 секунди, а с допълнителния пакет Ludicrous Speed Upgrade - 3,2 секунди. Пробегът при P90D е 400 км.

Прави впечатление и кофициентът на аеродинамично съпротивление на Model X, който е 0,24. Той е постигнат благодарение на поставянето на активен заден спойлер. И двете версии на модела ще се предлагат с пневматично окачване с 5 режима на работа. В най-високо състояние клирънсът на кросовъра, който е оборудван с 3 реда седалки, ще достига 230 мм. При пълно натоварване Model X може да тегли прицеп с тегло до 2300 кг.

Друга забележителна особеност на автомобила са отварящите се нагоре врати. Шефът на Tesla Motors - Илон Мъск, нарече този механизъм "крила на сокола" и разкри, че във вратите са вградени специални ултразвукови датчици, които следят за предмети в близост до возилото. Ако електрониката открие препятствие, то вратата няма да се отвори. Предните врати се отварят и по нормален начин, като това може да стане и със задействане от разстояние.

В компанията обръщат сериозно внимание и на системите за безопасност. Липсата на стандартен двигател в предната част позволява на автомобила по-ефективно "да погълне" енергията при фронтален удар. Model X е оборудван и с въздушен филтър, който предпазва водача и пасажерите. Кросовърът е снабден и с система за екстремно спиране, радар, камери и сензори, следащи за случващото се около машината и осигуряващи работата на автопилота.

На първо време на разположение на клиентите ще бъдат автомобили с ниво на оборудване - Signature Series (версията P90D), които са оценени на 132 000 щатски долара.

Снимки: Tesla Motors

 

Тагове: Tesla Model X
0 от 500
  • #7
    58 rate up comment 5 rate down comment
    @bmw e60 ( преди 10 години )
    Има бутон дето предпазва от биологични оръжия (съвсем сериозно), ако наоколо мине VW TDI да не могат да влизат вредни газове и тъпотии...
  • #6
    40 rate up comment 1 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    Какво е "въздушен филтър, който предпазва водача и пасажерите"?
  • #5
    47 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако има лъжа при тесла, то тя е в начина на измерване на мощността. Знаете, че конските сили при ел. двигателите не са еквивалент на ДВГ, от там разлика може много лесно да има и то само заради метода на преобразуване и измерване. Колкото и да са излъгали, то в ускорението не са излъгали, така че дали са 700 или 650 коня, когато ти набира за толкова колкото ти пише, какво значение има ?
  • #4
    51 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГените нщмат стигане в лъгането! Номер едно са там. А Тесла, колкото и да лъжат няма как да стигнат победителите в тази дисциплина. Освен това едно е да излъжеш за к.с./ускорение и съвсем друго е да манипулираш съзнателно нивото на изгорелите газове на милиони автомобили. При електричката лъжата не се отразява върху здравето на хората и природата, докато при ВАГ изгорелите газове тровят и убиват. Жалко е, че все още има облъчени фенове, които да вярват навурстовете и не могат да видят истината
  • #3
    41 rate up comment 15 rate down comment
    фсб ( преди 10 години )
    те и тея от Тесла нали ги хванаха че лъжат бетер другите за к.с. ускорение и тн...
  • #2
    57 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    А не е бе, не им вярвайте на тия.Питайте СОЦваген да ви обяснят, че истината е в дизела и те не, че не могат да направят такова нещо ами просто няма смисъл.
  • #1
    49 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хохохо, жива подигравка с Троше. То и няма как да е друго след, като Трошето ползва една платформа с Шкода Йети. Йетито обаче е по добрия ВАГен, въпреки, че Трошето е в пъти по-скъпо. Кожата, дисплеите, светлините и лайсните не правят автомобила. Има, много по-важни неща, но не и за Троше.Теслата обаче кърти. Много добър автомобил с отлични характеристики.Браво Тесла!