IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Land Rover показа бъдещето на хибридите и електромобилите си

Британците са готови с 3 прототипа, които ще се появят на пазара след 2020 г.

Land Rover показа бъдещето на хибридите и електромобилите си

Jaguar Land Rover показа 3 прототипа, даващи представа за технологиите, които британската компания ще използва в бъдещите си хибридни и електрически модели. Новите разработки са част от програмата за намаляване на разхода на гориво и количествата вредни емисии през 2020 г.
Land Rover показа бъдещето на хибридите и електромобилите си
Първият концептуален модел се казва Concept e MHEV, като е построен на базата на Range Rover Evoque (преди фейслифта на кросовъра). Той е оборудван с дизелов двигател с 90 к.с., 15-киловатов електромотор, комплект литиево-йонни батерии и 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Следващият е хибридът с възможност за зареждане от електрическата мрежа Concept e PHEV, в чиято основа е Range Rover Sport. Той разполага с бензинов V6 с 300 к.с., електрически мотор с мощност 150 киловата и 8-степенен автомат.

Последният концепт е построен на алуминиева платформа със задвижване на четирите колела. Неговите литиево-йонни батерии са с капацитет 70 кВт/ч, като захранват два електромотора, разположени на всяка ос – 85 киловата на предната и 145 киловата на задната.

Всички технологии са част от проекта Concept e BEV и ще бъдат използвани на напълно електрическите модели на Land Rover, които ще се появят в края на десетилетието. Ключов компонент при трите концепта е електрическият модул eDM (Electric Drive Module). Той е универсален и може да се използва както за седани, така и за кросовъри.

Освен това британците работят и върху иновативна климатична система с името Warm Air Blanket („топло въздушно одеало”), която трябва да съкрати наполовина количеството енергия, нужно за поддържане на необходимата температура в салона на автомобила.

Алиансът разработва също така и нов лек и същевременно твърд материал, за който са използвани въглеродни нишки и смола от семена от кашу. Според представител на JLR той ще бъде с 28% по-лек от алуминия и с 55% по-лек от стоманата.

Снимка: Jaguar Land Rover

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    нов лек и същевременно твърд материал, за който са използвани въглеродни нишки и смола от семена от кашу.hrupkav li e, s whiskey-to kak vliza toz matrial!?
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    АутоКомедия ( преди 10 години )
    "Той е оборудван с дизелов двигател с 90 к.с., 15-киловатов електромотор" това прави сумарна мощност около 120 к.с. Мммм малко ме съмнява :D