IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Volkswagen Transporter - за всеки по нещо

Тествахме шестата генерация на лекотоварния мултиван

Новият Volkswagen Transporter - за всеки по нещо

Десетилетия наред Volkswagen Transporter е един от най-успешните лекотоварни автомобили не само в Германия, но и в Европа. Предишната - пета генерация на модела (Т5), записа над 2 млн. продажби за 12 години на пазара. Нейното място е заето от новото, шесто поколение на мултивана, което имахме възможност да изпробваме.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Като цяло Volkswagen Transporter във всичките му вариации е един безкрайно очарователен автомобил. Става както за пътувания, така и за прекарване на различни товари. Общо взето - возило, което се управлява като лека кола и същевременно предлага за всекиго по нещо. В салона му можете да поставите толкова неща, колкото са ви нужни, или пък да го трансформирате, така както ви изнася. Това е една печеливша стратегия, която Volkswagen ползва и при шестото поколение на вана.

Всъщност измененията при новия T6 в сравнение с предишния модел не са чак толкова много. Явно принципът, че когато нещо се представя и най-вече продава добре, промени не са му нужни. Въпреки това работата по Т6 започва още през 2002 г., когато се продава Т4, а поколението Т5 се появява едва година след това. За 12 години ванът се преработва безброй пъти, докато дизайнерите и инженерите на Volkswagen стигат до общо решение.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
В крайна сметка обаче новостите са значителни. Окачването е омекотено благодарение на поставяне на нови амортисьори. Намален и шумът на двигателя, както и нивото на вредни емисии и разходът на гориво. Внедрени са редица нови опции, докато промените в интериора и екстериора не са чак толкова много. Което не бива да учудва никого, защото T6 ще прекара на конвейера 2 пъти по-малко време от предшественика си Т5 - около 5 години.

"Запознанството" ни с новото поколение на мултивана се състоя на аерогарата в Стокхолм, където ни очакваха голям брой различни модификации. Имаше както пътнически, така и удължения версии. Такива със стандартна база и такива с удължена. Организаторите се бяха постарали да задоволят всеки вкус, налице дори бе суперлуксозния бизнес-вариант Multivan Business, чиято цена е подобна на тази на скъпите немски лимузини. По думите на представител на марката целта на този модел е да направи връзката между лайфстайл вариантите и изцяло насочените за работа автомобили.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
С ръка на сърцето обаче трябва да признаем, че най-много, поне на външен вид, ни допадна версията с червено-бяла каросерия, която сякаш ни връща във времето на хипи-движението. Тя се предлага като част от специалния модел Generation Six и привлича погледите на всички по време на движение.Тази модификация се базира на серийния модел Multivan Comfortline като са въведени множество подобрения в оборудването, чиято цел е да предадат по-впечатляващо излъчване. В серийното оборудване са включени затъмнени задни стъкла, предни и задни LED светлини, фарове за мъгла и хром пакет.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Цялата моделна Т-линия предлага редица новости в интериорното пространство, които са подчинени на двата основни варианта - за работа и за свободното време. Това, което прави впечатление, са материалите от високо качество, както и богатото допълнително оборудване. Generation Six, например, разполага с преден и заден сензор за паркиране, асистент при смяна на лентата на движение "Side Assist" с електрическо регулиране на огледалата, круиз-контрол и система за автоматичен контрол на дистанцията (ACC), както и с радиосистема "Composition Media".

Интериорът на автомобила включва седалки Alcantara с двуцветен дизайн, контрастиращи шевове по кожения мултифункционален волан и скоростния лост, както и стелки с акцентиращ кант. За допълнителния комфорт по време на пътуването допринасят подгряващите се предни седалки и климатичната система "Climatronic".
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Промените са засегнали и двигателите, които отговарят на стандарта Euro-6. Това са TDI-мотори с обем 2,0 литра, предлагащи 84, 102, 150 или 204 к.с., както и бензинови агрегати със същия обем, развиващи 150 и 204 к.с. Естествено, нямахме възможността да изпробваме всички, но заложихме на най-мощните варианти. За целта се качихме на Multivan Highline с би-турбо дизел с 204 к.с. и 7-степенна DSG. И бързо затвърдихме това, за което вече стана дума - Т6 се кара като лек автомобил, но пък върши работа на товарен.

Предимствата му никак не са малко - вече може да бъде поръчан с адаптивно окачване DCC, при което амортисьорите от комфортен режим преминават в спортен. Да, окачването се втвърдява, но на перфектните шведски пътища това просто не се усеща. Като опция за модела се предлага и система за задвижване на четирите колела 4MOTION, която може да се изключва, но при тежки атмосферни условия е неоценим помощник.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Налице са и други асистенти за сигурност. Като опция за Transporter, Multivan и Caravelle се предлага система за наблюдение на зоната пред автомобила "Front Assist" , която е стандартна за Multivan Business. С помощта на радарен сензор тя разпознава критичната ситуация на скъсяване на дистанция от движещия се отпред автомобил и помага за намаляване на спирачния път. В опасни ситуации системата предупреждава водача визуално и чрез акустичен сигнал, както и с превантивен тласък на спирачките.

Заедно с нея върви и системата за автоматичен контрол на дистанцията (ACC), която от своя страна измерва чрез сензор разстоянието до автомобила отпред и относителната му скорост на движение. Така при наличието на DSG трансмисия системата автоматично адаптира скоростта, което е много полезно при задръствания. Ако се наложи, тя може напълно да спре автомобила.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Част от технологията е и системата за аварийно спиране в градски условия City Emergency Break, която при скорост под 30 км/ч допълнително подпомага водача. В случай че шофьорът не забележи препятствие на пътя, системата автоматично подава сигнал към спирачките и те се активират, като по този начин намаляват скоростта на удара. За да се минимизира рискът от развитието на подобен сценарии, мултиколизионната спирачка става част от стандартното оборудване на новия Transporter.

Други налични опции са системите "Light Assist" за регулиране на дългите светлини и "Driver Alert" за разпознаване на умората. Системата "Light Assist" контролира посредством камера автоматичното включване и изключване на дългите светлини. На свой ред "Driver Alert", която е част от стандартното оборудване при автомобилите с мултифункционален дисплей, разпознава всяко отклонение от нормалния стил на шофиране на водача и сигнализира за препоръчителна почивка.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
За по-голяма безопасност по време на шофиране всички устройства са оборудвани с Bluetooth. За първи път Volkswagen поставя екран с големина на дисплея от 6,33 инча на лекотоварните автомобили от гамата си. Той работи посредством сензор за приближение - щом водачът или пътникът на предната седалка доближи с ръка Touchscreen екрана, системата автоматично го засича и превключва от режим известяване към режим на управление.
Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо
Общо взето във Volkswagen са се постарали да предложат всички технологии, от които има нужда един водач по време на път. Модификациите са достатъчно на брой, оборудването също е възможно най-разнообразно. Цените също - те стартират от 60 170 лв., но при Multivan Business могат да надхвърлят 100 000 лв.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen

 

Тагове: volkswagen transporter
0 от 500
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това и голфа, са единствените свестни модели на фирмата /не на концерна щото вътре е и шкода/. Вярно че и на транспортера му скапаха доста надеждността, но държи цена много сериозно и човек винаги може да го препродаде без загуба. Единственият ФВ модел, който на 2 години струва почти колкото нов. Някой каза долу нещо за мергел бус - собствениците знаят - мерцедес бус, колкото по-нов е, толкова по-голям *** е. Спринтера не спират да го плюят по форумите. Добри бусове - форд транзит, ивеко, стар ФВ, стар мерцедес, не е зле и комплекта евробусове ситроен/пежо/фиат, макар и не heavy duty като ивеко например. Опелските бусове, макар и също представители на леко нежния клас никак не се представят зле.
  • #12
    1 rate up comment 17 rate down comment
    Фахад Фикри Абдаллах ( преди 10 години )
    СКОРО ЩЕ ВАРИМ ОВЧА ЧОРБА НА ЧЕРВЕНИЯ МЕГДАН,А МЮЛЕЗИНЪТ ЩЕ ПРИЗОВАВА ПРАВОВЕРНИТЕ *** ОТ МАВЗОЛЕЯ НА СИФИЛИСТИКА. АЗ ВЕЧЕ СЪМ ПОРЪЧАЛ И КАПАРИРАЛ ДА МИ ДОКАРАТ ТРИ РУСКИ УЧЕНИЧКИ ЗА ХАРЕМА.
  • #11
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз не разбирам защо се изказват хора, които явно не са имали допир до този модел. Обясняват ни как като останалите *** на VW и този ван бил най-доброто. Ми ти кога се качва в такъв ван и кога го поддържа, че да обясняваш кой бил *** и коя фирма била ***? Смешници сте момчета, от комплекси поради факта, че карате VW толкова ви е замъглена представата за автомобили, че направо се излагате, като кифладжии. А за фирмата ни- достатъчно добра е да разбере, че повече VW не трябва да купува
  • #10
    21 rate up comment 9 rate down comment
    транспортер ( преди 10 години )
    Добри са Спринтерите са най-добрите бусове, които съм имал и имам, но пък цената им е доста висока, разхода на гориво също, както и обслужването скъпо. За удобство на шофиране, комфорт, здраво окачване, здрави двигатели са 1.Най-изгодните и балансирани обаче са Форд Транзит. Не са толкова скъпи, икономични са, малко дефекти дават и обслужването им е евтино, както и частите. Общ недостатък на Спринтер и Транзит е, че гният доста. Транспортерите между другото също доста гният.
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Спомена че се занимаваш с транспорт. Кои модели бусове са добри ?
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма как да започнеш 2002 и дизайна на финалния продукт да е същия като най-съвременните модели на марката. Това значи че ако изобщо са правили нещо по дизайна (съмнява ме) е било напълно безмислено, защото тогава изобщо са нямали представа какво ще е след тия 12 години. Малко глупост ми се струва това с 2002ра
  • #7
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Ханс ( преди 10 години )
    С последните Фолксвагени клиентите няма много много да повтарят, нищо че рекламата им е невероятна ;)
  • #6
    22 rate up comment 12 rate down comment
    до анонимния Д ( преди 10 години )
    Ако във всички фирми имат вашия проблем,то ФВ би бил *** бус. Но ако той продължава да е един от най-продаваните бусове в Европа,то *** са във вашата фирма.
  • #5
    11 rate up comment 22 rate down comment
    защо винаги ( преди 10 години )
    когато има статия за Фолксваген дежурният *** на форума е толкова активен!?Доше,подонно на Поло в класа си,или на Голф в класа си,или на Пасат в класа си,така и Транспортер от самото си създаване до днес е най-доброто предложение.От Були да сега. И това не се променя от некомпетентните,злобни и жалки коментари на Дошовците.
  • #4
    19 rate up comment 13 rate down comment
    транспортер ( преди 10 години )
    Надявам се добре да са ви платили за рекламната статия!Доста Транспортери са минали през ръцете ми и мога само да ви кажа, че по-голям и надценен *** от този бус просто няма. Т3 и Т4 горе-долу стават и са добри, но от там насетне нещата са изключително зле. Всичко се развала. Абсолютно всичко за каквото можете да се сетите. Електроните системи работят когато те си искат. Ужаса е невероятен. Занимавам се с транспорт и с тези коли си изкарвам хляба. Отдавна не разчитам на този модел бус.