IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

3.0 TDI на VW също се проверява

Подадени са над 25 колективни иска срещу германския производител

3.0 TDI на VW също се проверява

Още един дизелов двигател на Volkswagen Group е заподозрян в неверни данни на вредните си емисии, съобщава The Detroit News. Агенцията за опазване на околната среда (EPA) започва разследване на 3,0-литровия TDI V6, който се поставя на Porsche Cayenne, а също така и на Audi A6, A7, A8 и Q5.
3.0 TDI на VW също се проверява
Първоначално EPA обвини Volkswagen във фалшификация на екологичните тестове на друг мотор – 2,0-литровия TDI. От агенцията са на мнение, че концернът е поставял специален софтуер на автомобилите с този агрегат, за да се намалят показателите за изхвърлените вредни емисии. Разликата между реалните резултати и представените от производителя е до 40 пъти по-висока.

Заради скандала VW Group е заплашен с глоба от 18 млрд. долара само на територията на САЩ. Ако еколозите открият несъответствия и при V6 TDI, санкцията ще нарасне значително. Само за последните няколко дни са подадени повече от 25 колективни иска срещу германския производител. С тях се занимава юридическата кантора Haegens Berman, която е базирана в Сиатъл и е специализирана в подобни дела.

Един от шефовете на фирмата – Стив Берман, съобщи че първите претенции на клиентите към VW Group са били проявени още на 18 септември, само часове след като EPA е обявила резултатите от своето разследване. Бързата реакция се обяснява с факта, че сред собствениците на автомобили с такъв мотор са много юристи.

„Самият аз убедих много познати да си купят автомобили на Volkswagen с дизелов мотор, след като бях повлиян от рекламата за „чист дизел”. Дори купих такива коли на двамата си синове”, коментира Берман, като уточни, че с него вече са се свързали над 200 души, които се чувстват излъгани от Volkswagen.

Снимка: Audi
 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мама им американска, клатят Европа по всякъкъв начин, натресоха бежанците, сега дизелите им виновни. Ми да яздат коне, като са еколози, на природата и дреме на сайдера за вредните емисии, била е и преди дизела, ще бъде и след хората
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хахахаха дръвцето Дрянов се изказа по въпроса, че абсолютно всички го правели. Как го разбра това бе смешки? смешки Някой ти го каза или сам си го съчинил.
  • #17
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Drianov ( преди 10 години )
    Нещо прекалено го раздухаха това и ми прилича все повече на шантаж! Това е схема използвана от абсолютно всички производители!Ясно е, че проблема се решава с просто префлашване на моторните компютри и това е по-безболезнено от подмяна на замиращи *** или ербеци. Да обаче клиентите ще трябва да понесат по-високия разход и по слабото ускорение, което вече си е сериозен проблем!
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Груповите искове са сериозна работа. Нещата стават дебели. При подобни искове обезщетенията са стотици милиони.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    В прочем до някоде точно " даунсайзинга " и турбините се явяват проблем за емисиите,оказва се ,че не разхода на гориво е проблема,обратното ...според американските закони...донякаде е така! Съвременните мотори работят на мн висока компресия, а турбините вкарват все повече и повече въздух в горивната смес,при изгарянето на който се отделя повече азотен окис, друг е въпроса че при обратното при работа с по-богата смес се отделят други вредни и отровни вещества...
  • #14
    30 rate up comment 3 rate down comment
    Scorpio ( преди 10 години )
    Миналата седмица някакви фенове на Фолксваген се присмиваха на новите модели на Рено щото били само с 1.5 и 1.6 дизелови мотори. Това било много малко. Преди 2 години Рено решиха да прекратят производството на 3.0 V6 i 2.0 дизели точно заради емисиите. Тези биха заменени с 1.6 с една и две турбини и сега рендетата нямат проблем. Ха сега да ги видим смехурковците...
  • #13
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ганчовец ( преди 10 години )
    Така е, американците си падят по съденето - няма по-добри от тях в това. Всички знаят за безумни дела като оная бабка дето се опарила с кафе от Макдоналдс, спечелила е делото и са я закичили с някви милиони. Вярно е, също така, че яко карат малолитражки с мотори от 3-8 литра и дизелите дори с послъгване са по-"екологични". Но всички го знаят това и трябва да играят по техните правила. Хванали са се и VAG на хорото и ще трябва да играят докато не запее дебелата госпожа.
  • #12
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако ще и V13 да си купиш, ще си го преместя от левия в десния.... *** гладен!
  • #11
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    аз па напук на всички ще си купя Q7 6.0 V12 TDI
  • #10
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това им дай на американците - да съдят някого.Купил си го е щото харчи малко, не щото е чист. За съжаление няма комбинация от:1. Добра динамика2. Нисък реален разход и висок пробег3. Не замърсява околната средаИзбираш си най много 2 от трите.