IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

GM ще плати глоба от близо милиард долара

Санкцията е за 124 смъртни случая, причинени от бездействие на концерна

GM ще плати глоба от близо милиард долара

Съдът в Ню Йорк глоби General Motors с 900 млн. долара заради скриване на информация за проблем със системите за запалване на двигателите на автомобилите на концерна, довел до 124 смъртни случая, съобщи агенция Bloonberg.
GM ще плати глоба от близо милиард долара
Според информациите ръководството на GM в крайна сметка се е съгласило да плати една от най-големите глоби в историята, като адвокатите на концерна няма да обжалват решението на съда. В сумата не са включени разходите на производителя по ремонт на автомобилите, както и сумите, които ще бъдат изплатени като обезщетения на роднините на пострадалите.

На нито един от служителите на GM до момента не са повдигнати персонални обвинения, но разследването продължава и не е изключено това съвсем скоро да се промени. За това настояват някои от близките на жертвите от инцидентите.

„Ако пиян шофьор убие някого, той отива в затвора – заяви пред журналисти Лора Кристиан, майка на 16-годишно момиче, загинало при катастрофа, причинена от дефекта. – А хората в GM, на чиято съвест лежи смъртта на 124 души, просто се крият зад гърба на могъща корпорация. Това е несправедливо.”

Припомняме, че през миналата година концернът GM бе принуден да признае, че в продължение на 10 години е укривал информация за проблем със запалването при редица модели на Chevrolet, Pontiac и Saturn. Заради него в случай на катастрофа въздушните възглавници не са се отваряли. Проверка на експерти показва, че инцидентите е можело да бъдат избегнати, ако запалването се модернизира. А цената за това е по-малко от долар на автомобил.

Главният изпълнителен директор на концерна – Мери Бара, обеща повече такива случаи да няма. Тя гарантира, че новата корпоративна политика на концерна ще задължава всички негови служители да не премълчават открити проблеми или неизправности.

Снимка: Ройтерс

Тагове: General Motors
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    вагнер ( преди 10 години )
    Айде още еврейски лъжи на бял свят...
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VW- измамниците!!! ( преди 10 години )
    вижте как лъжат немсите "чисти" дизели: http://jalopnik.com/your-guide-to-dieselgate-volkswagens-diesel-cheating-c-1731857018
  • #20
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хе-хе, пълен цирк с главен клоун оня *** с рулетката. Апропо, отзвука от скандала с измамите на ВАГ е толкова голям, че дори акциите на БМВ и Мерцедес днес са 3% надолу. Големи са ВАГ - само те могат да потопят цялото немско автомобилостроене.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Поредния пример какъв въздух под налягане са вагонетките - отказват се от 10-скоростната DSG. 2013та разтягаха големите дитирамби за новата технология, а днес - еми то нямало икономически смисъл и нямало да я разработват. Пълен цирк са в тая компания.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAG го загазиха... ( преди 10 години )
    Дано четете английски: http://***.nytimes.com/2015/09/22/business/international/volkswagen-shares-recall.html?smid=fb-nytimes&smtyp=cur&_r=0
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    "Азотни окиси отделят и бензиновите двг"Да, отделят, но първо стотици пъти по-малко и второ, имат ефективни катализатори които редуцират азотните окиси на 99.9%, защото работят в безкислородна среда - нещо което е непосилно за дизелите. Твърдите частици също са проблем и бензините с директно впръскване са показателни за това как намаляването на СО2 емисиите води до напълно идиотското увеличение на вредните емисии.
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    mmm ( преди 10 години )
    Азотни окиси отделят и бензиновите двг,а съвременните такива работят с доста високи степени на сгъстяване,при което отделят и солидно количество и твърди частици ( но при тях дпф няма). Горивото в САЩ е с по- ниско качество от Европа (изкл.България),но не това е причината за огромната разлика в цената. В европа се ползва петрол от сорта Брент,който е с около 10$ по-скъп от техния..Лук оил също не е пригоден за Брент!
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Ха-ха, в Европа се спазвали нормите... Дори абсурдно занижените Евро6 емисии не се спазват на практика - Париж и Лондон не могат да се отърват от канцерогенен смог. Азотните окиси са продукт на горенето при висока степен на сгъстяване и дизелите ги произвеждат дори ако горят 100% чист цетан.
  • #14
    6 rate up comment 8 rate down comment
    до анонимен ( преди 10 години )
    В Европа няма осъдени, защото нормите се спазват хубавецо мой. Като си технически некомпетентен, поне не се излагай! Първо дизелът в Европа е ЧИСТ. Самото гориво в САЩ е ***, за това и е 5 пъти по-евтино. Второ нормите са други в САЩ. Технически преглед като нашите или немските там НЯМА! Трето дизеловият двигател за Европа е различен от този за САЩ. Затова в Европа няма санкции. В Европа контролът е най-стриктен в цял свят, защото глобите са много по-страшни!
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до швабен ( преди 10 години )
    Хората като теб трябва да разберат, че тези гигантски фирми правят пари като заобикалят масово правилата. Иначе няма как да стане. Или няма да има такива огромни печалби! Тук не става дума за инжинерни умения или за нации. Това е игра. Ако те хванат, плащаш. Ако не, печелиш! И ГМ и Тойота и Ваген, на всички големи производители са им мръсни ръцете. Освен това факторът от 40 е при Волво, при Ваген е бил 8 пъти над нормата. И качеството на дизела в САЩ е плачевно. Няма как да изкараш малко газове.