Jaguar Land Rover показа 3 прототипа, даващи представа за технологиите, които британската компания ще използва в бъдещите си хибридни и електрически модели. Новите разработки са част от програмата за намаляване на разхода на гориво и количествата вредни емисии през 2020 г.
Първият концептуален модел се казва Concept e MHEV, като е построен на базата на Range Rover Evoque (преди фейслифта на кросовъра). Той е оборудван с дизелов двигател с 90 к.с., 15-киловатов електромотор, комплект литиево-йонни батерии и 9-степенна автоматична скоростна кутия.
Следващият е хибридът с възможност за зареждане от електрическата мрежа Concept e PHEV, в чиято основа е Range Rover Sport. Той разполага с бензинов V6 с 300 к.с., електрически мотор с мощност 150 киловата и 8-степенен автомат.
Последният концепт е построен на алуминиева платформа със задвижване на четирите колела. Неговите литиево-йонни батерии са с капацитет 70 кВт/ч, като захранват два електромотора, разположени на всяка ос – 85 киловата на предната и 145 киловата на задната.
Всички технологии са част от проекта Concept e BEV и ще бъдат използвани на напълно електрическите модели на Land Rover, които ще се появят в края на десетилетието. Ключов компонент при трите концепта е електрическият модул eDM (Electric Drive Module). Той е универсален и може да се използва както за седани, така и за кросовъри.
Освен това британците работят и върху иновативна климатична система с името Warm Air Blanket („топло въздушно одеало”), която трябва да съкрати наполовина количеството енергия, нужно за поддържане на необходимата температура в салона на автомобила.
Алиансът разработва също така и нов лек и същевременно твърд материал, за който са използвани въглеродни нишки и смола от семена от кашу. Според представител на JLR той ще бъде с 28% по-лек от алуминия и с 55% по-лек от стоманата.
Снимка: Jaguar Land Rover


1